پهپاد انتحاری اوکراین

پهپاد انتحاری و مرموز اوکراین معرفی شد؛ رقیب جدید شاهد؟

اوکراین با رونمایی از یک پهپاد انتحاری شبیه قه پهپاد شاهد ایران، شاخه جدید سامانه‌های بدون سرنشین را به ارتش خودش اضافه کرد.

در یک ویدیوی تبلیغاتی اخیر، ارتش اوکراین از یک نوع جدید پهپاد حمله یک طرفه که بیشتر با نام پهپاد انتحاری شناخته می‌شود، رونمایی کرد.

این رونمایی در جریان معرفی «نیروهای سامانه‌های بدون سرنشین» اوکراین، به‌عنوان یک شاخه جدید و مستقل از ارتش این کشور انجام شد.

این ویدیو، آشیانه‌ای پر از انواع سامانه‌های پهپاد را نشان می‌دهد که شامل یک پهپاد انتحاری جدید با بال دلتا شکل متعلق به نیروهای مسلح اوکراین است. این پهپاد شباهت‌هایی به پهپادهای سری شاهد ایران به‌خصوص پهپاد شاهد ۱۴۷ دارد، اما توسط نیروهای داخلی اوکراین توسعه یافته است.

اطلاعات دقیقی از پهپاد انتحاری اوکراین در دست نیست

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد این پهپاد جدید که به تازگی به زرادخانه نظامی اوکراین اضافه شده در دسترس نیست.

پهپاد انتحاری اوکراین

فرمانده نیروهای سامانه‌های بدون سرنشین نیروهای مسلح اوکراین، وادیم سوخارکوفسکی بر وجود رقابت سالم بین تولیدکنندگان پهپاد در اوکراین تأکید کرد. او همچنین به احتمال استانداردسازی پهپادها در آینده اشاره کرد.

سوخارکوفسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی در کی‌یف گفت:

تعداد تولیدکنندگان نشان‌دهنده یک رقابت سالم و عادی است. ما به عنوان استفاده‌کنندگان این محصول، به داشتن تولیدکنندگان و محصولات بیشتر برای انتخاب و در نتیجه درک و به‌کارگیری بهترین گزینه‌ها علاقه‌مند هستیم.

براساس اعلام وزارت دفاع اوکراین، قراردادهایی امضا شده و محصولاتی از بیش از ۱۲۵ تولیدکننده خریداری می‌شود. این تنوع تضمین می‌کند که ارتش اوکراین بتواند موثرترین ابزار را برای نیازهای عملیاتی خود انتخاب کند.

بیشتر بخوانید:

ایرباس از پهپاد بدون سرنشین و پیشرفته وینگمن رونمایی کرد

پهپاد انتحاری جدید پنتاگون، تن و بدن چین را می‌لرزاند

معرفی پهپاد انتحاری جدید، نشان‌دهنده تعهد این کشور به استفاده از فناوری‌های پیشرفته در استراتژی دفاعی خود به منظور تقویت توانایی‌هایش در جنگ جاری با روسیه است.