گلکسی آ ۵۵ سامسونگ با ۱۲ گیگابایت رم

گلکسی آ ۵۵، اولین گوشی میان‌رده سامسونگ با رم ۱۲ گیگابایتی

سامسونگ گوشی گلکسی آ ۵۵ – Galaxy A55 را با یک رم ۱۲ گیگابایتی عرضه کرده است که چنین چیزی در بین گوشی‌های میان‌رده بی‌سابقه بوده است.

سامسونگ امروز زودتر از موعد از گوشی گلکسی A55 رونمایی کرد و مشخصات فنی آن را به‌طور کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. این در حالی است که پیش‌تر، حجم زیادی از اطلاعات در مورد این گوشی به بیرون درز کرده بود.

یکی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز این گوشی که حالا تایید شده، بهره‌مندی گلکسی آ ۵۵ از رم ۱۲ گیگابایت است. این اولین باری است که یک گوشی میان‌رده از سامسونگ با این میزان حافظه رم عرضه می‌شود. این مقدار رم با تراشه جدید اگزینوس که نیروی محرکه گلکسی A55 است، هماهنگ خواهد بود.

مشخصات فنی و قیمت گلکسی آ ۵۵

تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ از یک پردازنده گرافیکی ساخت AMD استفاده می‌کند که حتی اسم آن هم جذاب به‌نظر می‌رسد. هرچند برای ارزیابی عملکرد واقعی این تراشه به بررسی و تست گوشی نیاز است، اما حداقل روی کاغذ گوشی آ ۵۵ می‌تواند با تکیه بر این تراشه، بهترین عملکرد را (خصوصا در زمینه گیمینگ) در میان گوشی‌های میان‌رده سری Galaxy A سامسونگ ارائه دهد.

گلکسی آ ۵۵ سامسونگ با ۱۲ گیگابایت رم

گلکسی A55 در چندین پیکربندی حافظه متفاوت عرضه می‌شود. این مدل‌ها شامل ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه و ۱۲ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه هستند. البته که فعلاً مشخص نیست آیا گلکسی آ ۵۵ با رم ۱۲ گیگابایتی در تمام بازارها عرضه خواهد شد یا فقط مختص به بازارهای محدودی خواهد بود. سامسونگ هنوز اطلاعاتی را در این خصوص ارائه نکرده است؛ اما پس از شروع پیش‌فروش یا عرضه گلکسی A55، احتمالا بتوانید از طریق وب‌سایت رسمی سامسونگ، از جزئیات در دسترس بودن این نسخه جذاب باخبر شوید.

قیمت گلکسی A55 برای نسخه حاوی ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه، ۴۷۹ یورو و برای نسخه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ۵۲۹ یورو اعلام شده است. در حال حاضر قیمت نسخه مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مشخص نیست. فروش این گوشی از اواخر همین ماه آغاز خواهد شد و تاریخ عرضه دقیق آن بر اساس بازارهای مختلف، متفاوت خواهد بود.