هجوم نهنگ های ارز دیجیتال به کاردانو

هجوم نهنگ های ارز دیجیتال به کاردانو؛ منتظر انفجار قیمت ADA باشیم؟

آیا هجوم نهنگ های ارز دیجیتال به کاردانو به نشانه انفجار قیمتی این ارز دیجیتال است؟ پیش بینی قیمتی توکن ADA را در ادامه بخوانید.

در بازار پر از ریسک ارزهای دیجیتال که نقدینگی زیادی در جریان است و توکن‌های بسیاری معامله می‌شود، حرکات نهنگ‌ها پالس مثبتی برای اقدام به خرید یا فروش به‌حساب می‌آید. اگر نهنگ‌ها ارز دیجیتال بخرند، باید بخریم و اگر بفروشند، باید بفروشیم. البته «باید» در مارکت کریپتو معنای الزام‌آور ندارد و توصیه حتمی به خرید یا فروش نیست!

هجوم نهنگ های ارز دیجیتال به کاردانو نشانه چیست؟

طی روزهای گذشته دیدیم که بازار دارایی‌های دیجیتال به رهبری بیت کوین 71 هزار دلاری، آرامش نسبی را تجربه کرد و سبزپوش دنبال شد. در تازه‌ترین اخبار صنعت کریپتو، نهنگ‌های کاردانو از شرایط نزولی این ارز دیجیتال بهره برده و شروع به انباشت تعداد زیادی توکن ADA کرده‌اند. پیش‌تر در اخبار ارزهای دیجیتال به معرفی آلت کوین‌های آینده دار بازار پرداختیم که کاردانو یکی از آنها بود.

هجوم نهنگ های ارز دیجیتال به کاردانو

خریدهای کلان نهنگ‌های این رمزارز باعث شد تا هفته گذشته برای کاردانو شرایط خوبی رقم بخورد و قیمت آن به‌طور قابل توجهی تثبیت شود. انباشت هنگفت سرمایه‌گذاران بزرگ ADA با کاهش تعداد تریدرهای این رمزارز در کوتاه‌مدت همراه شد که در هفته‌های آینده منجر به کاسته شدن از نوسان آن خواهد شد.

با نگاهی به چارت کاردانو و اندیکاتورهایی نظیر خطوط میانگین متحرک نمایی می‌توان به این نتیجه رسید که الگوی تثبیت قیمتی قطعی بوده و تعادل نسبی برای این رمزارز به‌وجود آمده است. به‌عقیده تحلیلگران بازار، به احتمال زیاد در آینده نزدیک یک الگوی تقاطع طلایی برای توکن ADA شکل خواهد گرفت و سیگنال صعودی قدرتمندی صادر خواهد شد. همچنین به‌نظر می‌رسد تثبیت قیمت فعلی به نشانه آرامش قبل از طوفان بوده و باید انتظار اخبار نویددهنده و مثبت داشت.

خرید نهنگ‌ها در فاز نزولی بازار بوده!

معامله‌گران کاردانو از 21 اسفند ماه سال 1402 تا یکم فروردین ماه سال جاری با کاهش قابل توجه این رمزارز مواجه شدند و کام هولدرهای ایرانی با این افت محسوس در آستانه تحویل سال تلخ شد. توکن ADA از سطح قیمتی 0.71 دلار به محدوده 0.51 دلار رسید.

هجوم نهنگ های ارز دیجیتال به کاردانو

تعداد آدرس های دارای حداقل 10 میلیون کاردانو

گزارش‌های موثق Santiment نشان می‌دهد تعداد آدرس‌هایی که بیش از 10 میلیون کاردانو نگهداری می‌کرده‌اند از 397 آدرس به 403 آدرس رسیده که بیانگر افزایش خرید نهنگ‌ها در افت بازار این رمزارز بوده است. بعد از این‌که در یکم فروردین ماه کاردانو به 0.57 دلار رسید، فرآیند انباشت سرمایه‌گذاران کلان متوقف شد و تعداد آدرس‌های فوق ثابت ماندند.

از تاریخ 1 فروردین تا 6 فروردین ماه، توکن ADA با افزایش بها تا سطح 0.66 دلار روبه‌رو شد و حاشیه سود خوبی برای نهنگ‌هایی که در قیمت 0.57 دلار اقدام به خرید کرده بودند، به‌وجود آورد. توقف خرید نهنگ‌ها در شرایط کنونی به علت زیر نظر گرفتن بازار و تعیین پوزیشن‌های استراتژیک برای ورود است. آنها قصد دارند از نوسانات بیشتر بازار بهره برده و تصمیم‌گیری درستی داشته باشند.

تریدرهای کوتاه مدت کاردانو کاهش یافته!

آمارها نشان می‌دهند که از ابتدای فوریه تا اواسط مارس، تعداد معامله‌گران کوتاه‌مدت یا نوسانگیر، روند رو به رشد مطلوبی داشته است. چنین تریدرهایی کاردانو را کمتر از یک ماه نگه داشته و سپس می‌فروشند. داده‌های مختلف نشان می‌دهند که تعداد این معامله‌گران از 244 هزار آدرس در تاریخ 12 بهمن به 303 هزار آدرس در 28 اسفندماه رسیده است؛ در این بازه زمانی بهای کاردانو با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شد.

هجوم نهنگ های ارز دیجیتال به کاردانو

آمار آدرس های کاردانو براساس مدت نگهداری

هر چه تعداد تریدرهای کوتاه مدت یک ارز دیجیتال افزایش یابد، تمایل به خرید و فروش‌های مکرر در بازه زمانی کوتاه قوت می‌گیرد و نوسانات آن رمزارز بیشتر از قبل خواهد شد. در کمال تعجب از 29 اسفندماه به بعد، تعداد معامله گران کوتاه مدت با کاهش قابل توجه مواجه شد و همچنان در حال کاهش است.

تعداد این تریدرها از 303 هزار آدرس در اوج روزهای مثبت به 299 هزار آدرس رسیده و شاید این کاهش جزئی به‌نظر برسد، اما آن‌قدری خواهد بود که اثر خود را طی روزهای آینده در بازار نشان دهد. کارشناسان کاهش تعداد تریدرهای کوتاه‌مدتی را نشانه‌ای برای کاهش نوسانات آن رمزارز می‌دانند.

نگاهی به اندیکاتورهای تکنیکال کاردانو

طی یک هفته گذشته درصد افزایش بهای کاردانو به 14.24 رسیده است. سوال مهم در مقطع زمانی کنونی این است: آیا روند صعودی توکن ADA تداوم خواهد یافت یا خیر؟

بیایید نگاهی به چارت 4 ساعته ارز دیجیتال کاردانو بیندازیم که خط قیمت را بالاتر از تمام خطوط میانگین متحرک نمایی نشان می‌دهد (صدور یک سیگنال صعودی). به‌عبارت دیگر زمانی که میانگین متحرک نمایی کوتاه‌مدت از میانگین متحرک نمایی بلندمدت عبور می‌کند، سیگنال صعودی صادر می‌شود و این تحرکات در حال حاضر روی چارت کاردانو قابل مشاهده است.

هجوم نهنگ های ارز دیجیتال به کاردانو

چارت 4 ساعته کاردانو

برخورد دو خط فوق و تقاطع آنها به الگوی «تقاطع طلایی» شناخته شده و شاخصی صعودی معروفی است که حاکی از روند صعودی بلندمدت خواهد بود. در میان ابزارهای تحلیل تکنیکال، از خطوط میانگین متحرک نمایی به‌منظور تحلیل داده‌های قیمت و تعیین روند بازار در دوره‌های مشخص زمانی استفاده می‌شود.

میانگین‌های متحرک ساده تأکید خاصی روی قیمت‌ها و روندهای جدید ندارند؛ در حالی که میانگین‌های متحرک نمایی تمرکز خود را روی قیمت‌های تازه و وزن کندل‌های قیمتی اخیر می‌گذارند. به همین خاطر است که این خطوط نسبت به تغییرات مارکت واکنش شدیدتری نشان خواهند داد و برای تعیین روند قیمتی بسیار ارزشمند هستند.

در صورتی که این الگو قطعی شود و روند صعودی همچنان تدوام یابد، کاردانو می‌تواند سطح 0.82 دلار را به‌خوبی آزمایش کند؛ اما اگر تقاطع طلایی پایدار نباشد، احتمال سقوط این رمزارز تا محدوده 0.56 دلار وجود دارد. نظر شما درباره چارت تکنیکالی توکن ADA چیست؟

همچنین بخوانید: پیش بینی تحلیلگر ارشد بازار از قیمت بیت کوین تا پایان سال فقط یک هفته دیگر برای استخراج نات کوین زمان دارید ۸ میم کوین با پتانسیل رشد بالا در سال ۲۰۲۴ ۷ میم کوین محبوب در اکوسیستم سولانا که سرمایه گذاران را پولدار کردند