تردد خودروهای برقی در طرح ترافیک

تردد خودروهای برقی در محدوده طرح ترافیک آزاد می‌شود

با هماهنگی‌های به عمل آمده، تا اطلاع ثانویه خودروهای برقی می‌توانند در محدوده طرح ترافیک تهران تردد کنند؛ برای جزئیات بیشتر همراه ما باشید.

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مراسم الحاق هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، در خصوص پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه برقی‌سازی حمل و نقل عمومی در سطح تهران با خبرنگاران به گفت و گو پرداخت و به عنوان یک طرح تشویقی، اجازه تردد خودروهای برقی در محدوده طرح ترافیک را صادر کرد.

در حاشیه مراسم آئین ورود هزار دستگاه تاکسی برقی کرمان موتور به تاکسیرانی تهران، محسن هرمزی از نظارت بهتر بر تاکسی‌رانی تهران خبر داد و عنوان کرد با ورود هزار دستگاه تاکسی برقی کرمان موتور به حمل و نقل عمومی، فاز عملیاتی برقی‌سازی ناوگان تاکسی‌رانی آغاز شده است که در نتیجه توسعه آن امیدواریم تهرانی بدون آلودگی هوا داشته باشیم. هرمزی تاکید کرد که با ورود خودروهای برقی به ناوگان، نظارت و کنترل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در حوزه تاکسیرانی بهتر خواهد شد.

تردد خودروهای برقی

محسن هرمزی در ادامه سخنان خود به تمجید از عملکرد شهرداری و کرمان موتور پرداخت و عنوان کرد که باید سالانه حدود ۱۵ میلیارد دلار در حوزه گسترش زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری انجام شود. در کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه، سالانه حدود ۶ درصد از تولید ناخالص ملی‌شان صرف بهبود و گسترش زیرساخت‌ها می‌شود؛ چرا که سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها از پربازده‌‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در اقتصاد امروز محسوب می‌شود. وی در ادامه سخنان خود به تلاش‌های رئیس جمهور شهید در این رابطه اشاره کرد و گفت آقای رئیسی در زمان حیات خود همواره تاکید ویژه‌ای بر سرمایه‌گذاری در زمینه زیرساخت‌ها، نظیر فراهم آمدن شرایط استفاده از خودروهای برقی در داخل کشور داشتند.

امروز شاهد گسترش محور جدیدی در زیرساخت کشور هستیم که به‌لطف وزارت صمت، وزارت نیرو و تلاش‌های کرمان موتور در زمینه برقی‌سازی حمل و نقل عمومی صورت پذیرفته است.

تردد خودروهای برقی در محدوده طرح ترافیک قانونی است

محسن هرمزی ورود تاکسی های برقی KMC به ناوگان حمل و نقل عمومی را با عنوان بهار این سازمان توصیف کرد و از قراردادهایی که در خصوص گسترش خودروهای برقی در دستور کار هستند پرده برداشت. وی در این خصوص اظهار کرد با کرمان موتور قرارداد خرید دو هزار دستگاه منعقد کردیم که با سایر خودروسازان، انشالله 27 هزار دستگاه تاکسی برقی تا پایان وارد چرخه خدمات‌رسانی خواهد شد. همچنین 10 هزار دستگاه ون و دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس برقی نیز به ناوگان حمل و نقل شهر تهران اضافه خواهند شد. اولین گروه از اتوبوس های برقی نیز تا ماه آینده آماده خدمت‌رسانی ‌می‌شوند. اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید مطلع هستید که از سوی دیگر نیز تا پایان تیرماه امسال ده هزار خودرو برقی نیز برای استفاده شخصی مردم راهی بازار خواهد شد. هرمزی تایید کرد که با موافقت شورای تاکسی‌رانی و سرپرست سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، تا اطلاع ثانویه تردد خودروهای برقی در محدوده طرح ترافیک مجاز خواهد بود.

در ادامه سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران در خصوص ورود هزار دستگاه تاکسی برقی کرمان موتور به حوزه حمل و نقل  شهر تهران بیان کرد حرکت به سمت برقی‌سازی در کشور، ادامه مسیر دولت سیزدهم است و امروز با تلاش‌های کرمان موتور، یک دستاورد عظیم در حوزه تاکسی‌رانی کشور رقم خورده است. شادی مالکی مهم‌ترین دستاورد این حرکت عظیم را کاهش آلودگی هوای شهر تهران دانست و بیان کرد با گسترش خودروهای برقی و خارج کردن خودروهای فرسوده بنزینی از مدار، می‌توانیم به تهرانی پاکیزه دست پیدا کنیم.

تاکسی های برقی به‌منظور ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم وارد شده‌اند

شادی مالکی از دیگر جنبه‌های مثبت ورود خودروهای برقی به کشور پرده برداشت و عنوان کرد با ورود تاکسی های برقی شاهد ارتقای سطح خدمت‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به مردم خواهیم بود. وی اظهار کرد با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها و اقداماتی که در این زمینه در طی چند سال انجام شده، انتظار می‌رود که با تخصیص بودجه لازم در سال جاری شاهد ورود ۵۵ هزار دستگاه خودرو تاکسی‌ برقی و ۱۰ هزار ون برقی به حوزه حمل و نقل عمومی باشیم.

محسن هرمزی در جهت تکمیل اظهارات ملکی عنوان کرد در تفاهمنامه‌ای که با وزارت محترم صمت در این خصوص منعقد شده است، در قالب خودروسازان داخلی متعهد شدند که خودروهای برقی را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کنند. تاکسی های برقی که امروز شاهد رونمایی از فعالیت آن‌ها در شهر تهران هستیم، از همین گروه خودروها هستند که بر اساس ظرفیت و پتانسیل یکی از شرکت‌های خودروسازی، شرکت کرمان موتور و همت آقای فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور، تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر ورود دو هزار دستگاه خودروی برقی در قالب تاکسی به شهر تهران منعقد شد که امروز در گام اول شاهد ورود ۲۰۰ خودرو در عرصه خدمات‌رسانی هستیم.

اعطای تصحیلات ویژه برای خریداران تاکسی‌های برقی

مالکی در ادامه سخنان خود از تسهیلات ویژه شهرداری و کرمان موتور برای مالکین دارای خودروهای فرسوده خبر داد و گفت شهرداری تهران یک وام ۳۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۸ درصد و گروه خودروسازی کرمان موتور هم یک وام ۶۰۰ میلیونی برای خریداران خودروهای برقی در نظر گرفته‌اند تا روند برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی با سهولت بیشتری در دسترس مردم قرار بگیرد.

محسن هرمزی

ملکی در ادامه سخنان خود به همزمانی آئین ورود هزار تاکسی برقی و هفته محیط زیست اشاره کرد و افزود همزمانی آئین رونمایی از تاکسی‌‌ های برقی با هفته محیط زیست را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با دغدغه‌مندی در حوزه محیط زیست، قدم بزرگی را بتوانیم به سمت توسعه پایدار و فراهم کردن محیط شهری به یک فضای ایمن و سالم برای زیستن شهروندان تهرانی برداریم تا شهرداری تهران الگویی باشد برای سایر کلانشهرها در این حوزه و خدمت‌رسانی کنند.

آخرین اخبار خودروهای برقی:
شروع ثبت نام فولکس واگن ID.4 فقط با پیش پرداخت 950 میلیون تومان شاسی بلند برقی BMW iX1 به سامانه فروش خودروهای برقی آمد طوفان خودروهای کرمان موتور در نمایشگاه شیراز ۱۴۰۳ ملاقات با محصولات آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳؛ از لاماری تا میتسوبیشی محصولات جذاب فونیکس در نمایشگاه خودرو شیراز؛ از آریزو ۸ الماسی تا فونکیس اف ایکس برقی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*