خودرو مفهومی جنسیس X Speedium

خودرو الکتریکی جنسیس X Speedium کوپه، شگفت انگیز و جذاب است + ویدیو

خودرو مفهومی جنسیس X Speedium یک کوپه‌‌ی الکتریکی دو درب است که دورنمایی از خودروهای برقی آینده و پیشرفت صنعت خودروسازی کره‌ جنوبی را به تصویر می‌کشد.

تقریبا اوایل سال گذشته بود که شرکت جنسیس از خودرو مفهومی الکتریکی خود با نام جنسیس X رونمایی کرد. این خودرو قرار بود تا سطح جدیدی از این کلاس را به وسایل نقلیه‌ی کره‌ای بیاورد. اکنون می‌بینیم که جنسیس X به پختگی کامل رسیده است و برای اولین بار با نام جنسیس X Speedium در قامت یک کانسپت خودرو برقی، به روی صحنه‌ی نمایشگاه خودرو 2022 نیویورک آمده است.

خودرو مفهومی جنسیس X Speedium

این خودرو از جهات بسیار زیادی می‌تواند تعریفی از آینده باشد که در ادامه به تمامی موارد آن اشاره خواهیم کرد. در ابتدای مطلب می‌توانید ویدیو معرفی این کانسپت زیبای کره‌ای را تماشا کنید.

نگاهی به خودرو مفهومی جنسیس X Speedium

خودرو مفهومی جنسیس X Speedium

زمانی که از نمای کناری به این خودرو نگاه می‌کنید، آینده نگری طراحان را متوجه خواهید شد. طراحی فست بک در کنار حس و حال «شوتینگ بریک» بودن، دقیقا چیزی است که آن را در سال‌های گذشته، در بسیاری از محصولات پرچمدار خودروسازان اروپایی دیده بودیم. خودروهای برقی پورشه تایکان و استون مارتین DB2 یا DB4 از بهترین مثال‌های تعریف بالا هستند.

خودرو مفهومی جنسیس X Speedium

در قسمت جلویی خودرو، ناگهان همه چیز تغییر می‌کند. اگر کمی وسواس را کنار بگذاریم، جلو پنجره‌ی لانه زنبوری این نسخه، دقیقا همان سپر و شبکه‌های مشبک جنسیس X را به همراه دارد اما در قسمت سیستم روشنایی، همه چیز تغییر کرده است.

خودرو مفهومی جنسیس X Speedium

در این قسمت می‌توانید یک نوار LED عجیب را ببینید که تا کناره‌های گلگیرها ادامه پیدا کرد است. این LED در مقایسه با علامت تجاری جنسیس، بی شباهت نیست و به نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها قصد داشتند تا برند جنسیس را در چشم خریداران پولدار خود فرو کنند.

خودرو مفهومی جنسیس X Speedium

در عقب خودرو هم دقیقا با یک طراحی عجیب طرف هستیم. به نظر می‌رسد که طراحان کره‌ای برای قسمت عقبی خودرو مفهومی جنسیس X Speedium، از خودروهای فرمول یک استون مارتین الهام گرفته‌اند و دقیقا بال عقبی خودرو را در ترکیب با چراغ خطر، طراحی کرده‌اند. در هر صورت باید قبول کنید که عقب این خودرو، بیشتر از آن که یک جنسیس باشد، یک استون مارتین جاه طلب و پر ادعا است!

خودرو مفهومی جنسیس X Speedium

این شمایل در کنار چراغ‌های خطرِ بلند و کشیده، یک نمای جدی و خشن را خلق می‌کند. همچنین بدون شک می‌توان گفت که طراحی چراغ‌های عقب و جلو در یک راستا قرار دارد و اگر آن‌ها را امتداد دهیم، حتما به یکدیگر خواهند رسید.

خودرو مفهومی جنسیس X Speedium

نهایتا به رینگ‌های آلومینیومی چند پره با ابعاد بزرگ 20 اینچی می‌رسیم که ظاهر بسیار عجیبی دارند و همچنین هندلینگ فوق العاده‌ای را هم نوید می‌دهند. این رینگ‌ها با کالیپرهای ترمز زرد رنگ اختصاصی جنسیس، یک نمای دلنشین را خلق کرده‌اند. همچنین اگر کمی دقت کنید، متوجه ارتفاع بسیار کم خودرو از سطح زمین خواهید شد که این موضوع، مجددا بر روی اسپرت بودن خودرو مفهومی جنسیس X Speedium تاکید می‌کند.

خودرو مفهومی جنسیس X Speedium

متاسفانه در حال حاضر هیچ تصویر یا اطلاعاتی از کابین خودرو، منتشر نشده است و همان طور که در تصاویر مشاهده کردید، شیشه‌های خودرو هم به صورت صد در صد دودی درآمده‌اند و عملا دیدن کابین آن مقدور نیست. در همین راستا، کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند تا از انتشار اطلاعات فنی هم خودداری کنند اما با توجه به تعریف‌هایی که از این خودرو شنیده‌ایم، انتظار می‌رود که با یک سوپر اسپرت برقی 1000 اسب بخاری طرف باشیم.

خودرو مفهومی جنسیس X Speedium

به هر حال، اکنون فقط می‌توانیم از دیدن تصاویر زیبای آن لذت ببریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*