مینی کوپر پنج‌در 2025

مینی کوپر پنج‌در 2025 معرفی شد؛ کوچولوی دوست‌‌داشتنی انگلیسی

شرکت خودروسازی انگلیسی تبار مینی، از نسخه 2025 مینی کوپر پنج‌در با ظاهری فیس لیفت شده و امکاناتی جذاب رونمایی کرد.

کمپانی مینی پس از معرفی نسخه سه‌در مینی کوپر جدید، حال به سراغ معرفی نسخه محبوب و پنج‌در این خودرو رفته است که از نظر ظاهری و امکانات تفاوت خاضی با یکدیگر ندارند. در ادامه این مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز با معرفی Mini Cooper 5 doors همراه ما باشید.

نگاهی به مینی کوپر پنج‌در 2025

نمای جلو مینی کوپر پنج‌در 2025

طراحان مینی در ساخت این خودرو از همان پلتفرم نسخه قبلی کوپر بهره برده‌اند و نسخه جدید نیز صرفا یک فیس‌ لیفت بزرگ مبتنی بر مینی کوپر برقی و مینی کوپر سه‌در است که تا حدودی طراحی بی ام و سری ۱ جدید را برای بیننده تداعی می‌کند. در نمای بیرونی خودرو شاهد جلوپنجره جدید هشت‌ضلعی و چراغ‌های LED عقب با گرافیک پرچم بریتانیا هستیم. این در حالی است که دستگیرهای در معمولی به‌جای نمونه‌های مخفی، پلتفرم قدیمی خودرو را نشان می‌دهند. برای نسخه پنج‌در کوپر، چهار تریم بیرونی مختلف ارائه می‌شود.

نمای عقب مینی کوپر پنج‌در 2025

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب برابر با ۴۰۳۶، ۱۷۴۴ و ۱۴۶۴ میلی‌متر اعلام شده است که این عدد افزایش ۱۷۲ میلی‌متری طول این خودرو به نسبت نسخه سه‌در را نشان می‌دهد. اندازه رینگ‌های این نسخه نیز بین ۱۶ تا ۱۸ اینچ خواهد بود. همچنین این نسخه در عقب، فضای راحتی را برای سه سرنشین فراهم می‌کند و با خواباندن صندلی‌های عقب نیز حجم صندوق بار از ۲۷۵ لیتر به ۹۲۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

مشخصات فنی Mini Cooper 2025

مینی کوپر پنج‌در 2025 با دو پیشرانه بنزینی که با نام‌های کوپر C و کوپر S شناخته می‌شوند عرضه خواهد شد. نسخه پایه با نام کوپر C از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر بهره می‎‌برد و ظرف مدت ۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخه پرچمدار نیز که با نام کوپر S شناخته می‌شود، با یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر عرضه می‌شود و شتاب صفر تا صد ۶.۸ ثانیه را فراهم می‌کند.

طراحی داخلی و امکانات هاچ‌بک اسپرت مینی کوپر پنج‌در

نمای داخل مینی کوپر پنج‌در 2025

در داخل مینی کوپر پنج‌در 2025 همان نمایشگر دایره‌ای مرکزی به‌همراه یک هدآپ دیسپلی باریک تعبیه شده است که تمام اطلاعات مهم را مقابل دید راننده قرار می‌دهد. روی داشبورد و رودی‌ها از تریم پارچه‌ای استفاده شده و دریچه‌های تهویه طراحی کاملا صافی دارند که گفته شده هوا را به‌طور یکنواخت در داخل کابین به چرخش درمی‌آورند.

از مجموع امکانات و آپشن‌های این خودرو می‌توان به نمایشگر دایره‌ای OLED لمسی ۹.۴۴ اینچی در وسط داشبورد، سقف شیشه‌ای پانوراما، پارک از راه دور، دستیار رانندگی مجهز به دوازده سنسور اولتراسونیک و چهار دوربین فراگیر، رادار جلوگیری از تصادف جلو و عقب، رادار هشدار عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار، رادار تشخیص و هشدار مانع، کروز کنترل هوشمند، نمایشگر هدآپ (HUD) و شارژر بی‌سیم اشاره کرد.

قیمت مینی کوپر پنج‌در جدید از 28 هزار و 450 پوند آغاز می‌شود و اولین نمونه‌های آن در آگوست امسال به خریداران تحویل داده خواهد شد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
نسل جدید تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۵ با طراحی آشنا معرفی شد فولکس واگن تالاگون ۲۰۲۴، قدرتمند و مدرن‌تر از قبل به میدان آمد سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۵ با طراحی خاص و مشخصات ارتقا یافته معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*