انصراف خریداران پژو پارس

موج عجیب انصراف خریداران پژو پارس

با توقف تولید خودرو پژو پارس، بخش اعظمی از خریداران این خودرو از دریافت آن انصراف داده و به سراغ محصولات جایگزین رفته‌اند.

طبق آخرین اخبار خودرو، پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، سرانجام خودرو پرطرفدار پژو پارس به‌دلیل عدم تطابق با استانداردهای ۸۵ گانه، از پایان خرداد ماه سال جاری دیگر تولید نخواهد شد. مدتی پیش نیز ایران خودرو از عرضه خودرو جایگزین پارس در چرخه تولید این شرکت خبر داد. حال جدیدترین آمارها نشان می‌دهند که بیش از ۵۰ درصد مشتریان منتظر در صف دریافت پژو پارس به سراغ گزینه‌های جایگزین رفته‌اند.

انصراف نیمی از خریداران خرید پژو پارس در طرح جدید ایران خودرو

پژو پارس

شرکت ایران خودرو سه محصول سورن پلاس، ۲۰۷ و تارا را به‌عنوان جایگزین به مشتریان ثبت نام کننده خودرو پارس معرفی کرده و در کنار آن مشوق‌هایی مانند وام بدون بهره 100 میلیون تومانی و تخفیف 15 میلیونی برای جایگزین های پژو پارس در نظر گرفته است. از زمان اعلام این طرح از سوی ایران خودرو تاکنون حدود 51 درصد از دریافت این خودرو انصراف داده و به سراغ گزینه‌های یاد شده رفته‌اند.

در این بین اما برخی همچنان به دریافت پژو پارس امید دارند و این در حالی است که ایران خودرو به صراحت اعلام کرده که تولید پارس تا چند روز دیگر برای همیشه به پایان خواهد رسید. تاخیر در انتخاب خودرو جایگزین توسط مشتریان، فرآیند تحویل را به تعویق می‌اندازد و این خودروساز به متقاضیان پژو پارس توصیه کرده که سریع‌تر در مورد انتخاب خودروی جایگزین تصمیم‌گیری کنند.

خودروهای جایگزین چه مزیت‌هایی دارند؟

پژو پارس

طبق بررسی‌ها سورن پلاس، ۲۰۷ و تارا از نظر فنی، ایمنی و کیفیت، برتری‌های قابل قبولی نسبت به پارس با موتور XU7P دارند و همچنین از آپشن‌های بیشتری نیز برخوردار هستند. علاوه بر این، قیمت کارخانه این سه خودرو نسبت به قیمت بازار آن‌ها پایین‌تر است که این موضوع می‌تواند یک مزیت برای خریداران باشد. اگرچه پارس در 20 سال گذشته محبوب‌ترین محصول ایران خودرو بوده، اما زمان آن فرا رسیده که جای خود را به خودروهای جدیدتر و باکیفیت‌تر بدهد.

سورن پلاس، ۲۰۷ و تارا می‌توانند جایگزین‌های مناسبی برای پژو پارس باشند و نیازهای طیف وسیعی از مشتریان را برآورده کنند. خروج پژو پارس از خط تولید ایران خودرو، فرصتی برای ارتقای صنعت خودرو ایران است. با وجود انتقاداتی که به کیفیت خودروهای داخلی وجود دارد، خودروسازان در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای بهبود ایمنی و کیفیت محصولات خود انجام داده‌اند.

ایران خودرو در طی یک سال گذشته به سمت تولید خودرو با انرژی پاک رفته و محصولاتی نظیر تارا برقی و ریرا برقی را معرفی کرده که به‌زودی در بازار کشورمان عرضه خواهند شد. بدین ترتیب می‌توان گفت که در بازار خودرو آینده، جایی برای خودروهای پرمصرف و ناامن باقی نخواهد ماند و این خودروهای قدیمی به مرور و یکی پس از دیگری از چرخه تولید خارج خواهند شد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
ایران خودرو قیمت جدید محصولات خود در خرداد ماه ۱۴۰۳ را اعلام کرد توصیه جدید وزیر صمت در مورد خرید خودرو در خرداد ۱۴۰۳ ده هزار خودرو برقی وارداتی تا تیرماه امسال به بازار عرضه می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*