خودرو مفهومی جنسیس ایکس گرن برلینتا

جنسیس ایکس گرن برلینتا ؛ خودرویی از دل بازی‌های کامپیوتری با 1086 اسب بخار

جنسیس ایکس گرن برلینتا – Genesis X Gran Berlinetta یک خودرو کانسپت است که به طور اختصاصی برای بازی کامپیوتری توریسمو طراحی شده بود و اکنون به دنیای واقعی پا گذاشته و 1086 اسب بخار را به آسفالت تزریق می‌کند.

شرکت جنسیس به تازگی از زیر برند جدید خود یعنی ماگما رونمایی کرد. برند جنسیس ماگما تمام تمرکز خود را روی ساخت و توسعه خودروهای برقی، اسپرت و انقلابی قرار داده است و تا کنون با دو محصول آن‌ها یعنی جنسیس GV60 و جنسیس GV80 آشنا شده‌ایم و اکنون نوبت آن است تا در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ خاص‌ترین ماشین جنسیس ماگما برویم.

معرفی جنسیس ایکس گرن برلینتا

این خودرو به طور اختصاصی برای بازی کامپیوتری گرن توریسمو 7 طراحی شده بود و اکنون با تولد برند ماگما، دل را به دریا زد و در دنیای واقعی هم نمایان شد. البته برخلاف اسم و ظاهر گول زننده خود که تداعی کننده یک ماشین کانسپت و تمام برقی است، باید بدانید که زیر این شاسی، یک موتور 6 سیلندر را جا داده!

خودرو مفهومی جنسیس ایکس گرن برلینتا

جنسیس X گرن برلینتا میزبان یک موتور 6 سیلندر خورجینی مدرن با سیستم توربو شارژ الکترونیکی است که طرفداران Gran Turismo آن را با نام e-SC می‌شناسند. این پیشرانه بنزینی به تنهایی می‌تواند تا 10 هزار دور بر دقیقه را به راحتی تجربه کند و 882 اسب بخار قدرت و 1071 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد.

خودرو مفهومی جنسیس X Gran Berlinetta

البته کار هنوز تمام نشده. در کنار این هیولای بنزینی، یک موتور برقی هم قرار گرفته که به صورت مجموع، توان جنسیس ایکس گرن برلینتا به 1086 اسب بخار قدرت و 1337 نیوتن متر گشتاور می‌رساند. هرچند که با تمام این تفاسیر، چیز زیادی در مورد حداکثر سرعت جنسیس X گرن برلینتا نمی‌دانیم اما بدون شک، شتاب صفر تا صد این هیولای بریتانیایی کمتر از 2 ثانیه خواهد بود.

خودرو مفهومی جنسیس ایکس گرن برلینتا

طراحی ظاهری جنسیس برلینتا هم جزو انقلابی‌ترین‌های چند سال گذشته است و با توجه به این موضوع، انتظار نداریم که نسخه نهایی یا به قول معروف، همان چیزی که بالاخره به خیابان می‌آید، نزدیک به این طراحی باشد. حتی داخل کابین و داشبورد ماشین مفهومی جنسیس ایکس گرن برلینتا هم شبیه به هیچ ماشینی نیست و در اتاق جنسیس ایکس گرن برلینتا شاهد استفاده از فرمان خلبانی، هدآپ دیسپلی، دو صندلی با ارگونومی اسپرت و نهایتا یک قطب نما هستیم. البته برای طرفداران این برند، چنین چهره‌ای ناآشنا نیست و قبلا همین امضا را روی محصولاتی مثل جنسیس ایکس کانورتبل و جنسیس X Speedium هم دیده بودند.

خودرو مفهومی جنسیس ایکس گرن برلینتا

در مورد تاریخ فروش و قیمت خودرو کانسپت جنسیس X Gran Berlinetta هم با توجه به کناسپت بودن این ماشین، اطلاعات مشخص و دقیقی وجود ندارد اما طبق برخی شایعات، حدس می‌زنیم که این اتفاق، جایی در سال 2025 رخ دهد.

گالری تصاویر

خودرو مفهومی جنسیس ایکس گرن برلینتا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*