هونگچی گولی

هونگچی گولی، خودرویی که پولدارهای چین سوار می‌شوند

کمپانی هونگچی از جدیدترین خودرو لوکس خود به نام هونگچی گولی با برخورداری از یک موتور V8 و قیمت 990 هزار دلاری رونمایی کرده است.

کمپانی هونگچی به‌عنوان یکی از لوکس‌سازان چینی از خودرو سدان جدید گولی (Guoli) با نام تجاری کامل هونگچی گلدن سان فلاور (Hongqi Golden Sunflower) رونمایی کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز قصد معرفی اجمالی این خودرو را داریم.

مشخصات و امکانات هونگچی گولی

نام گلدن سان فلاور به‌معنای گل آفتابگردان طلایی، عنوانی است که هونگچی برای اطلاق به گران‌ترین و لوکس‌ترین محصولات خود ابداع کرده است و گولی نیز در همین دسته قرار می‌گیرد.

هونگچی Guoli

این سدان 990 هزار دلاری که جانشین هونگچی L5 محسوب می‌شود حالا جدیدترین عضو خانواده گلدن سان فلاور، شامل هونگچی گویائو (Guoyao)، هونگچی گویا (Guoya) و هونگچی گویو (Guoyue) به‌شمار می‌رود.

طراحی ظاهری و ابعاد

در طراحی ظاهری این خودرو شاهد همان سبک طراحی خودروهای خانواده گلدن سان فلاور هستیم. در بخش جلو، یک جلوپنجره کرومی آبشاری با چراغ‌های گرد در اطراف آن به‌چشم می‌خورد که به‌گفته هونگچی، نمادی از باور سنتی چینی معروف به «آسمان گرد و زمین مربعی» است. چراغ‌ها ساختاری کریستال‌مانند دارند و حس لوکس بودن بیشتری نسبت به چراغ‌های معمولی به بیننده القا می‌کنند.

نمای جلوی هونگچی Guoli

در همین بخش، لوگوی هونگچی در مرکز قرار گرفته و به‌گفته کمپانی سازنده، 23.5 درجه به جلو متمایل شده تا نمادی از زاویه انحراف محور کره زمین باشد.

هونگچی گولی با 5980 میلی‌متر طول، 2090 میلی‌متر عرض، 1710 میلی‌متر ارتفاع و 3730 میلی‌متر فاصله محوری، یک سدان سایز بزرگ محسوب می‌شود. وزن خودرو نیز 3150 کیلوگرم اعلام شده است. با این ارقام باید گفت که این خودرو نسبت به سلف خود یعنی هونگچی L5 Zhizun Edition مدل 2014 در حدود 425 میلی‌متر افزایش در طول و 295 میلی‌متر افزایش فاصله محوری داشته است.

طراحی داخلی و کابین

در فضای داخلی خودرو، عموم بخش‌ها با متریالی از جنس چرم مرغوب پوشانده شده و با المان‌ها و نمادهای مربوط به هونگچی مانند لوگو هونگچی گلدن سان فلاور روی فرمان، اهرم تعویض دنده و زیرآرنجی تزئین شده‌اند.

کابین هونگچی Guoli

این کابین از یک فرمان چندمنظوره دو شاخه در کنار یک نمایشگر دوگانه مشتمل بر صفحه کنترل مرکزی و صفحه پشت کیلومتر برخوردار است. کنسول میانی نیز میزبان تعداد قابل توجهی دکمه‌های فیزیکی است که این محدوده را بسیار شلوغ جلوه می‌دهند. البته در حال حاضر درباره امکانات در دسترس در این خودرو، اطلاعاتی وجود ندارد.

گفتنی است که چینش صندلی‌ها در این خودرو از نوع 2+2 است و این یعنی در ردیف دوم نیز شاهد دو صندلی مستقل از هم با یک زیرآرنجی مشترک هستیم که از تنظیمات برقی، اسراحت‌گاهی برای پاها، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و ماساژور پشتیبانی می‌کنند. زیرآرنجی این بخش نیز یک پنل کنترل دارد.

مشخصات فنی و قیمت هونگچی گولی

همان‌طور که گفتیم قیمت جدیدترین سدان لوکس هونگچی 990 هزار دلار اعلام شده است. در بحث فنی نیز هونگچی گولی از یک موتور 4 لیتری V8 توربوشارژ با توان ارائه 388 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور برخوردار است که قدرت تولید شده توسط آن را یک گیربکس هشت سرعته AT به چرخ‌ها می‌رساند. مصرف سوخت خودرو نیز به‌ازای هر 100 کیلومتر برابر با 15.2 لیتر اعلام شده و حداکثر سرعت آن به 220 کیلومتر در ساعت محدود است.

ویدیو مرتبط
حتما بخوانید:
هونگچی H5، سدان لوکس وارداتی در بازار ایران خریدار ندارد سدان برقی لینک اند کو Z10 با یکبار شارژ 800 کیلومتر را می‌پیماید تماشا کنید: وقتی خودرو ایلان ماسک ماشین پلیس را له می‌کند این مینی بوس دو محور برای آفرودهای گروهی ساخته شده؛ با پرتوریان TG3 آشنا شوید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*