آلپین A290

آلپین A290 معرفی شد؛ رنو 5 در اوج تکامل

مهندسان شرکت آلپین با هدف نشان دادن پتانسیل بالای خودرو رنو ۵، از نسخه اسپرت و تقویت شده این هاچ بک جذاب با عنوان آلپین A290 رونمایی کردند.

شرکت آلپین که تاسیس آن به سال 1955 میلادی بازمی‌گردد، با ارائه خودروهای اسپرت به سبک فرانسوی، خود را متمایز کرده است. اوج شهرت این شرکت به سال 2017 و با معرفی خودروی اسپرت Alpine A110 برمی‌گردد. آلپین با بهره‌مندی از میراث، مهارت و همچنین تسلط مهندسی تیم‌های فرمول 1 و رنو اسپرت، به برند اختصاصی خودروهای ورزشی نوآور، معتبر و انحصاری گروه رنو تبدیل شده است.

در حالی که که چندی پیش گروه رنو فرانسه از نسل جدید رنو ۵ رونمایی کرده بود، آلپین از نسخه اسپرت و فیس لیفت این خودرو نیز رونمایی کرده است. این محصول در نسخه استاندارد، GT و GTS عرضه خواهد شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این هاچ بک جذاب و خاص همراه ما باشید.

آلپین A290؛ لذت رانندگی به سبک فرانسوی

نمای جلو آلپین A290

محصول جدید آلپین، یک خودروی اسپرت تمام الکتریکی نسل جدید خواهد بود که برای تحریک روحیه رقابتی هر راننده و بازسازی مفهوم خودروهای اسپرت طراحی شده است و آمده تا با برند آلپین و ارائه تجهیزات جذاب مختص علاقه‌مندان رانندگی در پیست، فروش این خودروی الکتریکی را افزایش دهد.

در بخش طراحی بیرونی آلپین A290، شاهد حرف «X» در قسمت‌های مختلف بدنه هستیم. حتی داخل کاسه چراغ‌ها نیز چنین حالتی وجود دارد تا بر تفاوت ظاهری با مدل استاندارد رنو ۵ تاکید شود. علاوه بر حذف نشان تجاری رنو در محصول آلپین، سپر اصلی نیز با مدل ویژه تعویض شده است. به این شکل، کیت بدنه اختصاصی برای A290، فرم عضلانی و تهاجمی را بیشتر نشان می‌دهد. خصوصا چرخ‌های جدید ۱۹ اینچ با طرح اختصاصی در هاچ بک آلپین دیده می‌شوند. عرض بدنه A290 نسبت به رنو ۵ برقی جدید، حدود ۶ سانتی‌متر بیشتر شده است. این خودرو ۴ متری در دایره‌ای به قطر ۱۰/۲۵ متر، دور کامل می‌زند.

مشخصات فنی ALPINE A290

نمای عقب آلپین A290

نسخه استاندارد این خودرو هاچ بک اسپرت، از یک موتور سنکرون آهنربایی دائم با قدرت ۱۷۴ اسب بخار بهره می‌برد. نسخه GT و GTS نیز از موتور برقی قدرتمندتر با توان ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر نیرو می‌گیرند. آلپین A290 سفارشی، ۱۴۷۹ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۶.۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به‌لطف بازبینی فنی، هندلینگ آلپین A290 برتری محسوسی نسبت به رنو ۵ برقی دارد.

کابین و امکانات هاچ بک برقی آلپین A290

نمای داخل آلپین A290

در کابین این خودرو شاهد طراحی ساده و مینیمال سایر دیگر محصولات رنو هستیم و آلپین تغییرات خاصی در تریم داخل به‌نسبت رنو 5 انجام نداده است. نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچ و کلاستر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچ، سیستم هوشمند کمک راننده سطح 2.5 شامل سیستم هشدار خروج از مسیر، سیستم فعال تشخیص علائم ترافیکی جاده، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار بین خطوط، صندلی‌های اسپرت، شبیه‌ساز صدای آلپین و سیستم صوتی از برند داویاله (Devialet) در این خودرو قرار داده شده است. همچنین فضای صندوق ۳۲۶ لیتر با وجود ۴ صندلی، نکته مثبت این خودرو محسوب می‌شود.

قیمت آلپین A290 هنوز مشخص نیست. رنو ۵ برقی در بازار اروپا با قیمت ۳۶ هزار دلار عرضه می‌شود و احتمالا نسخه‌ سفارشی ساخت آلپین، نزدیک به ۵۰ هزار دلار قیمت‌ خواهد داشت.

طبق اعلام شرکت آلپین، طراحی A290 فصل جدیدی را در تاریخ جذاب این برند باز می‌کند. همچنین این شرکت در حال بهره‌برداری از میراث و ماهیت ورزش‌های موتوری خود است و به بخش‌های جدیدی وارد می‌شود که با یک خودروی اسپرت شهری شروع می‌شود. طراحی، مواد و فناوری این خودروی نمایشی، زاویه جدیدی را در خودروهای برقی به تصویر می‌کشد و این نشان‌دهنده ایستادگی قوی و تعهد تزلزل‌ناپذیر برند به ورزش‌های موتوری پایدار است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
مینی کوپر پنج‌در ۲۰۲۵ معرفی شد؛ کوچولوی دوست‌‌داشتنی انگلیسی صندلی کیا تلوراید آتش می‌گیرد؛ کره‌ای‌ها فراخوان دادند نسل جدید تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۵ با طراحی آشنا معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*