لامبورگینی وننو، گران ترین خودرو فروخته شده در اینترنت

این لامبورگینی خاندان سلطنتی عرب، گران ترین خودرو فروخته شده در تاریخ اینترنت است

لامبورگینی خاصِ خاندان سلطنتی عربستان سعودی با قیمت سرسام‌آوری به فروش رسید. این سوپرکار حالا عنوان گران ترین خودرو فروخته شده در اینترنت را در اختیار دارد.

لامبورگینی و سایر تولیدکنندگان خودرو سوپر اسپرت علاوه بر محصولاتی که در مقیاس گسترده‌تر عرضه می‌کنند، خودروهایی ویژه با تولید فوق‌العاده محدود هم می‌سازند. این خودروها معمولاً با قیمت‌های هنگفتی معامله می‌شوند که شاید حتی طبق هر متر و معیاری قابل توجیه نباشند. لامبورگینی وننو (Veneno) رودستر یکی از آن‌ها است که روی هم رفته فقط 9 دستگاه از آن تولید شد و حالا یکی از این دستگاه‌ها که متعلق به یک خاندان سلطنتی عرب بود، رکوردی بزرگ به نام خود ثبت کرده است.

لامبورگینی 6 میلیون دلاری، گران ترین ماشین فروخته شده در اینترنت

جدیدترین اخبار خودرو نشان می‌دهند دومین دستگاه تولید شده از لامبورگینی وننو که دو سال در نمایشگاهی در دبی به سر می‌برد، اخیراً طی مزایده‌ای با قیمت 6 میلیون دلار فروخته شد. این در حالی است که در ابتدا این سوپرکار ایتالیایی با قیمت 9.5 میلیون دلار به فروش گذاشته شده بود.

نمای جلو لامبورگینی وننو، گران ترین خودرو فروخته شده در اینترنت

«سی بی ایکس کارز» (SBX Cars) که مسئولیت فروش این لامبو را بر عهده داشت، مدعی است که گران ترین خودرو فروخته شده در تاریخ اینترنت به حساب می‌آید. پیش از این، یک فراری لافراری آپرتا مدل 2017 که در سال 2022 با قیمت 5.36 میلیون دلار به فروش رسید، در این زمینه رکورددار بود. این فراری را هم سی بی ایکس کارز برای فروش قرار داده بود.

نمای عقب لامبورگینی وننو، گران ترین خودرو فروخته شده در اینترنت

این لامبورگینی وننو مدل 2015 که صاحب عنوان گران ترین خودرو فروخته شده در اینترنت شده است، به یکی از اعضای یک خاندان سلطنتی عربستان سعودی تعلق دارد. این سوپرکار قوای محرکه خود را از یک موتور 6.5 لیتری V12 با قدرت 740 اسب بخار و گشتاور 690 نیوتن متر تامین می‌کند و می‌تواند ظرف 2.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. این موتور همچنین سقف سرعت 355 کیلومتر بر ساعتی دارد.

کابین لامبورگینی وننو، گران ترین خودرو فروخته شده در اینترنت

این خودرو سوپر اسپرت ایتالیایی عملاً تفاوتی با یک خودرو صفر کیلومتر بیرون آمده از کارخانه ندارد. در واقع، کارکرد آن از 2 هزار کیلومتر فراتر نمی‌رود. همچنین هرچند به نظر می‌رسد با یک خودرو مسابقه‌ای مختص به پیست مواجه‌ایم، این ساخته لامبورگینی در اصل مجاز به تردد در خیابان است. به عبارتی، قرار بود نقش نمونه اولیه یک خودرو مسابقه‌ای را داشته باشد که همچنین می‌تواند در خیابان هم تردد کند.

این لامبورگینی از بدنه مشکی مات، فیبر کربن خام، تریم سبز لیمویی و اسپویلر بزرگ بهره می‌برد. داخل کابین هم این رنگ سبز لیمویی غالب است و در قسمت‌هایی از جمله کنسول مرکزی، غربیلک فرمان، صندلی‌ها و داشبورد به چشم می‌خورد. در آخر، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این ماشین سوپر اسپرت چیست؟

در گجت نیوز بخوانید:
لامبورگینی اوروس SE معرفی شد؛ ابر شاسی بلند پلاگین هیبرید با قدرت 800 اسب بخار لامبورگینی تمراریو (Temerario) جانشین بر حق هوراکان در راه است مازراتی گرن کابریو فولگوره یک سوپرکار تمام برقی با طراحی دلربا و قدرت ۸۱۸ اسب بخاری است