ماشین افرود Lamborghini Huracan Sterrato offroad

لامبورگینی هوراکان استراتو آفرودی ؛ سوپر اسپرت ایتالیایی در مسیر های سخت

لامبورگینی هوراکان استراتو آفرودی – Lamborghini Huracan Sterrato Offroad ، جدیدترین شاهکار ایتالیایی‌ها برای کویر و صحرا است که در ادامه با هر آنچه از آن می‌دانیم آشنا خواهیم شد.

هوراکان شاید یکی از منعطف ترین و « تیونینگ پذیرترین» محصولات لامبورگینی به حساب بیاید. تقریبا همین چند ماه پیش بود که شرکت تیونینگ استراتو، این خودرو را در قامت یک سوپر اسپرت یخی و با نام « لامبورگینی هوراکان استراتو برفی » روانه‌ دریاچه‌های یخ زده و کوه‌های پوشیده از برف کرد و اکنون شاهد جدیدترین محصول Sterrato هستیم که قلب کویر و صحرا را نشانه گرفته است.

معرفی لامبورگینی هوراکان استراتو آفرودی

لامبورگینی هوراکان استراتو آفرودی

همانطور که از ظاهر این هیولای بیابانی پیداست، شما با یک سوپر اسپرت آفرودی طرف خواهید بود؛ البته عملکرد آن در آفرودهای سنگین، قطعا به گرد پای تویوتا لندکروز یا جیپ رانگلر نمی‌رسد اما برای پولدارهای حاشیه خلیج فارس که عاشق سرعت و شوآف هستند، شاید بهترین گزینه به حساب بیاید.

با توجه به فرم اگزوزهای دوال و هواکش‌های سقفی، انتظار داریم که پیشرانه‌ی لامبورگینی هوراکان استراتو آفرودی ، همان موتور V10 و تنفس طبیعی هوراکان باشد و احتمال نصب توربو شارژر روی این نسخه، فوق العاده کم است؛ هرچند که احتمالا تنظیمات ECU آن روی ستاپ هوای گرم‌تر تنظیم خواهد شد و هواکش‌های موتور هم حتما به فیلترهای آفرودی تجهیز می‌شوند. این موتور 5.2 لیتری V10 در حالت فابریک و تنفس طبیعی می‌تواند تقریبا 610 اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه، به هر چهار چرخ خود بفرستد.

لامبورگینی هوراکان استراتو آفرودی

از فلاپ‌های نمایشی گلگیر و باله‌های کناری یا همان اسکیرت‌ها که عبور کنیم، به سیستم تعلیقی می‌رسیم که مشخصا ارتفاع آن از سطح زمین افزایش پیدا کرده است. این فاکتور در هوراکان EVO به 125 میلی متر محدود شده بود و تا 160 میلی متر هم می‌رسید اما با توجه به تصاویر منتشر شده از لامبورگینی هوراکان استراتو آفرودی می‌توان گفت که سیستم تعلیق و فاصله از سطح زمین، قطعا تغییر کرده است. رینگ‌های لامبورگینی هوراکان Sterrato Offroadاز نوع 7 پره دوال هستند که ابعاد آن‌ها به 19 اینچ کاهش پیدا کرده. بنابراین در مقایسه با هوراکان‌های معمولی که حتی با رینگ‌های 21 یا 22 اینچی به بازار می‌آیند، فاق لاستیک بیشتری خواهیم داشت که همین مسئله، مقاومت فیزیکی رینگ‌ها در برابر ضربه را افزایش و همچنین رانندگی نرم‌تری را نوید می‌دهد.

ماشین افرود Lamborghini Huracan Sterrato offroad

هرچند که در پروژه‌ی لامبورگینی هوراکان استراتو آفرودی هیچ خبری از وینچ برقی نیست اما دو پروژکتور LED در سپر جلویی و باربندهای سقفی، نمای خودرو را به شدت جذاب‌تر کرده‌اند. در پایان کار باید بگوییم که اگر شما هم مثل ما برای دیدن لامبورگینی هوراکان Sterrato افرود مشتاق هستید، تقریبا باید 14 روز دیگر صبر کنید، چرا که نسخه نهایی و رونمایی اصلی از لامبورگینی هوراکان استراتو آفرودی در تاریخ 30 نوامبر یا همان 9 آذر برگزار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*