تیگو 8 و X22 پرو

با توقف تولید تیگو 8 و X22 پرو، قیمت این دو خودرو در بازار افزایش پیدا کرد

تیگو 8 و X22 پرو اتوماتیک دو محصول پرفروش مدیران خودرو هستند که با توقف تولید این دو خودرو، قیمت آنها در بازار در حال صعود است. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

قیمت خودرو در بازار ایران، کمتر روزی را به خود دیده است که روند کاهشی داشته باشد و در اغلب اوقات، این روند همواره رو به بالا بوده است. اما در این بین دو محصول پرفروش تیگو 8 و X22 پرو اتوماتیک که محصول مدیران خودرو هستند، شیب و روند افزایشی فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. علت این امر در بازار خودرو کاملا مشخص است؛ زمانی که اعلام می‌شود خط تولید یک محصولی دیگر از رده خارج شده و آن خودرو تولید نخواهد شد، متقاضیان برای داشتن آن بیشتر می‌شوند. به همین دلیل افزایش ارزش، قیمت خودرو نیز در بازار افزایش خواهد یافت.

افزایش قیمت عجیب تیگو 8 و X22 پرو

این نمونه اتفاقات تنها مختص خودروهای مونتاژی و خارجی نیست؛ بلکه نمونه‌های مشابه برای محصولات داخلی هم رخ داده است. در یک مثال، با اعلام خبر توقف تولید پژو پارس سال و پژو پارس TU5، قیمت این دو خودرو به سمت اعداد و ارقامی سوق یافت که حتی در پرفروش‌ترین و پرتقاضاترین وضعیت بازار نیز این اعداد و قیمت‌ها برای این خودرو ثبت نشده بود.

همانطور که گفته شد، در وضعیت عجیب و غریب بازار خودرو ایران، زمانی که گفته می‌شود یک محصولی دیگر تولید نخواهد شد و تولیدش متوقف شده است، قیمت آن با رشد سرسام‌آوری مرز‌های قیمت را می‌شکند و در محدوده قیمتی معامله می‌شود که در رده خودروهای پرچمدار حساب می‌شود.

در ادامه می‌توانید تغییرات قیمتی خودروها را برای تاریخ 27 آذر 1402 در بازار آزاد مشاهده کنید.

تغییرات قیمت محصولات ایران خودرو

در بین محصولات ایران خودرو، قیمت رانا پلاس پانوراما با استانداردهای ۸۵ گانه و ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما با استانداردهای ۸۵ گانه بیشتر از سایر خودروها و حدود 12 میلیون تومان افزایش داشته است.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
رانا پلاس پانوراما ۸۵ گانه۵۳۳,۰۰۰,۰۰۰۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۸۵ گانه۸۳۳,۰۰۰,۰۰۰۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس ۶ دنده توربو۷۴۸,۰۰۰,۰۰۰۷۴۴,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک V4 مشکی۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت محصولات سایپا

در بین خودروهای سایپا، تنها قیمت شاهین حدود 5 میلیون تومان افزایش داشته است و دیگر خودروها همچنان در قیمت فعلی خود ثابت مانده‌اند.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
پراید وانت (۱۵۱)۲۷۴,۰۰۰,۰۰۰۲۷۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S 85 گانه۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک GX-L۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک۷۰۲,۰۰۰,۰۰۰۷۰۷,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر چینی

در بین خودروهای چینی، تیگو 8 و X22 پرو اتوماتیک رتبه اول در رشد قیمت و بهمن ریسپکت پرایم و فونیکس FX پرمیوم نیز صاحب رتبه‌های بعدی افزایش قیمت در خودروهای چینی بوده‌اند.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
هایما S7 پلاس۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو اتوماتیک۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس FX پرمیوم۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تیگو ۸ پرو۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بهمن ریسپکت پرایم۱,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*