کنفرانس ال‌جی برای آشنایی توسعه‌دهندگان با ساخت ماژول‌های جی ۵

حدودا هر شش ماه یک‌بار، نبرد پر سر و صدای سامسونگ و اپل، فضای خبرگزاری‌ها را پر می‌کند و توجه کاربران هم معمولا به این دعوای تبلیغاتی جذاب جلب می‌شود. در این میان کمپانی‌هایی مانند ال‌جی تلاش می‌کنند از راه منصفانه و با تلاش در راه نوآوری، محصولات خود را مطرح کنند. سری G اسمارت‌فون‌های ال‌جی که پرچم‌داران این کمپانی محسوب می‌شوند، هر سال یک تغییر بنیادی را به خود می‌بینند: این تغییر در ال جی G4، زبان طراحی جدید و نمایشگری خمیده بود و در نسل بعدی یعنی الجی جی ۵، بدون شک این تغییر بزرگ، قابلیت ماژولار بودن G5 است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) و چندی قبل در نگاه نزدیک گجت نیوز به LG G5 متوجه این موضوع شدیم که ویژگی اصلی این اسمارت‌فون که آن را از سایر رقبا جدا می‌کند، قابلیت اتصال ماژول‌های مختلف به آن است. این ماژول‌ها که تعدادی از آن‌ها به عنوان نمونه توسط ال جی ساخته شده‌اند، می‌توانند قابلیت‌های سخت افزاری پیش‌فرض دیوایس را بالا ببرند.

ال‌جی نام این ماژول ها را دوستان یا Friends گذاشته است که بدلیل همگام شدن آن‌ها با قطعات اصلی برای افزایش کارکرد، به نظر می‌رسد نام مناسبی است. ماژول CAM Plus اولین عضو گروه دوستان بود که دارای یک باتری اضافه است و کنترل‌های متعدد و متنوعی را برای تنظیم دوربین به صورت فیزیکی در اختیار کاربران می‌گذارد. یا مثلا یکی دیگر از ماژول‌های ساخت ال‌جی، Hi-Fi Plus بود که با اتصال به دیوایس، ال جی G5 را به یک DAC سی و دو بیتی ساخت Bang & Olufsen مجهز می‌کند که منجر به بهبود تجربه‌ی شنیداری و قدرت پخش صدا می‌شود.

LG-G5-Friends

اما همان‌طور که گفتیم، ال‌جی با دیدی جهانی یک اکوسیستم باز را برای پرچم‌دار جدید خود طراحی کرده است و عرصه را برای ورود کمپانی‌های شخص ثالث باز گذاشته است تا آن‌ها با تولید ماژول‌های ساخت خود، گروه دوستان را توسعه دهند. در همین راستا قرار است ماه آینده کنفرانسی برگزار شود تا توسعه دهندگان را با تمام زیر و بم‌های ساخت و توسعه‌ی ماژول برای LG G5 آشنا کند.

ال جی این رویداد را مختص توسعه دهندگان برگزار خواهد کرد و علاوه بر کارگاه‌های متعدد، قرار است از کیت توسعه‌ی نرم افزاری (SDK) و کیت توسعه‌ی سخت افزاری مخصوص ساخت ماژول‌های جی ۵ رونمایی کند. قرار است این کنفرانس دعوتی باشد برای شرکت‌های توسعه دهنده تا آنها برای ساخت ماژول‌های بیشتر ترغیب شوند و در این میان، هم خریداران ال‌جی G5 و هم خود کمپانی‌های سازنده سود ببرند.

اگر این اقدام ال‌جی با موفقیت خوبی روبرو شود، می‌تواند حتی دیگر کمپانی‌های سازنده‌ی تلفن‌ همراه را هم قانع کند که قدم به عرصه‌ی ساخت اسمارت‌فون‌های ماژولار بگذارند. بنابراین همه چیز به موفقیت گروه Friends و استقبال از آنها توسط شرکت‌های شخص ثالث بستگی دارد.

منبع: AndroidHeadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*