لامبورگینی اوروس

دستپخت جدید منصوری؛ تبدیل لامبورگینی اوروس به هیولای 1001 اسب بخاری با ظاهری درنده

منصوری طی همکاری با شرکت مهندسی MTM از مدل جدید لامبورگینی اوروس با ظاهری درنده و قدرتی برابر با 1001 اسب بخار پرده برداشت. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت منصوری که طی سال‌های اخیر چندین مدل ویژه از لامبورگینی اوروس را تولید و به بازار عرضه کرده در جدیدترین اقدام خود طی همکاری با شرکت مهندسی MTM از نسخه قدرتمند اوروس پرده برداشت که می‌تواند قدرتی برابر با 1001 اسب بخار و گشتاور 1250 نیوتن‌متر را به تولید برسد. این در حالی است که پیشرانه مدل استاندارد اوروس قدرتی برابر با 650 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد.

مشخصات لامبورگینی اوروس

v

شرکت MTM تکنیک که شروع فعالیت آن در کشور آلمان به سال 1985 میلادی برمی‌گردد طی سال‌های فعالیت خود بسته‌های ارتقای فنی متعددی را برای محصولات شرکت‌های لامبورگینی، مک لارن، پورشه، بنتلی، فولکس واگن و آئودی تولید و عرضه کرده است. این شرکت ضمن اینکه پیشرانه را ارتقا می‌دهد، برای رینگ اسپرت، اگزوز، فنربندی، سیستم ترمز و امکانات دخل کابین نظیر تجهیزات الکترونیکی و صندلی‌ها نیز لوازمی را به تولید می‌رساند.

لامبورگینی اوروس

مدل جدید لامبورگینی اوروس که توسط منصوری تیونینگ شده از یک پیشرانه 4 لیتری V8 بهره می‌برد که عملکرد بالاتری از بوگاتی ویرون خواهد داشت. همچنین سپر جلو کاملا تغییر یافته تا اندازه ورودی هوا برای موتور تقویت شده افزایش پیدا کند. کیت بدنه از لحاظ آیرودینامیک نیز بهبود پیدا کرده و در بخش عقب سه اگزوز به جای 4 خروجی دو قلو نصب شدند.

لامبورگینی اوروس

ضمن اینکه مهندسان MTM در آلمان پیشرانه و توربوشارژهای این خودرو را ارتقا دادند، سیستم هوارسانی به پیشرانه و فیلترهای مربوطه نیز با مدل اصلی تفاوت دارند. این شرکت تجهیزات الکترونیکی را نیز بهینه کرده تا بتوانند با کنترل قدرت و گشتاور از آسیب به قطعات مختلف جلوگیری کنند.

لامبورگینی اوروس

مدل ارتقا یافته لامبورگینی اوروس می‌تواند ظرف مدت 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز 305 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. خبرها حاکی از آن است که لامبورگینی اوروس در سال 2022 یک فیس لیفت بزرگ را تجربه می‌کند و شرکت سازنده آن را با موتور پلاگین هیبرید تولید و روانه بازار خواهد کرد.