قرنطینه چین شیائومی

قرنطینه شهرهای چین، نفس شیائومی را گرفته است

درآمد شیائومی به خاطر قرنطینه مجدد برخی شهرهای چین افت چشمگیری داشته است. این دومین بار متوالی است که این کمپانی از کاهش درآمد خود در یک فصل گزارش می‌دهد.

شیائومی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی و لوازم خانگی در کشور چین به شمار می‌رود، امروز از افت قابل توجه درآمد خود در سه ماهه دوم سال خبر داد. Xiaomi این افت فروش را مربوط به قرنطینه‌های اعمال شده توسط دولت چین در برخی مناطق این کشور پس از شدیدتر شدن شرایط پاندمی کرونا دانست.

میزان فروش سه ماهه این کمپانی برابر با 10.31 میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال گذشته افتی 20 درصدی داشته است. این گزارش فروش همچنین با پیش‌بینی‌های تحلیلگران در تضاد کامل بوده و گویای ادامه‌دار شدن عملکرد مالی منفی این کمپانی بزرگ چینی است. شیائومی همچنین در بازه سه ماه قبل نیز از کاهش درآمد خود خبر داده بود. لازم به ذکر است که درآمد این کمپانی در سه ماهه نخست سال مالی جاری با 67 درصد افت نسبت به سال گذشته به رقم 306.34 میلیون دلار رسیده بود.

افت بیست درصدی درآمد شیائومی به دلیل قرنطینه در چین

قرنطینه‌های اعمال شده در شانگهای و برخی شهرهای دیگر چین به دلیل بالا گرفتن مجدد پاندمی کرونا باعث افت چشمگیر درآمد اکثر کمپانی‌های چینی شده است. گزارشات منتشر شده در اواخر ماه جولای حاکی از کاهش نرخ رشد اقتصاد چین بوده است و به همین جهت بانک مرکزی این کشور ناچار به کاهش نرخ بهره شد.

صنعت گوشی های هوشمند در چین نیز به این قرنطینه واکنش منفی نشان داد؛ به طوری که فروش این محصولات در سه ماهه دوم سال مالی جاری با 20 درصد کاهش روبرو شد. در این میان شیائومی نیز از افت 29 درصدی در فروش محصولاتش خبر داد و حدود 20 درصد کاهش درآمد را تجربه کرد.

قرنطینه چین شیائومی

در سال 2021 شیائومی رشد پرشتابی را از حیث درآمد تجربه کرد و سهم بزرگی از بازار کشور چین را از هواوی را گرفت. تحریم‌های آمریکا مهم‌ترین فاکتور تاثیرگذار بر عملکرد تجاری کمپانی هواوی بود. با این وجود، این نرخ رشد چشمگیر Xiaomi دوام چندانی نداشت و از ابتدای سال 2022 تا به امروز، سهام این کمپانی جدود 40 درصد افت داشته است.

دلایل اصلی این افت ارزش کمپانی را می‌توان به کاهش یافتن نرخ رشد اقتصادی کشور چین و توقف رشد برند Xiaomi در بازارهای خارج از چین دانست.

در ماه می سال 2022، مقامات کشور هند که بزرگ‌ترین بازار شیائومی در خارج از چین به شمار می‌رود، تحقیقاتی قضایی را بر علیه این کشور آغاز کردند. دولت هند که معتقد است شیائومی بخش‌هایی از درآمد خود را از مقامات مالیاتی پنهان می‌کند، تا کنون 725 میلیون دلار از دارایی‌های این کمپانی را مصادره کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*