سامسونگ گلکسی A35 و گلکسی A55

گلکسی آ 35 و آ 55 بهترین صفحه نمایش را در بین گوشی‌های میان رده دارند

سامسونگ گلکسی آ 35 – Galaxy A35 و گلکسی آ 55 – Galaxy A55 در تست‌های دگزومارک، حضور موفقی داشتند و دارنده بهترین صفحه نمایش در رده قیمتی خود شناخته شدند.

به‌تازگی گوشی گلکسی آ ۳۵ رونمایی شد و گلکسی آ ۵۵، اولین گوشی میان‌رده سامسونگ با رم ۱۲ گیگابایتی هم آن را در مسیر ورود به بازار، همراهی کرد. هر دو مدل دارای دوربین‌های باکیفیت‌تر و پردازنده سریع‌تری از نسل پیشین هستند؛ اما صفحه نمایش گلکسی آ 55 و آ 35 هم بهبود پیدا کرده و حتی از نگاه DXOMark، بی‌رقیب در بین گوشی‌های هم‌رده است.

نتایج تست صفحه نمایش گلکسی آ 55 و 35 در DXOMark

با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد نمایشگر گلکسی A55 به حداکثر روشنایی 1638 نیت می‌رسد که به‌طور معنی‌داری بیشتر از روشنایی صفحه گلکسی A54 است (1344 نیت). این میزان برای گلکسی S23 هم بیشتر از 1600 نیت نیست.

از دیگر نکات مثبت نمایشگر آن، باید به  دقت رنگ بالا حتی در تابش مستقیم خورشید و عملکرد مناسب در پخش ویدیوهای HDR اشاره کنیم. همه این‌ها باعث شد تا در بین گوشی‌های زیر 500 دلار، صفحه نمایش گلکسی ای 55 از نگاه دگزومارک، بهترین باشد.

این عنوان در بین گوشی‌های زیر 400 دلار، به گلکسی ای 35 رسید؛ با نمایشگری که دارای حداکثر روشنایی 1620 نیت است و مانند هم‌قطار خود، وضوح مناسب و کیفیت رنگ خوبی زیر نور آفتاب دارد. البته ظاهرا در تست‌ها، کمی تاچ ناخواسته دیده شد.

صفحه نمایش گلکسی آ 35 و آ 55

اما دگزومارک عیار دوربین این دو گوشی را هم سنجید. طبق نتایج ثبت شده، دوربین گلکسی A55 در رده قیمتی خود، پنجم شد. این گوشی عملکرد مناسبی در عکس‌برداری از سوژه‌های ثابت و فیلم‌برداری در شرایط غیر چالشی دارد. اما کیفیت تصاویر ثبت شده در محیط‌هایی با نور پس‌زمینه یا تاریک تعریفی نداشت. در عکاسی از سوژه‌های متحرک هم کمی لنگ می‌زند.

رتبه دوربین گلکسی A35 در رده قیمتی خود، بهتر بود و دوم شد. دگزومارک کیفیت عکاسی و ضبط ویدیو آن را در فضای باز، مناسب توصیف کرده است.

همچنین بخوانید:
معرفی گلکسی آ 55 و آ 35 (Galaxy A55, A35) از زبان سامسونگ گلکسی A55 و A35 سامسونگ چند سال آپدیت دریافت می‌کنند؟ چرا باید گلکسی آ ۵۳ خود را به گلکسی آ ۵۵ سامسونگ ارتقاء دهیم؟ مقایسه گلکسی A35 و A34 سامسونگ؛ نسخه جدید ارزش خرید دارد؟