گلکسی A15

نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی A15 بدانید

بررسی جنبه‌های مختلف گلکسی A15 می‌تواند اطلاعات مفیدی را به‌شما بدهد. اطلاعاتی که سبب می‌شود آگاهانه به‌سمت Galaxy A15 رفته و از خرید خود پشیمان نشوید.

سامسونگ توانست با گوشی اقتصادی گلکسی A14 فروش بسیار خوبی را در بازارهای جهانی تجربه کند. حالا آنها مي‌خواهند همان فرمول موفق را در سال 2024 نیز تکرار کنند. سامسونگ گلکسی A15 نکات مثبت نسل پیش را حفظ کرده است و برخی پیشرفت‌ها نیز در آن دیده می‌شود. در واقع شما با خرید این گوشی اولین دستگاه اقتصادی سامسونگ را خواهید داشت که از نمایشگر سوپر امولد بهره می‌برد. این نمایشگر می‌تواند رفرش‌ریت بالا را نیز به‌شما ارائه دهد.

بررسی جنبه‌های مختلف سامسونگ گلکسی A15

سامسونگ همچنین سرعت شارژ ۱۵ وات را به‌طور کامل کنار گذاشته است. بدین‌ترتیب گلکسی A15 از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. از نظر نرم‌افزاری نیز شاهد حضور اندروید 14 در کنار رابط کاربری One UI 6 هستیم. البته سامسونگ از نسخه Core رابط‌کاربری خود برای این گوشی استفاده نکرده است؛ اما برخی‌ ویژگی‌ها همچون حالت دکس و نمایشگر همیشه‌ روشن پشتیبانی نمی‌شوند.

گلکسی A15

گوشی‌های سامسونگ معمولا به‌خاطر مقاومت در برابر نفوذ گرد‌وغبار و آب معروف هستند؛ اما هنوز چنین ویژگی مهمی به گوشی‌های اقتصادی این برند نیامده است. شاید تا دو سال دیگر این اتفاق رخ دهد.

بیایید ابتدا نگاهی به مشخصات گوشی اقتصادی سامسونگ گلکسی A15 داشته باشیم و سپس جنبه‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم. مدل مجهز به ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه این گوشی با قیمت ۷ میلیون تومان در بازار ایران عرضه‌ شده است. آیا Galaxy A15 می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد؟

مشخصات فنی Samsung Galaxy A15

گوشیSamsung Galaxy A15
ابعاد و وزن160.1 در 76.8 در 8.4 میلی‌متر، 200 گرم، بدنه جلویی دستگاه از شیشه، فریم میانی و بدنه پشتی از پلاستیک
صفحه نمایشنمایشگر 6.5 اینچی سوپر امولد، رفرش‌ریت 90 هرتز، حداکثر روشنایی 800 نیت، رزولوشن ۱۰۸۰ در 2340 پیکسل، نسبت تصویر 19.5 به ۹، تراکم 396 پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه ۶ نانومتری مدیاتک هلیو G99، هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی Mali-G57 MC2
حافظه۶ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، پشتیبانی از کارت حافظه (مشترک با سیم‌کارت دوم)
نرم افزاراندروید 14، رابط‌کاربری One UI 6
دوربین عقب
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • دوربین فوق‌عریض 5 مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
باتری5000 میلی‌آمپر ساعت، شارژ 25 وات
سایرحسگر اثر انگشت در بدنه کناری

محتویات جعبه

جعبه گوشی سامسونگ

پس از بررسی جعبه گلکسی A15 متوجه می‌شوید که گوشی تنها در کنار یک کابل USB-C عرضه شده است. به‌همین خاطر باید هزینه خرید آداپتور ۲۵ وات را نیز هنگام خرید لحاظ کنید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت سامسونگ گلکسی A15

با نگاهی به ضخامت، وزن و حاشیه‌های زیاد نمایشگر فورا متوجه می‌شوید که با یک گوشی اقتصادی طرف هستید. ناچ قدیمی U شکل نیز یادگار سال‌های گذشته است. هرچند بدنه گلکسی A15 کیفیت نسبتا خوبی دارد و گوشی به‌خوبی در دست می‌نشیند. این گوشی همان طراحی آشنایی را دارد که در گوشی‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار سامسونگ دیده می‌شود.

گلکسی A15

تنها مشکل گلکسی A15 در این بخش می‌تواند جذب بالای اثر انگشت و چربی به‌بدنه باشد.

صفحه‌نمایش

سامسونگ تصمیم‌ گرفته به‌جای استفاده از پنل LCD یک نمونه سوپر امولد را در گوشی اقتصادی خود به‌کار گیرد. بررسی گلکسی A15 نشان می‌دهد که این نمایشگر نسبت به‌نسل گذشته کیفیت بهتری دارد و رضایت کاربران را (با در نظر گرفتن قیمت گوشی) جلب خواهد کرد. رنگ‌ها تا حد زیادی طبیعی به‌نظر می‌رسند و گرایش به آبی یا زرد دیده نمی‌شود.

رابط کاربری One UI

اگر می‌خواهید با گوشی کار کنید، حتما باید روشنایی نمایشگر را روی حالت خودکار بگذارید. چراکه در حالت دستی حداکثر روشنایی ۳۷۲ نیت را شاهد هستیم. این میزان برای استفاده در محیط‌های پرنور کافی نیست. هرچند که در حالت خودکار روشنایی به ۸۰۸ نیت می‌رسد. همچنین فراموش نکنید که در این گوشی خبری از گوریلا گلس نیست؛ بنابراین باید از قاب یا گلس محافظ استفاده کنید.

بررسی عمر باتری و سرعت شارژ سامسونگ گلکسی A15

گلکسی A15 از باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. قرار گرفتن این باتری در کنار یک تراشه اقتصادی می‌تواند برای مدت زیادی شما را از شارژر بی‌نیاز کند. باتری گلکسی آ 15 می‌تواند انرژی مورد نیاز برای تقریبا ۱۶ ساعت تماشای فیلم آفلاین را فراهم کند. همچنین با یک بار شارژ می‌توانید تا ۱۳ ساعت و ۳۳ دقیقه بازی کنید و یا ۱۱ ساعت و ۱۵ دقیقه به‌وبگردی بپردازید.

مطالب مرتبط:
نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 4G بدانید مقایسه گلکسی A35 و A34 سامسونگ؛ نسخه جدید ارزش خرید دارد؟

عملکرد گوشی اقتصادی سامسونگ در بحث باتری فوق‌العاده است و می‌تواند با اختلاف زیاد رقبایی همچون گلکسی A25 و شیائومی ردمی نوت 13 را کنار بزند. در زمینه شارژ نیز با سرعت ۲۵ وات طرف هستیم که برای یک دستگاه اقتصادی قابل قبول است. بدین‌ترتیب می‌توانید پس از نیم‌ساعت عدد ۴۷ درصد را کنار نماد باتری مشاهده کنید. برای شارژ کامل نیز باید ۸۱ دقیقه گوشی را کناری بگذارید.

عملکرد و قدرت پردازشی

سامسونگ از تراشه هلیو G99 برای گوشی اقتصادی خود استفاده کرده است. بررسی دیگر گوشی‌های بازار نیز نشان می‌دهد که گلکسی A15 در وضعیت بدی قرار ندارد. البته این گوشی چندان سریع نیست و نمي‌تواند بازی‌های متوسط یا سنگین را اجرا کند، اما برای کارهای روزمره مشکل خاصی ندارد. همچنین شما می‌توانید گهگاهی بازی‌های سبک را روی آن امتحان کنید.

گلکسی A15

بررسی نتایج بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهد که گلکسی A15 نسبت به شیائومی پوکو M6 پرو و گلکسی A24 برتری دارد. هرچند در تست‌های گرافیک شرایط تغییر می‌کند. در اینجا گلکسی A25، گلکسی A24 و شیائومی پوکو M6 پرو نماینده جدید کره‌ای‌ها را پشت‌سر می‌گذارند.

گلکسی A15 در استفاده طولانی‌مدت تا ۹۰ درصد عملکرد خود را حفظ می‌کند و خبری از داغ‌شدن هم نیست. به‌طورکلی توانایی پردازشی این گوشی برای کارهای روزمره می‌تواند کافی باشد.

بررسی دوربین شیائومی ردمی نوت 13 4G

دوربین اصلی

دوربین اصلی تصاویر را به‌صورت ۱۲.۵ مگاپیکسلی ذخیره می‌کند. رنگ‌ها شاداب هستند و گستره دینامیکی نیز قابل قبول است. همچنین سیستم کاهش نویز سامسونگ به‌خوبی عمل می‌کند. هرچند وضعیت جزئیات ثبت‌شده را می‌توان متوسط ارزیابی کرد. به‌همین‌خاطر به‌هیچ‌وجه فکر زوم‌کردن با دوربین را نکنید.

گلکسی A15

تصاویر ثبت‌شده با دوربین اصلی در نور کم همانطوری هستند که انتظار داشتیم. به‌این معنی که تصاویر نرم و بی‌کیفیت هستند و نویز نسبتا زیادی در آنها دیده می‌شود. گزینه حالت شب نیز نمی‌تواند تغییر زیادی در نتیجه نهایی ایجاد کند.

دوربین فوق‌عریض

بررسی عکس‌های دوربین فوق‌عریض گلکسی A15 در نگاه اول رضایت‌بخش است. شما رنگ‌هایی شاداب را با گسترده دینامیکی مناسب مشاهده مي‌کنید. اما لحظه‌ای که روی تصویر زوم می‌کنید، لبخند بر لبانتان خشک می‌شود. چراکه جزئیات چندانی توسط دوربین ثبت نشده‌اند.

تصاویر ثبت‌شده توسط این دوربین در نور کم چندان قابل استفاده نیستند. نویز زیادی در عکس‌ها وجود دارد و رنگ‌ها نیز بی‌حال هستند.

دوربین سلفی

تصاویر ثبت‌شده با دوربین سلفی در میان بهترین‌های این بازه قیمتی نیستند؛ اما کیفیت خوبی دارند. شما می‌توانید میزان مناسبی از جزئیات را مشاهده کنید و رنگ‌ها هم طبیعی به‌نظر می‌رسند. همچنین گستره دینامیکی شما را ناامید نمی‌کند.

جمع‌بندی

گلکسی A15

اگر هدف شما از خرید گلکسی A15 انجام کارهای روزمره است، این گوشی مي‌تواند انتخاب خوبی باشد. بررسی گلکسی A15 نشان داد که نماینده سامسونگ از صفحه‌نمایش باکیفیت، عمر باتری فوق‌العاده و پشتیبانی نرم‌افزاری جذاب (۳ آپدیت اصلی اندروید) بهره می‌برد. هرچند اگر می‌خواهید کمی جدی‌تر از گوشی خود استفاده کنید و یا علاقه‌مند به بازی‌کردن با گوشی هستید، بهتر است کمی بودجه خود را افزایش داده و سراغ مدل‌های دیگر بروید.