محصولات چری در نمایشگاه خودرو پکن 2024

تمام محصولاتی که چری به نمایشگاه خودرو پکن 2024 آورد

چری با انواع خودروها شامل کراس اوور، مینی ون و حتی ماشین پرنده به نمایشگاه پکن آمد. در ادامه شاهد محصولات چری در نمایشگاه خودرو پکن 2024 باشید.

نمایشگاه خودرو پکن 2024 از 25 آوریل مصادف با 6 اردیبهشت برگزار شد و میزبان هر نوع خودروسازی با ملیت‌های مختلف است؛ از چری و بی وای دی تا لامبورگینی، تویوتا و مرسدس بنز. با این حال، در اینجا نگاهی به محصولات چری، خودروساز شناخته شده چینی خواهیم داشت که بنا به جدیدترین اخبار خودرو در نمایشگاه خودرو پکن 2024 به نمایش گذاشته شده‌اند.

فهرست خودروها:

خودروهای چری در نمایشگاه خودر پکن امسال

ام وی ام ایکس ۵۵ پرو جدید

ام وی ام ایکس ۵۵ پرو جدید

نسخه جدید چری تیگو 4 یا به عبارتی دیگر، فیس لیفت ام وی ام ایکس 55 پرو مدیران خودرو در حاشیه نمایشگاه خودرو پکن به رسانه‌های ایرانی نمایش داده شد. طراحی نمای بیرونی، طراحی و چیدمان کابین و مشخصات فنی این کراس اوور جمع و جور چینی به‌لطف این نسخه جدید به‌روزرسانی می‌شود. طراحی نمای بیرونی، هم در جلو و هم در عقب دستخوش تغییراتی چشمگیر شده، کابین از المان‌هایی مثل نمایشگر دوگانه 20 اینچی ارتقا برخوردار شده و موتور آریزو 5 اسپرت زیر کاپوت قرار گرفته است. این پیشرانه همچنین حالا از گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 6 سرعته برای انتقال نیرو محرکه به محور جلو بهره می‌برد.

مقایسه ام وی ام ایکس ۵۵ پرو فیس لیفت با نسل قبلی نشان می‌دهد که این کراس اوور از لحاظ طراحی و امکانات به محصولات روز و بالارده چری نزدیک‌تر شده است.

جتور X70 پلاس

جتور X70 پلاس - محصولات چری در نمایشگاه خودرو پکن 2024

در نمایشگاه خودرو پکن نسخه فیس لیفت یکی از کراس اوورهای چینی پرطرفدار بازار ایران نمایش داده شد. جتور X70 پلاس فیس لیفت به‌عنوان فیس لیفت فیدلیتی بهمن موتور از راه رسید که طراحی کاملاً جدید نمای جلو را به همراه می‌آورد. بعد از عرضه نسخه‌های پرایم و پرستیز، حالا باید منتظر عرضه این خودرو تازه معرفی شده بود. پیش‌بینی می‌شود جتور X70 پلاس فیس لیفت تا اوایل سال 2025 روانه بازارهای خارج از چین شود که بدون شک ایران هم یکی از آن‌ها است.

چری اومودا E5

چری امودا 5 به‌عنوان یکی از محصولات نسل جدید چری در سال 2021 برای اولین بار به نمایش گذاشته شد و پس از مدت کوتاهی، مدیران خودرو آن را با عنوان اف ایکس تحت برند فونیکس خود به ایران آورد. حالا از آنجا هم که چری مثل خیلی از خودروسازان چینی دیگر در راستای الکتریکی‌سازی محصولات خود قدم برداشته است، نسخه برقی امودا 5 را با نام امودا E5 طی نمایشگاه خودرو پکن 2024 در معرض دید عموم قرار داد. فونیکس اف ایکس برقی علاوه بر طراحی متفاوت به تبع الکتریکی‌شدن و امکانات به‌روز، یک موتور الکتریکی با 205 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را به کار می‌گیرد.

جتور L7 پلاگین هیبرید

جتور L7 پلاگین هیبرید

خودروهای پلاگین هیبرید چری در نمایشگاه خودرو پکن کم نبودند؛ از جمله جتور L7 پلاگین هیبرید که می‌تواند حتی یکی از کراس اوورهای الکتریکی‌شده جدید بازار ایران هم باشد. بهمن موتور که پیش‌تر فیدلیتی را از این برند راهی بازار کرده است و عرضه فیدلیتی XB1 را در نظر دارد، ممکن است جتور L7 پلاگین هیبرید را هم به سبد محصولات خود اضافه کند. L7 به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 155 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی مجهز است و قابلیت طی کردن مسافت 110 کیلومتر با یک بار شارژ در حالت ترکیبی را دارد.

خودرو پرنده چری

ماشین پرنده - محصولات چری در نمایشگاه خودرو پکن 2024

چری علاوه بر سدان‌ها و کراس اوورهای شهری خود، یک خودرو پرنده جالب را به نمایش گذاشت. این ساخته چری که ظرفیت یک سرنشین را دارد، هم می‌تواند در هوا پرواز کند و هم روی زمین حرکت کند. البته نسخه‌ای که در نمایشگاه ارائه شد، یک ماکت 1:2 به حساب می‌آید و انتظار نمی‌رود نمونه اولیه واقعی آن تا انتهای سال جاری میلادی به نمایش گذاشته شود.

چری A9

چری A9 - محصولات چری در نمایشگاه خودرو پکن 2024

سدان پلاگین هیبرید فول سایز A9 بین شاسی بلندهای قد و نیم قد چری در نمایشگاه خودرو پکن حاضر شد. چری A9 هم شانس ورود به بازار ایران را هم دارد و احتمال دارد که مدیران خودرو با عرضه آن به مجموعه سدان‌های خود تنوع ببخشد. اواخر فروردین گذشته مدیران خودرو از فونیکس آریزو 8 رونمایی کرد و قرار است آن را در کنار آریزو 8 هیبرید در سال جاری عرضه کند. اکنون در حالی که این دو سدان در صف انتظارند، اضافه شدن A9 به سبد محصولات مدیران خودرو هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد.

آفرودرهای جتور چری در نمایشگاه خودرو پکن

چری برای علاقه‌مندان به اس یو وی‌های آفرودی رترو هم تدارکات ویژه‌ای دیده بود. این خودروساز چینی اقدام به نمایش جتور T1، جتور T2 و جتور T5 کرد که وجه مشترک همه آن‌ها طراحی مکعبی یا باکسی با ترکیبی از المان‌های طراحی جدید و کلاسیک و همچنین توانایی آفرود سطح بالا است. این سبک از اس یو وی‌ها به خوبی خود را ثابت کرده‌اند و نمونه‌هایی از آن‌ها مثل سوزوکی جیمنی سه درب و سوزوکی جیمنی پنج درب راهی بازار ایران شده‌اند. حتی عرضه جتور T2 هم در دستور کار بهمن موتور قرار دارد.

جتور JMK آفرودر دیگر چری است که حتی جلوه سفت و سخت‌تری نسبت به بقیه آفرودرهای رترو این شرکت دارد. این خودرو هم مهمان نمایشگاه خودرو بیجینگ 2024 بود. در واقع JMK نام زیربرند جتور است که در زمینه تیونینگ فعالیت دارد و خودرو جتور JMK نسخه ارتقا یافته جتور تراولر یا همان جتور T2 بر شمرده می‌شود.

جیکو J7 و J8 پلاگین هیبرید

«جیکو» (Jaecoo)، یکی از برندهای زیرمجموعه جدید چری با تمرکز روی صادرات هم در نمایشگاه خودرو پکن فرصت نمایش محصولات خود را پیدا کرد. محصولات جیکو به‌واسطه ماموت خودرو تحت برند لوکانو به ایران هم راه پیدا می‌کنند. تا به اینجا با لوکانو 7 و لوکانو 8 آشنا شده‌ایم که به ترتیب نسخه‌های ریبرند شده جیکو J7 و جیکو J8 به حساب می‌آیند. البته لازم به ذکر است که جیکو J8 در بازار چین با نام تیگو 9 عرضه می‌شود.

آنچه از جیکو در نمایشگاه خودرو پکن جای توجه داشت، نسخه پلاگین هیبرید دو خودرو مذکور بود. این نسخه‌های جدید قرار است تا انتهای سال 2024 به عرضه برسند. احتمال عرضه آن‌ها هم در بازار ایران وجود دارد، ولی پیش از این ابتدا باید نسخه‌های بنزینی این دو کراس اوور یا همان لوکانو 7 و لوکانو 8 در کشور در دسترس قرار بگیرند.

مینی ون اکسید 08 چری در نمایشگاه خودرو پکن

مینی ون اکسید 08

کراس اوورهای چری کم نیستند و در این بین یک محصول متفاوت از این خودروساز چینی می‌تواند توجهات زیادی را به خود جلب کند. اکسید 08 مینی ون لوکس جدید چری است که در نمایشگاه خودرو بیجینگ برای اولین بار حضور پیدا کرد و انتظار می‌رود تا انتهای سال 2024 عرضه شود. این مینی ون طراحی آینده‌گرایانه و مینیمالی دارد که بیشتر یادآور کانسپت‌های غیر تولیدی است. قوای محرکه این ام پی وی را هم یک پیشرانه تمام برقی تامین می‌کند که توانایی تولید قدرت حداقل 600 اسب بخار را دارد.

چری تیگو 9 پلاگین هیبرید

تیگو 9 پلاگین هیبرید هم مهمان نمایشگاه خودرو پکن بود و انتظار می‌رود مدیران خودرو با توجه به تلاش‌های اخیر خود برای عرضه محصولات الکتریکی‌شده، در آینده این شاسی بلند چری را به ایران بیاورد. همان‌طور که پیش‌تر توضیح داده شد، تیگو 9 پلاگین هیبرید و جیکو J8 که در ایران با نام لوکانو 8 شناخته می‌شود تفاوتی با یکدیگر ندارند و صرفاً چری آن‌ها را با برندهایی متفاوت در هر کدام از بازارها عرضه می‌کند.

تیگو 9 پلاگین هیبرید مطابق انتظار طراحی زرق و برق‌دار و مجموعه گسترده امکانات رفاهی و ایمنی دارد. همچنین پیشرانه پلاگین هیبرید آن یک موتور 2 لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی را در بر می‌گیرد که به ترتیب می‌توانند 235 اسب بخار و 221 اسب بخار قدرت تولید کنند. مصرف سوخت این پیشرانه 5.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برآورد شده است و شعاع حرکتی آن در صورت استفاده از هر دو قوای بنزینی و الکتریکی به بیش از 1400 کیلومتر می‌رسد.

چری تیگو 8 پرو جدید در نمایشگاه خودرو پکن

تیگو 8 پرو یکی از محصولات موفق چری در ایران بود که چری نسخه فیس لیفت به‌روزرسانی شده آن را هم در نمایشگاه خودرو پکن 2024 به نمایش گذاشت. با توجه به موفقیت این شاسی بلند در بازار کشور و همچنین توقف تولید تیگو 8 پرو در پاییز گذشته، می‌توان حدس زد که مدیران خودرو هم برای عرضه این نسخه فیس لیفتِ تازه معرفی شده برنامه داشته باشد. در این صورت، تیگو 8 پرو جدید با طراحی به‌روز شده، پیشرانه مشترک با فونیکس آریزو 8 و اکستریم TXL و انواع و اقسام امکانات و آپشن‌ها به عرضه خواهد رسید.

از دست ندهید:
جک ایکس ۸ پلاگین هیبریدی ؛ محصول جدید کرمان موتور؟ خودرو کانسپت کویینتسنزا؛ شاهکار ایتالیایی ها در نمایشگاه خودرو پکن چینی ها رقیب سایبرتراک را ساختند + عکس خودرو برقی G80 EV ماگما، محصول برند جدید جنسیس در نمایشگاه خودرو پکن

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*