پژو 206 مدل پایین

به این دلایل بهتر است سمت خرید پژو 206 مدل پایین نروید

پژو 206 به عنوان یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین خودروها در بازار ایران محسوب می‌شود؛ اما چرا کارشناسان توصیه می‌کنند به سمت خرید مدل پایین این هاچ بک نروید؟

ایران خودرو طی سال‌های گذشته تیپ‌های مختلف پژو 206 را به بازار ایران عرضه کرده و طی این سال‌ها این هاچ بک فرانسوی توانسته به یک از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران تبدیل شود. از آنجایی که قیمت نسخه صفر کیلومتر این خودرو در تیپ‌های مختلف بیش از 250 میلیون تومان است، از این رو متقاضیان این خودرو به خرید نسخه‌های کارکرده آن روی می‌آورند. این در حالی است که کارشناسان توصیه می‌کنند پژو 206 مدل پایین را نخرید.

به این دلایل پژو 206 مدل پایین را نخرید

استهلاک زیاد و حساس بودن سیستم هیدرولیک

پژو 206

پژو 206 همانند زانتیا جزو خودروهای پر استهلاک محسوب می‌شود و حتی اگر آن را بدون استفاده در پارکینگ قرار دهید نیز استهلاک خاص خود را به همراه خواهد داشت. مهم‌ترین استهلاک این خودرو به سیستم هیدرولیک، جعبه فرمان، اکسل و جلوبندی مربوط می‌شود که البته سیستم هیدرولیک را باید بزرگترین معضل این خودرو دانست. در واقع سیستم هیدرولیک پژو 206 بسیار حساس و استهلاک‌پذیر بوده و این موضوع در مدل‌های پایین آن بیشتر به چشم می‌آید.

پژو 206 مدل 80 که آن را با عنوان تیپ 1 می‌شناسند پس از چند سال با این مشکل مواجه خواهد شد. از این رو در مدل‌های 80 تا مدل 85 به احتمال 95 درصد هیدرولیک آنها پس از مدتی سروصدا کرده و مالکان باید آن را تعویض کنند.

خرابی دسته راهنما

پژو 206

دسته راهنما یکی دیگر از مشکلات مدل‌های پایین پژو 206 محسوب می‌شود که بسیاری آن را با نام سیستم کام 2000 می‌شناسند. در واقع این سیستم که یکی از ارکان اصلی رانندگی در خودرو به شمار می‌رود بسیار حساس بوده و به همین دلیل احتمال خرابی آن زیاد است.

دسته راهنما این خودرو بعد از گذشت 10 سال کارکرد با مشکل اتصالی مواجه شده که علاوه بر از کار افتادن راهنماها، در کیلومترهای بالاتر با اختلال مواجه شده و پس از مدتی بوق خودرو نیز غیر فعال می‌شود. یکی دیگر از مشکلات این سیستم نیز روشن بودن دائم چراغ‌های جلو محسوب می‌شود. البته هزینه تعمیر سیستم کام 2000 حدود 200 تا 250 هزار تومان بوده و به همین دلیل باید هنگام خرید پژو 206 از سالم بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنید.

ضعیف بودن جلوبندی پژو 206

پژو 206

یکی دیگر از معایب پژو 206 سیستم جلوبندی ضعیف آن محسوب می‌شود. البته مدل‌های پایین این خودرو نسبت به مدل‌های بعدی از جلوبندی بهتری بهره می‌برند، اما به دلیل کارکرد زیاد کارایی خود را از دست داده و باید آن را تعویض کرد. هرچند تعویض یا تعمیر جلوبندی تمام خودروها پس از چند سال یک موضوع عادی محسوب می‌شود، اما با توجه به قیمت زیاد قطعات این خودرو برای تعویض و تعمیر کامل جلوبندی حداقل باید 2 میلیون تومان هزینه کنید.

ضعیف بودن بوستر ترمز

هاچ بک ایران خودرو

پژو 206 از سیستم ترمز بسیار خوبی بهره می‌برد و تمام چرخ‌های تیپ‌های بالای آن به سیستم دیسکی مجهز شدند؛ اما سیستم بوستر ترمز این خودرو ضعیف بوده و پس از چند سال در زمان ترمزگیری صدای سوت تولید می‌کند و از زیر پای راننده آن نیز هوا خارج خواهد شد. از این رو تعویض بوستر ترمز حدود 2 میلیون تومان هزینه به همراه خواهد داشت.

خرابی گیربکس پژو 206 تیپ 6

هاچ بک ایران خودرو

سیستم گیربکس تیپ 6 این هاج بک معایب خاص خود را به همراه داشته و مالکان برای تعمیر آن باید هزینه زیادی را پرداخت کنند. ضمن این که تعداد اندکی از تعمیرکاران فرایند تعمیر و سرویس گیربکس‌های اتوماتیک را انجام می‌دهند و همین موضوع هزینه‌ها را افزایش خواهد داد.

جمع‌بندی

پژو 206 با ظاهر جذاب خود در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروها در بازار ایران محسوب می‌شود، اما کارشناسان توصیه می‌کنند سمت خرید مدل‌های پایین آن نروید؛ چرا که ممکن است هزینه‌های زیادی را برای تعمیر آن متحمل شوید. همچنین اگر قصد خرید مدل‌های پایین این هاچ بک را دارید، حداقل از سالم بودن بخش‌های مختلف آن به ویژه مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شده، اطمینان حاصل کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*