مرسدس بنز Vision EQXX

مرسدس بنز Vision EQXX آمد؛ هزار کیلومتر با یک بار شارژ

مرسدس بنز Vision EQXX معرفی شد. این خودرو مفهومی الکتریکی با هر بار شارژ می‌تواند 1000 کیلومتر را بپیماید. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

مرسدس بنز برنامه‌های خود برای توسعه خودروهای الکتریکی را با سرعت زیادی دنبال می‌کند و در همین راستا به تازگی از خودرو مفهومی EQXX پرده برداشت و قصد دارد آن را در آینده نزدیک به شکل انبوه به تولید برساند. مرسدس بنز Vision EQXX با وجود این که یک خودرو مفهومی محسوب می‌شود، اما هم‌اکنون در حال گذراندن تست‌های جاده‌ای و پیش تولید است.

مشخصات مرسدس بنز Vision EQXX

مرسدس بنز Vision EQXX

در حال حاضر اطلاعاتی از ظرفیت باتری‌های مرسدس بنز Vision EQXX منتشر نشده است، اما طبق اعلام مرسدس بنز این سدان کوپه الکتریکی می‌تواند با هر بار شارژ حدود 1000 کیلومتر را بپیماید. همچنین برخی از منابع خبری اعلام کردند این خودرو به باتری 100 کیلووات ساعتی مجهز خواهد شد که نسبت با باتری‌های EQS حدود 50 درصد کوچک‌تر و 30 درصد سبک‌تر خواهد بود. وزن سیستم باتری و متعلقات آن حدود 500 کیلوگرم بوده و با ولتاژ 900 ولت کار خواهند کرد.

مرسدس بنز Vision EQXX

مرسدس بنز برای این سدان کوپه خود یک پیشرانه برقی 201 اسب بخاری را در نظر گرفته است. این موتور و سایر تجهیزات الکتریکی از بازدهی 95 درصدی نیز بهره می‌برند. ضمن این که پنل خورشیدی روی سقف این خودرو نیز از 117 سلول و باتری‌های مستقل برخوردار خواهد بود؛ این سلول‌های خورشیدی در شرایط ایده‌آل می‌توانند انرژی مورد نیاز برای پیمایش 25 کیلومتر را تامین کنند.

مرسدس بنز Vision EQXX

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که ابعاد مرسدس بنز Vision EQXX از CLS کوچکتر خواهد بود. طول این خودرو مفهومی به 363 سانتی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 280 سانتی‌متر می‌رسد. این در حالی است که مرسدس بنز C کلاس مدل 2021 از 475 سانتی‌متر طول و 286 سانتی‌متر فاصله محوری بهره می‌برد.

مرسدس بنز Vision EQXX

وزن Vision EQXX حدود 1750 کیلوگرم اعلام شده که چنین رقمی آن را در جایگاه بسیار مناسبی در کلاس سدان‌های الکتریکی قرار می‌دهد. در واقع این خودرو مفهومی فقط 75 کیلوگرم از C300 جدید سنگین‌تر خواهد بود. همچنین مرسدس بنز ضریب درگ این خودرو را 0.18 اعلام کرده که باید دستیابی به چنین رقمی را یک شاهکار مهندسی دانست.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*