مینی بوس پرتوریان TG3

این مینی بوس دو محور برای آفرودهای گروهی ساخته شده؛ با پرتوریان TG3 آشنا شوید

شرکت تورسس از یک مینی بوس ۴×۴ مستحکم و جان‌سخت با قابلیت پیمایش در سخت‌ترین مسیرهای آفرودی با نام پرتوریان TG3 رونمایی کرد.

صنایع تورسس (Torsus) یک شرکت خودروسازی خصوصی در کشور جمهوری چک است که با تولید تنها دو محصول ون و اتوبوس تحت نشان و برند خود، مشغول به کار است. این شرکت از سال ۲۰۱۸ تولید یک مینی بوس آفرودی و خاص از نسل سوم پرتوریان (Praetorian) را با نام TG3 آغاز کرده بود که برای عبور از سخت‌ترین موانع و انجام ماموریت‌های غیر ممکن طراحی شده و اکنون این مینی بوس خاص، معرفی شده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این غول آفرودی همراه ما باشید.

نسل سوم مینی بوس پرتوریان TG3؛ غول مرحله آخر آفرودری

نمای جلو مینی‌بوس پرتوریان TG3

پرتوریان TG3 یکی از توانمندترین آفرودرهای جهان به‌حساب می‌آید و می‌تواند به‌عنوان وسیله‌ای برای تفریح، جستجو، امداد و نجات یا سرویس حمل‌ونقل پرسنل محل‌های کار دورافتاده مورد استفاده قرار گیرد. شرکت تورسس در ساخت این کامیون از شاسی کامیون مان TGM استفاده کرده است. روی این شاسی، بدنه‌ای از کامپوزیت قرار گرفته که با حداکثر ظرفیت ۳۴ نفر، آماده عبور از سخت‌ترین مسیرهای روی کره زمین است.

نسل دوم این مینی بوس که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، در محور عقب به فنرهای شمش مجهز بود؛ اما در نسل سوم از تعلیق بادی جدیدی استفاده شده است که باعث راحتی بیشتر سواری و کنترل آسان‌تر خودرو در جاده‌های پردست‌انداز و مسیرهای ناهموار می‌شود. اما ابعاد این خودرو غول پیکر با 8680 میلی‌متر طول و 2530 میلی‌متر عرض، به نسبت نسخه قبلی تغییر خاصی نداشته و کمپانی تورسس حداکثر وزن مجاز آن را نیز ۱۳.۴ تن اعلام کرده است.

مشخصات فنی Praetorian TG3

پیشرانه مینی بوس پرتوریان TG3

پیشرانه نسل جدید مینی بوس پرتوریان TG3 بدون تغییر مانده است. در بخش فنی، این مینی بوس از پیشرانه ۶.۹ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی ساخت مان (MAN) بهره می‌برد که قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۵۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. مجموع این توان از طریق یک گیربکس ۱۲ سرعته ZF و سامانه ۴×۴ هوی دیوتی (Heavy Duty) به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. زیر این مینی بوس جان سخت، لاستیک‌های میشلین XZL 365 قرار گرفته است و ۳۵ سانتی‌متر از زمین فاصله دارد. پرتوریان با زاویه ورود ۲۲ درجه، زاویه خروج ۲۲ درجه و زاویه شکست ۴۱ درجه، در مسیرهای ناهموار، وسیله فوق‌العاده توانمندی است. همچنین این مینی‌بوس می‌تواند از شیب‌های ۶۵ درصدی بالا برود و تا عمق ۶۷ سانتی‌متری آب حرکت کند.

تغییرات کابین در نسل جدید پرتوریان تی جی 3

نمای داشبورد مینی بوس پرتوریان TG3

شرکت Praetorian با بازطراحی کابین راننده، افزایش ارتفاع کاپوت برای دسترسی بهتر به موتور، وینچ ۱۲ تنی ۳۰ متری، پنجره‌ها و آینه‌های جدید برای دید بهتر و پله برقی برای راننده، نسل سوم مینی بوس آفرودی تورسس را روانه بازار کرده است. این سازنده اهل جمهوری چک همچنین برای مینی بوس آفرودی خود، سیستم‌های کمک‌راننده مدرن مثل سیستم تشخیص لاین و ترمز اضطراری خودکار را هم تدارک دیده است. پرتوریان TG3 به سنسور نور و باران، سه قفل دیفرانسیل و ترمزهای دیسکی ۱۹.۵ اینچی نیز مجهز است.

طبق اعلام شرکت سازنده، تولید انبوه پرتوریان TG3 آغاز و عرضه آن در بازارهایی مثل آلمان، اسپانیا و اوکراین شروع شده است. این مینی‌بوس با ۱۴ ترکیب صندلی مختلف و قیمت پایه گزاف 226 هزار یورو معادل 14 الی 15 میلیارد تومان به بازار جهانی عرضه می‌شود.

همچنین بخوانید:
کشنده دافران آکروکس TX 560 – مشخصات فنی و قیمت کشنده دیما ۲۸۵ در نمایشگاه خودرو شیراز + مشخصات فنی و عکس کامیون کشنده بایک X9 بهمن دیزل با امکانات لوکس معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*