دوام خودرو تویوتا

تویوتا باز هم یک رکورد عجیب در دوام خودرو ثبت کرد

تویوتا رکوردشکنی جدیدی در دوام خودرو به ثبت رساند؛ این‌بار پیکاپ تویوتا توندرا، برنده سرسخت و بادوام این میدان بود.

خودروهای تویوتا که به‌دلیل کیفیت بالا و مقاومتشان زبان‌زد خودروهای آسیایی هستند، اخیرا توسط مردی که مالک تویوتا تاندرا بود، در صدر اخبار خودرو قرار گرفته است. پیکاپ توندرا که از جمله مدل‌های آفرودی تویوتا به‌شمار می‌رود، برای اولین بار در سال 2007 توسط کمپانی تویوتا معرفی و روانه بازار شد.

این شرکت هر ساله مدل‌های مختلف خود را ارتقا داده و از تغییرات جدیدی رونمایی می‌کند. توندرا 2019 دارای یک موتور 6 سیلندر با قدرت 381 اسب بخار است. این مدل محبوب پس از گزارش یکی از مالکانش، بار دیگر قدرتمند بودن خود را به آفرودبازان ثابت کرد.

رکورد عجیب تویوتا در دوام خودرو

دوام خودرو تویوتا

پیکاپ‌ها به‌دلیل دوام بالا معمولا تا کارکرد 200 هزار یا 321 هزار مایل نیاز به تعمیرات اساسی نخواهند داشت. تویوتا توندرا در روزهای اخیر توانسته رکورد تعمیر موتور در دنیا را جابه‌جا کند. مالک این پیکاپ توندرا 2019 ادعا می‌کند پس از گذشت تقریبا 6 سال و طی کردن مسافت بالای 1.415 میلیون کیلومتر، ماشینش را تعمیر نکرده و آسیبی هم به موتور وارد نشده است.

مالک این پیکاپ تویوتا پس از طی کردن مسافت 321 هزار مایل، می‌گوید خودروی خود را در ماه آوریل سال 2018 به‌عنوان مدل 2019 خردیداری کرده است. او اظهار کرد تا به الان تمامی سرویس‌های دوره‌ای را در نمایندگی تویوتا انجام داده و با این پیکاپ ژاپنی، مدام به رانندگی پرداخته است.

در واقع بهتر است بگوییم او در طول 3 سال گذشته، ماهانه مسافتی نزدیک به 19,377 کیلومتر را طی می‌کرده است. این رقم به‌طور میانگین، مسافتی معادل با 644 کیلومتر در روز می‌شود.

به لحاظ محاسبه میزان هزینه‌ای که این راننده تویوتا برای پیکاپ توندرا کرده باید گفت او تا به الان نزدیک به 150 هزار دلار صرف هزینه سوخت این خودروی ژاپنی کرده است. البته این راننده از تعویض گیربکس و بلبرینگ چرخ‌های ماشین خود با نمونه‌های جدید، پس از طی کردن 805 هزار کیلومتر صحبت کرده است. او گفته با طی کردن این مسافت‌های طولانی پس از 6 سال، همچنان موتور توندرا سالم و سرحال است. لازم به ذکر است توندرا مجهز به موتور 5.7 لیتری است که این نوع از موتور تویوتا به‌جز تاندرا، در خودروهای دیگری چون سکویا، لندکروزر و لکسوس LX570 هم به‌کار گرفته شده و از جمله موتورهای با دوام بالا و قدرتمند در نسل جدید خودروها محسوب می‌شود.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
سدان برقی لینک اند کو Z10 با یکبار شارژ 800 کیلومتر را می‌پیماید تویوتا هایلوکس هیدروژنی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*