معرفی برند لوکانو - Lucano چری

لوکانو، برند لوکس چری به زودی در ایران

خودروهای لوکس خودروساز چینی چری به‌زودی تحت برند لوکانو در ایران عرضه شوند. در ادامه Lucano، برند ماشین جدید بازار کشور را معرفی می‌کنیم.

خودروساز چینی چری سابقه‌ای طولانی در ایران دارد و خیلی از محصولات آن به‌واسطه مدیران خودرو به کشور راه پیدا کرده‌اند. از سال‌ها قبل محصولات چری تحت برند ام وی ام راهی خیابان‌ها می‌شد و طی چند سال اخیر هم برند فونیکسِ مدیران خودرو روی کار آمد تا نماینده محصولاتی بالارده‌تر از چری در ایران باشد. حتی زمان زیادی از معرفی برند جدید مدیران خودرو با نام اکسید برای عرضه لوکس‌ترین خودروهای این شرکت چینی نمی‌گذرد. با وجود این، آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که حضور چری در ایران حتی پررنگ‌تر می‌شود؛ این بار به‌لطف برند لوکانو (Lucano) از یکی دیگر از شرکت‌های خودروساز کشور.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

لوکانو نماینده کدام برند خارجی به حساب می‌آید؟

خودروهای جیکو (Jaecoo)، یکی از زیرمجموعه‌های چری تحت برند لوکانو در ایران عرضه خواهند شد. چری طی سال‌های گذشته برندهای جدید متعددی از جمله جتور، امودا و… را راه‌اندازی کرده است که هر کدام طیف متفاوتی از ماشین‌ها را پوشش می‌دهند و جیکو برند تازه‌تاسیس دیگری از این خودروساز چینی است که فقط یک سال از معرفی آن به عموم می‌گذرد. چری برنامه دارد به‌واسطه جیکو اس یو وی‌هایی بالارده‌تر را به مناطق دیگر نظیر اروپا، روسیه و خاورمیانه صادر کند.

برند لوکانو متعلق به کدام خودروساز داخلی است؟

اولین زمزمه‌ها درباره لوکانو دی ماه گذشته به گوش رسید؛ زمانی که صفحه‌ای برای این برند در اینستاگرام ایجاد و اولین تصاویر از یکی از محصولات آن از این طریق منتشر شد. در ابتدا که هنوز جزئیات زیادی درباره لوکانو در دسترس نبود، پیش‌بینی می‌شد مدیران خودرو در ادامه همکاری طولانی مدت خود با چری این برند جدید را تاسیس کرده باشد. بررسی‌های بیشتر از منابع موثق نشان داد که لوکانو به خودروساز دیگری تعلق دارد و ماموت خودرو آن را اواخر شهریور ماه 1402 رسماً به نام خود ثبت کرده است.

نام Lucano از بخش اول کلمات Luxury (لوکس)، Cacciatore (کلمه ایتالیایی به معنای شکارچی) و Novelty (تازگی) تشکیل شده است و این‌طور که به نظر می‌آید، کراس اوورهایی نسبتاً لوکس که توانایی آفرودی قابل توجهی هم دارند تحت این برند مهمان بازار کشور می‌شوند.

معرفی برند لوکانو - Lucano چری

اگر با گروه ماموت آشنایی ندارید، این گروه به‌عنوان یکی از هلندینگ‌های بزرگ کشور در حوزه خودرو زیرمجموعه‌های زیادی از جمله مکث موتور، ماموت خودرو، دیار خودرو، تیگارد موتور، ماموت تریلر و… دارد.

ماموت با این برند جدید، فعالیت خود در بازار کراس اوورهای شهریِ کشور را هرچه جدی‌تر دنبال می‌کند. با آزادسازی واردات ماشین و ورود شرکت‌های مختلف به این عرصه، دست کم رونق این بازار نسبت به چند سال گذشته افزایش محسوسی پیدا کرده و ماموت هم در تلاش برای استفاده از پتانسیلِ به وجود آمده است. ماموت خودرو ضمن این، اخیراً دو کراس اوور وارداتی جتا VS7 و جتا VS5 را هم روانه بازار کرد. این خودروها محصول برند Jetta هستند که فولکس واگن و گروه فاو در چین به‌طور مشترک راه‌اندازی کرده‌اند.

خودروهای لوکانو در بازار ایران

تا به اینجا دو شاسی بلند J7 و J8 از جیکو وارد خط تولید چری شده‌اند که هر دو آن‌ها با Lucano راهی ایران می‌شوند. البته در چین، J7 با عنوان تانسوئو 06 شناخته می‌شود و J8 هم با نام تیگو 9 به‌عنوان پرچمدار سری تیگو در دسترس قرار دارد.

کراس اوور چری لوکانو 7 - Lucano 7

این دو ماشین در ایران به ترتیب با نام‌های لوکانو 7 و لوکانو 8 ارائه خواهند شد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک از آن‌ها رونمایی شود؛ خصوصاً از آنجا که صفحه رسمی Lucano در اینستاگرام از مدتی قبل دوباره فعال شده است.

ارزش خرید ماشین‌های Lucano

برای قضاوت درباره ارزش خرید این خودروها ابتدا باید مشخصات فنی لوکانو 7 و همچنین مشخصات فنی لوکانو 8 به‌همراه امکانات رفاهی و ایمنی آن‌ها به‌صورت رسمی اعلام شود. قیمت این ماشین‌ها هم به‌خصوص با رقابتی شدن بازار در پی عرضه شاسی بلندهای مختلف طی یک تا دو سال اخیر عامل تعین‌کننده دیگری در ارزش خرید آن‌ها بر شمرده می‌شود.

کراس اوور چری لوکانو 7 - Lucano 7

با این حال، با توجه به دانسته‌های کنونی درباره جیکو می‌توان سطح محصولات آن را ارزیابی کرد. جیکو از آنجایی که روی بازار خارج از چین تمرکز دارد و مناطقی نظیر اروپا را در هدف گرفته است، مسلماً در طراحی، مشخصات فنی و ساخت از استانداردهایی متفاوت پیروی می‌کند. در یک کلام، ماشین های جیکو یا همان لوکانو در سطح خیلی بالاتری از خودروهای پایین‌رده چینی که به بازار ایران راه پیدا می‌کنند قرار دارند.

مثلاً Lucano 8 که پیش‌تر به آن اشاره شد، به‌عنوان پرچمدار سری تیگو از طراحی به‌روز، کابین پرامکانات و پیشرانه پرتوان با خروجی بیش از 200 اسب بخار برخوردار است. این خودرو لوکانو در صورت عرضه با قیمتِ قابل رقابت با بقیه شاسی بلندهای لوکس چینی نظیر فونیکس تیگو 8 پرو مکس و محصولات اکستریم باید بتواند سهم مناسبی از بازار را به خود اختصاص بدهد.

همچنین بخوانید:
قرار بود امسال ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود؛ اما فقط… بررسی کی ام سی تی 8 (KMC T8)؛ پرحاشیه ترین پیکاپ ایران + ویدیو پیکاپ چانگان هانتر پلاس توسط پارس خودرو در ایران مونتاژ می‌شود + مشخصات فنی، امکانات و عکس سدان کوپه نتا GT توسط بی ام اسپیس، زیر شاخه جدید گروه بهمن به ایران می‌آید + عکس و مشخصات