لامبورگینی اوروس پرفورمنته

لامبورگینی اوروس پرفورمنته با 666 اسب بخار قدرت و وزن کمتر، به یک شاسی بلند وحشی تبدیل شده + ویدیو

لامبورگینی اوروس پرفورمنته مدل 2023 یک نسخه جدید از شاسی بلند اسپرت کوپه‌ی ایتالیایی است که با 666 اسب بخار قدرت، حسابی گرد و خاک می‌کند. در ادامه با تمام مشخصات فنی و قیمت Lamborghini Urus Performante آشنا خواهیم شد.

تقریبا 4 سال قبل بود که شرکت لامبورگینی با معرفی یک محصول اسپرت و انقلابی، رسما وارد رقابت سازندگانی شد که با ساخت خودروهای شاسی بلند کوپه، قصد داشتند تا فصل جدیدی را در صنعت خودروسازی آغاز کنند. اوروس با فروش 20 هزار نسخه در 4 سال گذشته، یکی از برندگان این سگمنت است و نسخه‌ی جدید آن یعنی لامبورگینی اوروس پرفورمنته هم قصد دارد تا این موفقیت را دوباره تکرار کند. پس ابتدا با گجت نیوز همراه شوید تا تیزر جذاب معرفی آن را تماشا کنید و سپس به سراغ مشخصات فنی بروید.

معرفی لامبورگینی اوروس پرفورمنته مدل 2023

در زیر کاپوت این SUV، یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ با حجم 4 لیتر را داریم که اکنون با بهبود های اعمال شده می‌تواند 666 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را روانه چرخ‌ها کند؛ یعنی 16 اسب بیشتر از نسخه‌های قبلی!

شاسی بلند Lamborghini Urus Performante

همچنین مهندسین لاغری هم به کمک این نسخه آمده‌اند تا وزن‌ آن را تقریبا 47 کیلوگرم کم‌تر کنند. حالا که صحبت از کاهش وزن شد، باید اشاره کنیم که لامبورگینی اوروس پرفورمنته مدل 2023در فاکتورها‌ی شتاب 0-100 و حداکثر سرعت هم پیشرفت خوبی داشته است و اکنون این اعداد در این نسخه به 3.3 ثانیه و 306 کیلومتر بر ساعت رسیده‌اند.

شاسی بلند Lamborghini Urus Performante

این تغییرات به ابعاد لامبورگینی اوروس Performante هم سرایت کرده‌اند و شاسی بلند اسپرت ایتالیایی‌ها حالا 16 میلی متر عریض‌تر شده است و ارتفاع آن هم 20 میلی متر کاهش یافته؛ اگر خلاصه بگوییم، لامبورگینی اوروس پرفورمنته اکنون هندلینگ، پایداری و قدرت بیشتر را در کنار وزن کمتر (نسبت به اوروس استاندارد) به دست آورده است. به علاوه لاستیک‌های پیرلی Trofeo R هم در کنار رینگ‌های 22 و 23 اینچی به کمک لامبورگینی اوروس پرفورمنته آمده‌اند تا شاهکاری ایتالیایی‌ها را همه چیز تمام کنند.

شاسی بلند Lamborghini Urus Performante

همچنین اسپویلر فیبر کربنی و برخی قطعات آیرودینامیکی دیگر مثل رکاب‌های کناری و لیپ سپر جلو، دقیقا همان چیزی هستند که آن‌ها را در اونتادور SVJ دیده بودیم و با فرم آیرودینامیکی خود می‌توانند چیزی بین 8 تا 23 درصد، داون فورس بیشتری را تولید کنند.

شاسی بلند Lamborghini Urus Performante

به علاوه در کنار تمام حالت‌های رانندگی معمولی مثل اسپرت و راحت و … در لامبورگینی اوروس Performante با حالت رانندگی رالی طرف هستیم که برای حرکت در مسیرهای آفرودی و خارج از حاده در نظر گرفته شده است.

شاسی بلند Lamborghini Urus Performante

همچنین اگزوزهای Akrapovic، میله ضد غلتش و سیستم تعلیق اصلاح شده در کنار دیفرانسیل جدید و سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب با سرعت واکنش بیشتر هم بخشی از تغییرات لامبورگینی اوروس Performante مدل 2023 نسبت به نسخه‌های قبلی هستند.

در انتهای کار به قیمت لامبورگینی اوروس پرفورمنته که از همین الان با برچسب 260 هزار دلار، قابل سفارش دادن است. البته باید به یک نکته دیگر هم اشاره کنیم؛ قدرت این نسخه در بازار چین به دلایلی نامعلوم، به 640 اسب بخار کاهش یافته اما چرا، خدا می‌داند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*