فیلم دیزگان

سونی به دنبال ساخت یک فیلم بر اساس بازی دیزگان است

شرکت سونی مدت‌هاست برنامه‌های زیادی برای ساختن فیلم بر اساس بازی‌های محبوبش دارد و حالا، نوبت به بازی دیزگان رسیده تا پس از حضور در دنیایی ویدئوگیم‌ها، راهی هالیوود شود.

برای مدت‌ها، فیلم‌هایی که بر اساس بازی‌های ویدئویی ساخته می‌شدند کیفیت خیلی بالایی نداشتند و مورد توجه مردم و منتقدین قرار نمی‌گرفتند. با این حال چند وقتی است حال و روز فیلم‌ها و سریال‌هایی که بر اساس بازی‌های ویدئویی ساخته می‌شوند بهتر شده و حالا فیلم‌ها و سریال‌های باکیفیتی مانند هیلو، آرکین، دیتکتیو پیکاچو و … را در دنیای هالیوود می‌بینیم که نظر مثبت مردم و منتقدان را با خود همراه کرده‌اند. سونی هم در این مدت بیکار نبوده و در حال توسعه فیلم و سریال بر اساس برخی از بازی‌هایش مانند The Last of Us بوده است. جدیدترین پروژه سونی، یک فیلم بر اساس بازی دیزگان است که ستاره‌اش، سم هیوین خواهد بود.

فرنچایز فیلم های سونی بر اساس بازی‌ها با دیزگان گسترده‌تر می‌شود

سونی ایده‌های بلندپروازانه‌ای درباره فرنچایز فیلم‌هایی بر اساس بازی‌های پلی استیشن دارد. آنچارتد که یکی مهم‌ترین سری بازی‌های پلی استیشن است، توانست فروشی ۴۰۲ میلیون دلاری را در گیشه جهانی تجربه کند. همین موفقیت باعث شد سونی به آینده فرنچایز فیلم‌های بر اساس بازی‌اش امیدوار شود و بخواهد یک فیلم بر اساس بازی دیزگان توسعه دهد. وظیفه نگارش فیلم‌نامه فیلم دیزگان هم بر عهده شلدون ترنر خواهد بود.

بازی دیزگان جزو آثار خیلی موفق سونی نبود و توانست فروشی ۹ میلیون نسخه‌ای را تجربه کند. قرار بود نسخه دوم این بازی هم منتشر شود اما به دلیل فروش ناامیدکننده نسخه اول، سونی بی‌خیال توسعه دیزگان ۲ شد. داستان این در جهانی اتفاق می‌افتد که یک پاندمی بزرگ، وضع انسان‌ها را برای همیشه تغییر می‌دهد. دیکون که شخصیت اصلی این بازی است، باید هر طور شده با موجودات عجیب و غریب جهان بازی بجنگد و برای رسیدن به عشق زندگی‌اش، به مبارزه ادامه دهد. آن طور که اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند، سم هیوین نقش دیکون را بازی خواهد کرد. فیلم دیزگان، می‌تواند یک وسترن مدرن باشد و از کلیشه فیلم‌هایی که بر اساس بازی‌های ویدئویی ساخته شده‌اند، فاصله بگیرد.

بازی‌های سونی، حضوری پررنگ‌تر در هالیوود خواهند داشت

منتشر شدن خبر ساخته شدن فیلم دیزگان نشان داد سونی فقط بازی‌های به شدت موفقش را به هالیوود نمی‌آورد و ممکن است بسیاری از بازی‌های نسبتا کم‌فروش پلی استیشن هم، به یک فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی تبدیل شوند. شرکت سونی در حال توسعه فیلم سینمایی Ghost of Tsushima است و شاهکارهای پلی استیشن مانند The last of Us و God of War هم در آینده به شکل سریال، به نمایش در خواهند آمد.

با این که تا به اینجای کار، سونی عملکرد قابل قبولی در ساختن فیلم بر اساس بازی‌های ویدئویی داشته اما اظهار نظر قطعی درباره آینده فیلم‌های سونی بر اساس بازی، کار سختی است. تجربه نشان داده معمولا داستان بازی‌های ویدئویی برای فیلم‌های سینمایی مناسب نیستند و احتمال شکست آن‌ها در گیشه، بسیار بالاست. از سویی دیگر، سونی همین حالا هم توانسته با موفقیت فیلم آنچارتد در گیشه، نشان دهد تمام فیلم‌های ساخته شده بر اساس بازی‌ها، به شکست محکوم نیستند(البته این فیلم با وجود موفقیت نسبی در فروش، مشکلات بیشماری داشت و در مقایسه با بازی‌های آنچارتد، یک افتضاح بزرگ بود).

نظر شما چیست؟ آیا فرنچایز فیلم‌های سونی که بر پایه بازی‌های پلی استیشن ساخته خواهند شد، شانسی برای موفقیت دارند یا مانند بسیاری از فیلم‌های مشابه دیگر، محکوم به شکست هستند؟ نظر خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*