نیسان لیف ۲۰۲۵

نیسان لیف ۲۰۲۵ معرفی شد + عکس و مشخصات فنی

شرکت نیسان ژاپن، نسخه فیس لیفت شده از دومین نسل نیسان لیف (LEAF) را با مدل سال ۲۰۲۵ و به‌روزسانی‌های جذاب معرفی کرد.

شرکت نیسان قصد دارد تا وداعی باشکوه با ارزان‌ترین محصول برقی بازار آمریکا داشته باشد و نیسان لیف ۲۰۲۵ را بدون تغییر قیمت به نسبت نسخه سال گذشته، عرضه خواهد کرد. اما این محصول تغییرات مثبتی نیز داشته که در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی و بررسی آن می‌پردازیم.

نیسان لیف ۲۰۲۵؛ آخرین بازمانده از نسل خودروهای برقی ارزان قیمت نیسان در آمریکا

نیسان لیف ۲۰۲۵

ژاپنی‌ها قصد دارند از سال آینده، خودرو برقی لیف را برای همیشه از خط تولید نیسان خارج و یک خودرو کراس اوور را جایگزین آن نمایند. نسل دوم از نیسان لیف در سال ۲۰۲۳ معرفی و از آن زمان تاکنون دستخوش فیس لیفت شد تا هر سال شاهد تغییراتی جزئی در جلوپنجره، سپر جلو و چراغ‌ها باشیم.

اما دلیل محبوبیت این خودرو، آیا تنها قیمت اقتصادی آن است؟ در جواب باید گفت خیر؛ قیمت این خودرو به‌مراتب بالاتر از سایر خودروهای درون‌سوز بازار آمریکاست و با توجه به این‌که اصولا مفهوم خودرو اقتصادی به محصولات زیر ۲۰ هزار دلار اطلاق می‌شود، این خودرو در واقع یک محصول با قیمت مقرون‌به‌صرفه به‌شمار می‌آید. دلیل استقبال از این خودرو در بازار آمریکا، قیمت ارزان آن در مقایسه با خودروهای هم‌رده با پیشرانه الکتریکی و آمار خرابی بسیار پایین آن بوده است. در واقع، لیف خودرویی برقی برای تمام فصول و شرایط آب و هوایی مختلف است و این موضوع باعث محبوبیت آن در بازار آمریکا شد.

پیشرانه Nissan Leaf 2025

نسخه پایه این خودرو با مدل S و نسخه فول با مدل SV عرضه می‌شود. نسخه پایه به مانند سال گذشته همچنان از موتور برقی سنکرون آهنربایی دائم 110 کیلوواتی یا ۱۴۷ اسب بخاری استفاده می‌کند؛ در حالی که خروجی مدل SV پلاس 160 کیلووات یا ۲۱۴ اسب بخار اعلام شده است. این نسخه همچنین از باتری ۶۰ کیلووات‌ساعتی سود برده و با یک بار شارژ کامل، مسافت ۳۴۱ کیلومتری را طی می‌کند. نسخه پایه نیز از باتری 40 کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد.

امکانات و آپشن های سدان برقی نیسان لیف جدید

نمای داشبورد نیسان لیف ۲۰۲۵

از مجموع آپشن‌های نسخه فول این خودرو می‌توان به ترمز اضطراری هوشمند با تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد از جلو هوشمند، هشدار خروج از خط، کمک نور بالا، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم هشدار نقطه کور، سنسور پایش هوشیاری راننده، نمایشگر رنگی 8 اینچی با کنترل چند لمسی و پشتیبانی از Nissan Connect، صندلی راننده برقی 8 جهته، پریز برق 12 ولت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، چراغ‌های جلوی خودکار هوشمند، نمایشگر اطلاعات راننده 7 اینچی و کروز کنترل هوشمند اشاره کرد.

همچنین هر دو مدل نیسان لیف از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. مشتریان مدل SV پلاس نیز از رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های جلو و مه‌شکن‌های LED و فرمان چرمی بهره‌مند می‌شوند.

قیمت نیسان لیف 2025 در نسخه پایه از 29 هزار دلار آغاز و تا 37 هزار دلار در نسخه فول متغیر است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
قیمت مزدا ۳ مدل ۲۰۲۵ اعلام شد؛ ارزان‌تر از چینی های بازار ایران سدان برقی لینک اند کو Z10 با یکبار شارژ 800 کیلومتر را می‌پیماید آلپین A290 معرفی شد؛ رنو 5 در اوج تکامل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*