نمایشگر کابین نسل جدید خودروهای مینی

نسل جدید خودروهای مینی با این نمایشگر گِرد عجیب همراه است

مینی پیش‌نمایشی از کابین محصولات آینده خود را ارائه داد. در فضای داخلی نسل جدید خودروهای مینی یک نمایشگر گِرد بدون حاشیه خودنمایی می‌کند.

مینی به‌تازگی تصاویری را از کابین نسل بعدی خودروهای خود به نمایش گذاشته شده است که پیش‌نمایشی از طراحی و فناوری آن‌ها ارائه می‌دهد. برجسته‌ترین المانی که در این تصاویر به چشم می‌خورد، نمایشگر اولد گِرد ۹.۴ اینچی در مرکز داشبورد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است. این نمایشگر که بر پایه سیستم عامل اختصاصی مینی با نام Mini Operating System 9 کار می‌کند، عملاً تاکنون نظری در صنعت خودرو نداشته است.

کابین نسل جدید خودروهای مینی

کابین و نمایشگر نسل جدید خودروهای مینی

در حال حاضر در مرکز داشبورد خودروهای مینی محفظه‌ای گِرد قرار می‌گیرد که داخل آن نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی با فرم مستطیلی تعبیه شده است. حالا در نسل جدید محصولات این خودروساز، نمایشگر بزرگ گِرد کاملی جایگزین نمایشگر سابق خواهد شد. در نتیجه، دیگر با یک نمایشگر مستطیلی مواجه نخواهیم بود که گوشه‌های آن حالت منحنی گرفته‌اند، بلکه نمایشگر فرم کاملاً دایر‌ه‌ای بدون هرگونه حاشیه‌ای دارد.

در این تصاویر، زیر نمایشگر مرکزی گِرد مجموعه‌ای از کنترل‌های فیزیکی تحت تاثیر از خودروهای قدیمی مینی تعبیه شده است. همچنین می‌توان پروژکترهایی را پیدا کرد که وظیفه پخش نور در محیط کابین و همچنین نمایش الگوهایی روی داشبورد را بر عهده دارند. ضمن این حتی یک پنل شفاف به‌عنوان نمایشگر هدآپ در دیدرس راننده قرار گرفته است.

تم های کابین نسل جدید خودروهای مینی

همان‌طور که پیش‌تر هم ذکر شد، نمایشگر جدید مبتنی بر سیستم Mini OS 9 کار می‌کند که سطح شخصی‌سازی آن بیشتر از هر زمان دیگری شده است. راننده برای شخصی‌سازی، به تم‌های مختلفی تحت عنوان Mini Experience Modes دسترسی دارد که نورپردایزی محیط کابین، گرافیک‌های صفحه آمپر و حتی تجربه صوتی بسته به هر کدام از این تم‌ها تغییر پیدا می‌کنند. از جمله این تم‌ها می‌توان به Go-Kart با فضای اسپرت، Green متمرکز روی بازدهی، Timeless با حال و هوای کلاسیک، Personal با قابلیت قرار دادن تصاویر شخصی کاربر و Trail با جلوه آفرودی اشاره کرد.

تم های کابین نسل جدید خودروهای مینی

سیستم عامل MINI OS 9 در نسل جدید محصولات مینی حتی دستیار شخصی هوشمند این برند مشابه سیریِ اپل یا دستیار گوگل را به دنبال می‌آورد. این دستیار هوشمند توانایی انجام وظایفی نظیر جستجو برای موقعیت‌های مکانی و کنترل سیستم‌هایی مثل تهویه و کمک‌راننده را دارد. مینی برای دستیار شخصی اختصاصی خود هم از شخصی‌سازی غافل نشده و 2 آواتار را در نظر گرفته است تا هنگام صحبت راننده با دستیار روی نمایشگر به نمایش در بیایند. یکی از این آواتارها، یک خودرو مینی متحرک و دیگری سگی کارتونی به نام اسپایک است.

خودروهای نسل بعدی برند مینی از فناوری مسیریابی ابری جدید بهره خواهند گرفت. از جمله قابلیت‌های این فناوری، لحاظ توقف‌ها برای شارژ خودرو در مسیرهای طولانی است. حتی زمانی که خودرو پارک شده یا در حال شارژ باشد، راننده قابلیت تجربه بازی‌های ویدئویی و استفاده از سرویس‌های استریم ویدیو و موسیقی را خواهد داشت که از طریق فروشگاه Mini Connected Store در دسترس خواهند بود.

تجربه بازی ویدیویی در نسل جدید محصولات MINI

این پایان قابلیت‌های به‌روز نسل آینده محصولات مینی نیست و خودروهای این شرکت هم قرار است مشابه سایر محصولاتی که گروه بی ام و عرضه می‌کند، از کلید دیجیتال برخوردار شوند. به‌لطف قابلیت Digital Key Plus مالکان خودروهای مینی می‌توانند با استفاده از گوشی اندرویدی یا آیفون خود، درب‌های خودرو را باز کنند و حتی موتور را به راه بیندازند. این از طریق فراپهن‌باند (Ultra-wide band) در نزدیکی خودرو ممکن می‌شود. مالک حتی این امکان را خواهد داشت که دسترسی خودرو خود را به فرد دیگری بدهد و در هر زمان هم که اراده کرد، دسترسی را از آن فرد بگیرد.

باید انتظار معرفی نسل جدید خودروهای مینی در تاریخ دیرتری در سال جاری میلادی را داشت. حالا نظر شما کاربران گجت نیوز درمورد طراحی و فناوری‌های کابین این خودروها چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*