هونگچی گویا

هونگچی گویا معرفی شد؛ سدان لوکس جدید چینی ها اینجاست

شرکت هونگچی چین در جریان نمایشگاه خودرو پکن 2024 از جدیدترین سدان لوکس این برند با نام هونگچی گویا (Guoya) رونمایی کرد.

هونگچی لوکس‌ترین برند گروه خودروسازی فاو (FAW) چین محسوب می‌شود که در ابتدا با هدف تولید خودرو برای مقامات بالا رده حزب کمونیست چین تأسیس شد. مدتی پیش شاهد واردات نسخه H5 این برند توسط بی ام کارز (زیربرند بهمن موتور) به داخل کشور بودیم که با قیمت گذاری نجومی از سوی مالکان در بازار کشور روبه‌رو بوده است. حال شرکت هونگچی همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴، معرفی رسمی و پیش فروش جهانی سدان لوکس گویا را آغاز کرده است. در این بخش از اخبار خودرو خارجی سایت گجت نیوز با معرفی این خودرو همراه ما باشید.

معرفی هونگچی گویا؛ رولزرویس چینی

هونگچی گویا

این خودرو اولین بار در قالب کانسپت L در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 نمایش داده شده بود و در آن زمان هم اعلام شد که در سال 2023 وارد خط تولید خواهد شد. هونگچی گویا جزو محصولات سری گل آفتابگردان طلایی هونگچی قرار می‌گیرد. جالب است بدانید واژه guo در زبان چینی به‌معنی کشور و ya به‌معنی ظرافت و زیبایی است. جدای از گویا، سه خودروی دیگر با نام‌های گویائو، گولی و گویوئه تشکیل‌دهنده محصولات گل آفتابگردان طلایی شرکت هونگچی هستند.

هونگچی گویا در طراحی خود از زبان طراحی کانسپت L بهره برده و در بخش جلوی آن جلوپنجره بزرگ موسوم به آبشاری را شاهد هستیم که با کروم تزئین شده و چراغ‌های گرد دو طرف آن نیز حس و حال خودروهای کلاسیک را تداعی می‌کنند. لوگوی هونگچی در مرکز جلوپنجره نیز قابلیت تا شدن را دارد. چراغ‌های جلوی این خودرو از تکنولوژی پردازش نور دیجیتال DLP بهره می‌برند و به همین خاطر، حداکثر نورپردازی در جاده مهیا شده و حتی امکان نمایش برخی نمادها برای درک عملکردهای خودرو وجود دارد. برای مثال زمانی که عابران پیاده در حال عبور از خیابان هستند چراغ‌ها می‌توانند علائم راهنمایی و رانندگی را روی زمین بتابانند.

هونگچی ادعا می‌کند طراحی چراغ‌های عقب گویا از شکل فانوس قصر الهام گرفته و نوار تزئینی این بخش نیز از لبه بام کاخ‌های سنتی چین گرفته شده است. طول، عرض و ارتفاع این سدان لوکس چینی‌ به‌ترتیب به 5353، 1998 و 1511 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز رقم قابل توجه ۳۲۶۰ میلی‌متر اعلام شده است. گویا به دو صورت ۴ و ۵ نفره عرضه می‌شود و امکان انتخاب رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی برای آن وجود دارد. این خودرو از نمای جانبی، ارتفاع کمی از سطح زمین دارد و از بدنه دو رنگ سفید و قرمز جذابی بهره می‌برد.

مشخصات فنی و امکانات Hongqi Guoya

نمای جانبی هونگچی گویا

مشتریان می‌توانند دو نوع قوای محرکه را برای هونگچی گویا انتخاب کنند که از نوع ۳ و ۴ لیتری پلاگین هیبریدی هستند. هر دو پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک پشتیبانی می‌شوند، اما قدرت نمونه اول به ۳۸۹ اسب بخار می‌رسد، در حالی که خروجی پیشرانه ۴ لیتری برابر با ۴۸۳ اسب بخار خواهد بود. هر دو پیشرانه دارای مجموعه باتری لیتیومی هستند؛ هرچند چینی‌ها اشاره‌ای به ظرفیت باتری و شعاع حرکتی گویا در حالت برقی نکرده‌اند.

نمای داخلی هونگچی گویا

در داخل کابین شاهد طراحی متقارن خودرو هستیم که از تجهیزات زیادی بهره می‌برد. در لیست امکانات هونگچی گویا مواردی چون پشت آمپرهای تمام دیجیتال، نمایشگر مرکزی بزرگ، تریم چوب و چرم طبیعی، صندلی‌های مستقل ردیف عقب با ماساژور، نمایشگر لمسی کنترل عملکردهای خودرو در قسمت عقب، هدآپ دیسپلی (HUD)، تشخیص چهره با هوش مصنوعی، نورپردازی هوشمند داخلی و سیستم صوتی پیشرفته دیده می‌شود. قیمت این خودرو اعلام نشده، اما با توجه به جایگاه آن در سبد محصولات هونگچی و امکانات سطح بالا، بدون شک قیمت گزافی برای آن در نظر گرفته خواهد داشت.

سایر اخبار مرتبط با نمایشگاه خودرو پکن 2024:
خودرو کانسپت هونگچی E702 ؛ نماد خودروسازی ملی چین هونگچی EH7 کانورتیبل؛ برقی، چینی و بدون سقف! گریت وال Ora 3 2024 با طراحی عجیب و غریب در نمایشگاه خودرو پکن تمام محصولاتی که چری به نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ آورد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*