مینی کوپر EV 2024

مینی کوپر EV مدل 2024 با قوای محرکه الکتریکی 214 اسب بخاری و نمایشگر نوآورانه معرفی شد

خودروی الکتریکی Mini Cooper EV 2024 – مینی کوپر EV 2024 در چهار تریم مختلف و با طراحی فوق‌العاده کابین رونمایی شد. تولید این خودرو به‌زودی آغاز خواهد شد.

پس از درز اطلاعات فراوان و انتشار جزئیات مختلف طی شش ماه گذشته، سرانجام کمپانی انگلیسی مینی که تحت تملک BMW قرار دارد، از مدل 2024 خودروی اکتریکی مینی کوپر EV رونمایی کرد. این خودرو قرار است در رویداد IAA 2023 که روز پنجم سپتامبر در مونیخ برگزار خواهد شد، به‌طور رسمی رونمایی شود.

مینی کوپر EV مدل 2024 یک هاچبک سه در تماما الکتریکی است که در دو مدل مختلف Mini Cooper E و Mini Cooper SE روانه بازار خواهد شد.

مشخصات فنی مینی کوپر EV 2024

مدل پایه خودروی الکتریکی جدید مینی قدرتی 181 اسب بخاری دارد و گشتاوری 290 نیوتن متری تولید خواهد نمود. به این ترتیب، شتاب‌گیری صفر تا صد این مدل ظرف 7.3 ثانیه انجام خواهد شد.

از سوی دیگر، مدل SE، توان و گشتاور را به ترتیب به 214 اسب بخار و 330 نیوتن بر متر افزایش می‌دهد و شتاب‌گیری صفر تا صد را به 6.7 ثانیه می‌رساند.

باتری 40.7 کیلووات ساعتی این اتومبیل که در کف کابین نصب شده هم قدرت لازم برای پیمایش مسافت 305 کیلومتر در مدل E را فراهم کرده و می‌تواند از طریق شارژ سریع با توان 75 وات شارژ شود.

همچنین، مدل قدرتمندتر کوپر SE از باتری بزرگتر 54.2 کیلوات ساعتی بهره خواهد برد و مسافت پیمایش 402 کیلومتر را ارائه خواهد داد.‌ از سوی دیگر، شارژ سریع باتری این خودرو هم با توان 95 کیلووات انجام می‌شود.

از حیث طراحی، مدل 2024 مینی کوپر EV از همان چراغ‌های گرد آشنای خودروهای Mini بهره خواهد برد؛ با این تفاوت که این بار در آن‌ها از فناوری ال ای دی استفاده شده است. این چراغ LED هم برای روشنایی روز کاربرد داشته و هم قادر است نقش چراغ اصلی خودرو را ایفا کند. همچنین چلوپنجره‌ای هشت ضلعی هم تکمیل‌کننده نمای جلوی ظاهر این خودروی برقی جذاب مینی خواهد بود.

خریداران این خودرو البته می‌توانند طراحی چراغ و مدهای مختلف آن را شخصی‌سازی کنند و الگوهای نوری متفاوتی را به آن اضافه نمایند.

مینی کوپر جدید در قسمت پشت نیز از چراغ‌های عمودی در دو طرف بهره می‌برد که قادرند همانند چراغ جلو سفارشی سازی شده و در مدهای مختلفی به کار گرفته شوند.

مدل جدید مینی کوپر همچنین ضریب درگ 0.28 را ارائه خواهد داد و با استفاده از رکاب‌های جدیدی که در کناره‌ها نصب شده، به زمین، نزدیک‌تر به نظر می‌رسد.

طراحان مدل 2024 همچنین در بخش کابین، سادگی را سرلوحه کار خود قرار داده و با حذف تمامی آیتم‌های اضافی کابین، ظاهری بسیار مینیمال به این خودرو بخشیدند. جذاب‌ترین المان جدیدی که در وسط داشبورد این خودرو تعبیه شده، صفحه نمایش گرد 9.44 اینچی است که از سیستم عامل Mini Operating System 9 بهره برده و با همکاری BMW، بر پایه پروژه متن باز AOSP اندروید تولید شده است.

استفانی وورست، مدیر عامل کمپانی مینی در خصوص این صفحه نمایش جذاب و سیستم عامل Mini OS 9 گفت:

رابط کاربری Mini OS 9 با تمرکز روی سادگی و نیاز راننده و سرنشینان، به‌طور انحصاری توسط مینی توسعه داده شده است. خودروی مینی کوپر با استفاده از این سیستم عامل در کنار قابلیت‌های دیگری مثل مسیریابی اختصاصی وابسته به فضای ابری، اتصال فوق‌العاده سریع و امکان اتصال به شبکه‌های 5G به‌خوبی توانسته به دنیای دیجیتال وارد شود و جذبه برند مینی را به دنیای مدرن هم گسترش دهد.

این صفحه نمایش، تنها منبع اطلاع‌رسانی به راننده و سرنشینان خودرو است. همچنین در زیر این صفحه نمایش هم یک نوار کلیدهای فیزیکی تعبیه شده که سوییچ‌های مربوط به قابلیت‌هایی مثل ترمز پارک، انتخاب دنده، کلید روشن و خاموش کردن خودرو، مد Experiences و کلیدهای کم و زیاد کردن صدا را در خود جا داده است.

پانل زیرین Mini Cooper

ظرفیت صندوق عقب مینی کوپرEV مدل 2024 هم برابر 200 لیتر است که برای خودرویی در این ابعاد معقول به نظر می‌رسد. با این وجود، می‌توان با خم کردن صندلی پشت، ظرفیت صندوق عقب را به 800 لیتر هم ارتقا داد.

صندوق عقب Mini

هاچبک جدید مینی همچنین در چهار تریم مختلف Essential و Classic و Favoured و JCW روانه بازار شده که هریک مشخصات منحصربفردی خواهند داشت.

به‌عنوان مثال، تریم Essential این خودرو به صندلی‌های اسپرت مشکی رنگ مجهز خواهد بود؛ در حالی که در تریم Classic شاهد استفاده از صندلی‌های دوخته شده هستیم. از طرف دیگر، تریم Favoured از تمی دو رنگ برای طراحی پانل بهره خواهد برد و تریم JCW نیز به صندلی‌های John Cooper Works مجهز بوده و از تمی چند رنگ بهره خواهد برد. صندلی‌های این مدل مشکی رنگ بوده و دوخت‌هایی به رنگ قرمز خواهند داشت.

خودروی برقی جدید مینی کوپر بر اساس پلتفرم Spotlight EV طراحی و ساخته شده است. این پلتفرم به‌طور مشترک توسط بی ام و Great Wall Motors انجام شده.

ساخت این خودرو به‌زودی در چین آغاز خواهد شد و به همراه مدل‌های Countryman و Aceman لیست خودروهای مینی در سال 2023 را تشکیل خواهند داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*