نسل جدید رنو 5

نسل جدید رنو 5، هاچبک دوست داشتنی فرانسوی با طراحی جذاب و پیشرانه برقی آمد + عکس و فیلم

نسل جدید رنو 5 با طراحی جذاب و پیشرانه برقی معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات هاچبک فرانسوی Renault 5 EV آشنا خواهیم شد.

شرکت رنو فرانسه در سال 2021 از یک کانسپت جدید پرده برداشت و اعلام کرد قصد دارد رنو 5 را در قالب یک هاچ بک برقی احیا کند. در همین راستا این خودروساز به‌تازگی به‌صورت رسمی از مدل تولیدی رنو 5 برقی رونمایی کرد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با جزئیات طراحی و مشخصات فنی هاچبک فرانسوی Renault 5 EV آشنا می‌شویم.

معرفی نسل جدید رنو 5

نسل جدید رنو 5 از لحاظ ظاهری به کانسپت سال 2021 خود شباهت زیادی دارد و توانسته در نمایشگاه ژنو 2024 نگاه بسیاری را به خود جلب کند.

بخش طراحی ظاهری

نمای جلوی نسل جدید رنو 5

تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که طراحان رنو تغییراتی کمی را برای نسخه تولیدی رنو 5 برقی نسبت به کانسپت آن در نظر گرفتند. در نمای جلوی آن چراغ‌های LED مشابه رنو 5 قدیمی به‌چشم می‌خورد. البته طراحان در این بخش تغییراتی چون اضافه شدن یک ورودی هوای بزرگ در سپر جلو را در نظر گرفتند که باعث خنک شدن باتری و پیشرانه برقی این خودرو می‌شود.

نمای عقب نسل جدید رنو 5

همچنین طراحان یک درگاه شارژ را در نزدیک چرخ جلو قرار دادند که پیش‌تر آن را در مگان E-Tech نیز دیده بودیم. البته رنو 5 برقی در نسخه تولیدی در جلو به‌جای دستگیره‌های مخفی از مدل معمولی بهره می‌برد، اما دستگیره‌های درهای عقب به‌شکل مخفی در ستون C نصب شدند.

نمای کناری نسل جدید رنو 5

در نمای عقب نیز شاهد چراغ‌های عمودی روی گلگیرها هستیم که به رنو 5 قدیمی شباهت دارد. طراحان در نسخه تولیدی این خودرو از نوار مشکی رنگ استفاده کردند که روی آن نوشته RENAULT 5 نیز به‌چشم می‌خورد؛ این در حالی است که در نسخه کانسپت از نوار LED استفاده شده بود. نشانگر شارژ بیرونی روی کاپوت یکی از ویژگی‌های طراحی جالب این خودرو محسوب می‌شود.

نسل جدید رنو 5

در واقع طراحان یک پانل گرافیکی را روی کاپوت نسل جدید رنو 5 نصب کردند که یادآور دریچه روی کاپوت نسل اول رنو 5 است. این پانل میزان شارژ خودرو را در زمان اتصال به شارژ نشان خواهد داد.

طراحی داخلی رنو 5 برقی

کابین Renault 5 EV

طراحان همانند نمای ظاهری برای نمای داخل نسل جدید رنو 5 نیز از طراحی سبک قدیمی استفاده کردند که یادآور طراحی نسل‌های قبلی این هاچ بک محبوب فرانسوی است. در این بخش، نمایشگر اطلاعات سرگرمی بزرگی به‌چشم می‌خورد و در زیر آن نیز دریچه‌های تهویه با طراحی مشابه رنو 5 قدیمی قرار دارد. روکش پارچه‌ای صندلی، پانل درهای زرد رنگ، غربیلک فرمان سه پره و دکمه استارت به‌عنوان سایر ویژگی‌های این بخش محسوب می‌شوند.

مشخصات فنی Renault 5 EV

Renault 5 EV

نسل جدید رنو 5 از یک موتور برقی در جلو بهره می‌برد که هنوز مشخص نشده چه قدرتی را به‌همراه دارد. البته یک باتری 52 کیلووات‌ساعتی وظیفه تامین قدرت این پیشرانه را خواهد داشت و باعث می‌شود تا با هر بار شارژ بتوان مسافتی برابر با 400 کیلومتر را طی کرد.

Renault 5 EV

رنو 5 برقی که بر پایه پلتفرم AmpR Small توسعه پیدا کرده به سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب مجهز شده است. این خودرو با طول 3.92 متر در سطح مینی کوپر جدید قرار دارد. رنو قصد دارد نخستین سری از این هاچ بک برقی را در ابتدای سال 2025 با قیمت پایه 30 هزار پوند به مشتریان بریتانیایی عرضه کند.

بیشتر بخوانید:
رنو 5 الکتریکی به مناسبت تولد 50 سالگی این هاچبک زیبا معرفی شد + ویدیو رنو 5 دوست داشتنی و 10 چیزی که باید در مورد این ریزه میزه خاطره انگیز بدانید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*