لامبورگینی تمراریو

لامبورگینی تمراریو (Temerario) جانشین بر حق هوراکان در راه است

شرکت لامبورگینی در حال آماده‌سازی معرفی و عرضه یک خودرو جدید با نام لامبورگینی تمراریو است که به احتمال زیاد جانشین هوراکان خواهد شد.

پس از فروش بسیار خوب لامبورگینی هوراکان و تکرار موفقیت‌های اونتادور، این شرکت تصمیم گرفته تا یک خودرو جدید به ابعاد هوراکان و با نام تمراریو (Temrario) را به بازار عرضه نماید. خودرویی که ممکن است از پیشرانه V8 هایپرکار لمانز لامبورگینی یا ردلاین ۱۰ هزار rpm استفاده کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به بررسی شایعات و اطلاعات به‌دست آمده پیرامون این خودرو می‌پردازیم.

لامبورگینی تمراریو، گاو سرکش ایتالیایی‌ها

لامبورگینی تمراریو

لامبورگینی به‌تازگی در اداره مالکیت معنوی اروپا نام تمراریو را ثبت کرده و با توجه به این‌که این شرکت مطرح ساخت خودروهای سوپر اسپرت تنها یک محصول جدید دیگر در راه عرضه دارد، به احتمال بسیار زیاد این نام برای جانشین هوراکان خواهد بود. ضمن این‌که تصاویر منتشر شده از وبسایت Carbuzz نیز به‌خوبی نشان می‌دهد که این خودرو ابعادی مشابه با هوراکان دوست‌داشتنی دارد.

لامبورگینی در ساخت و نام‌گذاری تمامی محصولات خود از نام گاوهای جنگی معروف استفاده‌ می‌کند. به‌عنوان مثال عنوان روئلتو از یک گاو جنگنده اسپانیایی اقتباس شده است که در آگوست سال ۱۸۸۰ میلادی در بارسلون مبارزه کرد. با این حال، هیچ گاو نر جنگی با نام تمراریو وجود خارجی ندارد. اما این کلمه در زبان اسپانیایی به معنی «بی پروا» است که شاید لقب مناسبی برای این خودرو سوپر اسپرت سنت آگاتا محسوب شود.

پیشرانه احتمالی لامبورگینی تمراریو

پیشرانه لامبورگینی تمراریو

در مورد پیشرانه این خودرو با توجه به اخبار پیشین مبنی بر استفاده از یک قوای محرکه V8 هیبرید به‌جای پیشرانه V10 در جانشین آینده هوراکان، تا حدودی مشخص است که تمراریو از یک پیشرانه ۸ سیلندر بهره خواهد برد، اما مشخص نیست که این پیشرانه چه مشخصاتی دارد. شرکت لامبورگینی چندین سال است که در خودرو اوروس از یک پیشرانه V8 توئین توربو استفاده می‌کند. اما باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که پیشرانه یاد شده ساخت آئودی و پورشه است. این در حالی است که گفته شده جانشین هوراکان از پیشرانه اختصاصی بهره می‌برد. در سال ۲۰۲۲ اعلام شد این سوپرکار جدید به یک پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو کاملا جدید با ردلاین ۱۰ هزار rpm مجهز می‌شود. پس‌ از آن بود که لامبورگینی یک پیشرانه ۳.۸ لیتری V8 جدید ۹۰ درجه را برای هایپرکار لمانز SC63 معرفی کرد.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که پیشرانه V8 جدید ۹۰ درجه در تمراریو ببینیم. قدرت این قوای محرکه هیبریدی در هایپرکار مذکور به‌دلیل قوانین مسابقات روی ۶۷۰ اسب بخار محدود شده است؛ اما قطعا لامبورگینی می‌تواند در نسخه جاده‌ای توان بیشتری از این پیشرانه بگیرد. این برند ایتالیایی در زمان معرفی این پیشرانه V8 جدید به‌وضوح اظهار داشت که می‌خواهد از آموخته‌های لمانز در خودروهای جاده‌ای خود استفاده کند؛ بنابراین از آنجایی که بسیاری از خودروسازان پیشرانه‌های هایپرکارهای لمانز خود را بر اساس موتورهای جاده‌ای طراحی و تولید می‌کنند، عجیب نخواهد بود که لامبورگینی هم همین کار را البته به‌صورت برعکس انجام دهد.

لامبورگینی تمراریو

طبق شایعات، لامبورگینی طی ماه جاری یک محصول جدید را در رویدادی در پیست ایمولا رونمایی خواهد کرد. قبلا تصور می‌شد این خودرو جانشین هوراکان باشد، اما بعدها احتمال معرفی اوروس پلاگین هیبریدی و نسخه ویژه‌ای از هوراکان با نام STJ هم مطرح شد. به همین دلیل، شایعات دیگری به معرفی تمراریو در اواخر ماه آوریل یا اوایل ماه می در رویداد دیگری که در نقطه دیگری از جهان برگزار می‌شود اشاره کردند.

همچنین بخوانید:
جنسیس ایکس گرن برلینتا ؛ خودرویی از دل بازی‌های کامپیوتری با ۱۰۸۶ اسب بخار رولز رویس کالینان جدید تیونینگ منصوری با تم لوکس عربی رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*