رابط کاربری ONE UI 6.0 سامسونگ

همه چیز درباره وان یو آی ۶ ؛ گوشی های دریافت‌کننده تا ویژگی ها

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به قابلیت‌ها و امکانات رابط کاربری ONE UI 6.0 سامسونگ و زمان انتشار و دستگاه‌های دریافت کننده آن را بررسی خواهیم کرد. وان یو آی ۶ برای بسیاری از گوشی ها و تبلت‌های سامسونگ منتشر می‌شود.

سال گذشته سامسونگ توانست به‌خوبی از پس ماموریت انتشار آپدیت اندروید 13 و رابط کاربری ONE UI 5.0 برای گوشی‌های خود برآید. به همین جهت انتظار می‌رود همین روند در سال جاری هم ادامه پیدا کرده و این غول کره‌ای نسل جدید رابط کاربری خود را به‌سرعت در برای گوشی‌های برگزیده‌اش منتشر کند.

فهرست مطالب:

گوگل نخستین نسخه پیش‌نمایش اندروید 14 را در ماه فوریه سال جاری در اختیار توسعه‌دهندگان و کاربران علاقمند قرار داد و هم‌اکنون نیز در حال تلاش برای عرضه نسخه بعدی آن است. این نسخه وان یوآی می‎‌تواند نماینده‌ای شایسته برای رقابت با آی او اس ۱۷ اپل باشد.

چه انتظاری از آپدیت وان یو آی ۶ داشته باشیم؟

گوشی‌های سامسونگ البته به‌طور مستقیم نسخه‌های آزمایشی Android 14 را دریافت نکرده و در عوض، در طرح اختصاصی One UI beta شرکت داده می‌شوند؛ جاییکه قرار است به‌زودی اولین نسخه آزمایشی رابط کاربری جدید وان یو آی ۶ در اختیار کاربران این دستگاه‌ها قرار گیرد.

می‌توان انتظار داشت که اولین نسخه بتا از این رابط کاربری، پاییز امسال منتشر شود. در این صورت می‌توان انتظار داشت که نسخه نهایی اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.0، زمستان سال جای منتشر شود. آخرین اخبار نشان می‌دهند آپدیت One UI 6 منتشر شده است.

امروز قصد داریم به بررسی تمام آنچه در خصوص رابط کاربری ONE UI 6.0 سامسونگ می‌دانیم بپردازیم و جزئیات مختلف آن را بررسی کنیم.

اگر قصد دارید با ویژگی‌های جدید این رابط کاربری آشنا شده و در خصوص گوشی‌های دریافت کننده و زمان انتشار آن اطلاعات کسب کنید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

تغییرات One UI 6 سامسونگ

آن طور که اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند، نسخه ششم رابط کاربری محبوب وان یو آی تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت. با بررسی لیست تغییرات One UI 6 می‌بینیم این رابط کاربری قرار است از نظر ظاهری مدرن‌تر شود و بسیاری از مشکلات شناخته‌شده‌اش از بین بروند.

صفحه نمایش گوشی های سامسونگ تغییر خواهد کرد و حالا کاربران می‌توانند تغییرات گسترده‌ای را در پنل تنظیمات سریع‌، نوتیفیکشن‌ها و برنامه‌های مختلفی مانند نوتس و دوربین مشاهده کنند.

کدام گوشی های سامسونگ قادر به دریافت آپدیت اندروید 14 و رابط کاربری ONE UI 6.0 هستند؟

ONE UI اندروید

لیست دستگاه‌های مختلفی از سامسونگ که Android 14 و رابط کاربری اختصاصی one ui 6 سامسونگ را دریافت می‌کنند، شامل گوشی‌های گلکسی اس ۲۱، اس ۲۲، اس ۲۳، گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ و خانواده گوشی های گلکسی ای از سری Ax2 به بعد می‌شود. برای دیدن کامل لیست آپدیت وان یو آی ۶ می‌توانید این مطلب را بررسی کنید.

ویژگی های وان یو آی ۶ | One UI 6

اندروید 14

با وجود این که سامسونگ هیچ اطلاعات رسمی در خصوص جزئیات رابط کاربری One UI 6.0 و قابلیت‌های مختلف آن در اختیارمان قرار نداده؛ اما نسخه‌های پیش‌نمایش اندروید 14 بسیاری ویژگی‌های این سیستم عامل را معرفی کرده و در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.

با توجه به این که اکثر قابلیت‌های نسخه‌های پیش‌نمایش اندروید سرانجام در رابط کاربری One UI هم مشاهده می‌شوند، می‌توان به برخی قابلیت‌های جدید نسل بعدی رابط کاربری سامسونگ پی برد.

در ادامه نگاه مختصری به قابلیت‌های جدید ONE UI 6.0 خواهیم انداخت.

کیفیت دوربین در آپدیت One UI 6 بهتر از همیشه می‌شود

سامسونگ می‌خواهد در ویژگی های One UI 6، دوربین گوشی‌های گلکسی را پیشرفته‌تر و جذاب‌تر از همیشه کند. دوربین در One UI 6 تغییرات گسترده‌ای را تجربه خواهد کرد. برای مثال در این نسخه از رابط کاربری سامسونگ قرار است طراحی و دیزاین کلی برنامه دوربین تغییر کند. در کنار این ویژگی، امکان استفاده از نسبت‌های مختلف تصویر با حداکثر رزولوشن نیز وجود خواهد داشت.

گوشی‌هایی که آپدیت بزرگ وان یو ای ۶ را دریافت نخواهند کرد

هر چند سامسونگ برنامه بسیار خوبی برای آپدیت گوشی‌هایش دارد اما به هر حال دیر یا زود مجبور است پشتیبانی برخی از گوشی‌هایش را پایان دهد تا بتواند پشتیبانی را تمام گوشی‌هایش ادامه دهد.

امسال پشتیبانی بسیاری از گوشی‌های سامسونگ به پایان به می‌رسد و این گوشی های سامسونگ آپدیت One UI 6 را دریافت نخواهند کرد. البته در صورتی که کاربر یکی از این گوشی‌ها هستید، می‌توانید با نصب یک آنتی ویروس قدرتمند همچنان برای چند سال دیگر از گوشی خود استفاده کنید.

افزوده شدن کلید «عقب» برای تسهیل استفاده از ژست‌های لمسی

کلید عقب، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدیدی است که در نسخه اول بتای اندروید 14 تعبیه شده است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که با کشیدن انگشت خود از قسمت چپ یا راست صفحه نمایش به صفحه قبلی بروید.

البته برای استفاده از این قابلیت، فعال کردن ژست‌های لمسی ضروری است. با این حال، پس از فعال‌سازی این ژست‌های حرکتی، می‌توانید کلید Back را در قسمت چپ هر منو یا زیرمنویی مشاهده کنید.

گوگل ادعا می‌کند که این کلید باعث درک بهتر ژست‌های حرکتی و عملکرد مناسب‌تر آن‌ها در ناوبری گوشی خواهد شد. می‌توان انتظار داشت که این کلید از تم دینامیک Material You در گوشی‌های اندرویدی تبعیت کند.

البته این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ طراحی بصری این کلید را تغییر داده و ظاهری مشابه با تم وان یو آی ۶ به آن ببخشد.

قابلیت‌های به‌اشتراک‌گذاری روان‌تر و پرکاربردتر

در اندروید 14 توسعه‌دهندگان می‌توانند بنا به صلاح‌دید خود گزینه‌های مختلف مربوط به اشتراک‌گذاری فایل‌ها را به اپلیکیشن‌های مختلف اضافه کنند.

علاوه بر این، خود سیستم عامل نیز با دریافت سیگنال‌های مختلف از هریک از اپلیکیشن‌ها می‌توانند اولویت یا ترتیب این گزینه‌ها را تغییر دهند.

طبیعتا این ویژگی در رابط کاربری ONE UI 6.0 سامسونگ هم حضور خواهد داشت.

تنظیم زبان مجزا در هر اپلیکیشن به وان یو آی ۶ سامسونگ می‌آید

تنظیم زبان اندروید 14

در اندروید 13، گوگل برای نخستین بار امکان تغییر زبان هر اپلیکیشن به‌طور جداگانه را در اختیار کاربران قرار داد.

در عین حال این ویژگی در اندروید 14 بهینه‌سازی شده و قابلیت تغییرات داینامیک سایر گزینه‌های مربوط به برنامه نیز به آن افزوده شده است.

به عنوان مثال، در اندروید 14 و به تبع آن، ONE UI 6.0، کیبورد برنامه به‌طور خودکار مطابق با زبان تنظیم شده برای برنامه تغییر خواهد کرد.

به این ترتیب نیازی نیست در هر بار ورود به یک برنامه به زبان فارسی، زبان کیبورد را هم به فارسی تغییر دهید.

امنیت بیشتر سرویس‌های مربوط به افراد با محدودیت‌ها حرکتی

امنیت در اندروید 14

دستگاه‌های مجهز به اندروید 14 تنها در صورتی اجازه دسترسی به برخی سرویس‌ها و داده‌ها را به کاربران می‌دهند که بتوان با استفاده از آن‌ها به افراد با محدودیت‌های حرکتی کمک کرد.

گوگل این کار را با هدف ارتقای امنیت داده‌های کاربران نسل بعدی سیستم عاملش انجام داده و ادعا کرده که اجرای برخی فرامین حیاتی گوگل به‌طور ناخواسته را نیز متوقف کرده است.

مخفی کردن اطلاعات مربوط به آب و هوا در لاک اسکرین وان یو ای ۶

رابط کاربری ONE UI 6.0 سامسونگ

رابط کاربری استوک اندروید 13 اطلاعات مربوط به آب و هوا را نیز در کنار ساعت به کاربران نمایش می‌دهد. با این حال این امر به مذاق بسیاری کاربران خوش نیامده است.

بنابراین در اندروید 14 امکان حذف این اطلاعات مربوط به آب و هوا برای کاربران فراهم شده است.

البته این قابلیت ممکن است اصلا به رابط کاربری ONE UI 6.0 سامسونگ اضافه نشده و تنها در گوشی‌های پیکسل مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، مخفی کردن آب و هوا نیز یکی دیگر از تغییرات اندروید 14 است که ممکن است در گوشی‌های سامسونگ هم استفاده شود.

قابلیت جدید اشتراک گذاری با دستگاه‌های نزدیک

قابلیت Nearby Share

سرویس Nearby Share در اندروید عملکرد دقیقا مشابه با ایردراپ در دستگاه‌های اپل خواهد داشت. از طریق این سرویس می‌توانید به‌صورت بیسیم و با سرعتی بسیار بالا داده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

سامسونگ البته ابزاری تحت نام Samsung Quick Share را قبلا در گوشی‌های خود تعبیه کرده و در اختیار کاربران وان یو آی ۶ قرار داده است.

با این حال اگر قصد داشته باشید داده‌های را با سایرین به اشتراک بگذارید، لازم است اپلیکیشن مربوطه را باز کرده و از آن‌جا فایل مدنظرتان را ارسال کنید.

این امر در اندرود 14 کاملا دستخوش تغییر خواهد شد؛ چرا که قابلیت Nearby Share به‌طور کامل به منوی اشتراک‌گذاری افزوده می‌شود تا ارسال داده‌ها به سریعترین شکل ممکن امکان‌پذیر باشد.

Nearby Share یکی از قابلیت‌هایی است که به احتمال بسیار زیاد در رابط کاربری ONE UI 6.0 سامسونگ و سایر رابط‌های کاربری به کار گرفته خواهد شد.

شش ویژگی که One UI 6 سامسونگ را به بهترین رابط کاربری تبدیل می‌کنند!

وان یو آی، رابط کاربری محبوب گوشی‌های سامسونگ است که به دلیل ویژگی‌ها و تجربه کاربری جذابش، همواره یکی از بهترین گزینه‌ها بوده است. سامسونگ مشغول توسعه One UI 6 است و با این ۶ ویژگی، وان یو آی ۶ به بهترین رابط کاربری بازار تبدیل می‌شود.

اندروید ۱۴ به زودی برای گوشی‌های سامسونگ منتشر خواهد شد. این نسخه از اندروید با One UI 6 سامسونگ همراه است که با توجه به ویژگی‌هایش می‌تواند یکی از بهترین نسخه‌های این رابط کاربری در سال‌های اخیر باشد.

ویژگی های One UI 6

نسخه ششم از رابط کاربری وان یو آی به صورت بتا عرضه شده و کاربران گلکسی اس ۲۳ سامسونگ توانسته‌اند این نسخه آزمایشی را امتحان کنند. هر چند همچنان برای اظهار نظر در مورد نسخه نهایی این رابط کاربری زود است اما با توجه به نسخه بتای این رابط کاربری، می‌توان برخی از برترین ویژگی‌های جدید آن را دید. نکته قابل توجه این است که نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ در مقایسه با نسل قبل، پیشرفت‌های ظاهری و فنی بیشتری دارد و برخی از آن‌ها به سادگی قابل مشاهده نیستند و برخی دیگر، در نگاه اول به چشم می‌آیند.

اموجی‌های سامسونگ رنگ و رویی تازه می‌گیرند

اگر بخواهیم صادقانه درباره اموجی‌های سامسونگ صحبت کنیم، باید بگوییم این اموجی‌ها برای مدت‌ها بدترین ظاهر ممکن را داشتند. با این حال سامسونگ در نسخه جدید رابط کاربری One UI، رنگ و ظاهر بسیاری از اموجی‌هایش را تغییر داده تا این نقطه ضعف رابط کاربری‌اش جبران شود. ظاهر اموجی‌ها در نسخه جدید جذاب‌تر از همیشه هستند و بهتر منظور کاربر را نشان می‌دهند. در کنار تغییر اموجی‌ها، فونت رابط کاربری سامسونگ هم تغییراتی داشته تا One UI 6 از نظر ظاهری، یک گزینه مناسب برای کاربران باشد.

اموجی های وان یو ای ۶

اموجی ها در وان یو آی ۶ سرزنده‌تر از همیشه به نظر می‌رسند. البته احتمالا این طراحی هم خیلی به کام برخی از کاربران خوش نیاید.

هر چند در نگاه اول این تغییر خیلی مهم و گسترده به نظر می‌رسد اما سرانجام یکی از بزرگ‌ترین مشکلات رابط کاربری سامسونگ را حل می‌کند. اموجی‌ها این روزها بیشتر از همیشه استفاده می‌شوند و این تغییر می‌تواند روی کاربران نوجوان و جوانی که از این اموجی‌ها استفاده می‌کنند تاثیر مثبتی داشته باشد.

اسپم‌های کمتری در برنامه آب و هوا روی اعصاب کاربر راه می‌روند!

برنامه آب و هوا در رابط کاربری وان یو ای و مخصوصا نسخه ۵ این رابط کاربری عملکرد بسیار خوبی داشت و تمام اطلاعاتی که کاربر به آن نیاز داشت را نمایش می‌داد. با این حال این برنامه، پر از تبلیغاتی بود که کاربران به آن نیازی نداشتند و فقط به یک روش کسب درآمد برای سامسونگ تبدیل شده بود. برای مثال اگر همین حالا به اندازه کافی به پایین صفحه اسکرول کنید، می‌بینید یک بخش بزرگ به اخبار و مقالاتی اختصاص دارد که هیچ اهمیتی برای کاربران ندارند. این مقالات، اخبار و ویدئوها هیچ ارتباطی به علایق کاربر نداشتند و کمتر کسی سراغی از آن‌ها می‌گرفت.

آب و هوا و در وان یو ای ۶

به طور کلی ظاهر برنامه آب و هوا در وان یو آی ۶ تغییری نخواهد کرد اما از شر تبلیغات اعصاب‌خردکن راحت خواهیم شد!

در One UI 6 این ایراد بزرگ تقریبا از بین رفته و حالا تعداد کمتری ویدئو به کاربر نمایش داده می‌شود. همچنین مکان این بخش نیز تغییر کرده و نیازی نیست برای رسیدن به بخش‌های مهم برنامه آب و هوای سامسونگ، به اخبار پینشهادی نگاهی بیندازید.

در کنار تمام این موارد، آیکون‌ها، فونت‌ها و رنگ‌های برنامه Weather سامسونگ نیز تغییر کرده‌اند. ویجت‌های این برنامه هم حالا کاربری‌تر از قبل هستند و می‌توانند چرخه‌های ماه و خورشید را نشان دهند. ویجت‌های دیگری هم به برنامه اضافه شده‌اند که می‌توانند اطلاعات آب و هوایی بیشتری را به کاربر ارائه کنند. برای مثال این ویجت‌ها به شما می‌گویند باران چند ساعت ادامه پیدا خواهد کرد یا فردا هوا چطور خواهد بود.

منوی Quick Settigns ظاهری تازه به خود می‌گیرد

بخش اعلانات یا همان نوتیفیکیشن‌ها در One UI 6 تا حد زیادی یکسان باقی مانده است و  شش کلید تنظیمات سریع قرار خواهند داشت. با این حال وقتی این بخش را پایین می‌کشید تا پنل تنظیمات سریع به صورت کامل نمایان شود ماجرا کاملا تغییر می‌کند. در این حالت شما دو کلید بزرگ Wi-Fi و بلوتوث دارید که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. مشابه این ویژگی را در اصلی اندروید 12 دیده بودیم و حالا سامسونگ می‌خواهد این ویژگی را به رابط کاربری خود بیاورد.

کوییک ستینگ وان یو ای

منوی تنظیمات سریع در One UI 6 از همیشه کاربردی‌تر شده و نیازهای کاربر را در اولویت قرار داده است.

رابط کاربری سامسونگ مدتی است که نیاز به طراحی مجدد دارد. طراحی قدیمی وان یو آی خیلی بد نبود اما پس از دوران وان یو آی ۳، تغییر بزرگی نداشت. تغییرات مربوط به پنل نوتیفیکشن و کوییک ستینگز، می‌توانند تا حدی حال و هوای این رابط کاربری را تغییر داده و طراحی کهنه را کنار بزنند.

دسترسی به کوییک ستینگ ساده‌تر از همیشه خواهد بود

دسترسی به تنظیمات سریع سامسونگ

در نسخه جدید رابط کاربری گوشی های سامسونگ، دسترسی به تنظیمات سریع ساده‌تر از همیشه خواهد بود.

در وان یو آی ۶، سامسونگ می‌خواهد کار کاربران را ساده‌تر از همیشه کند. اگر در تنظیمات گزینه مربوطه را فعال کنید، می‌توانید با کشیدن انگشت خود از بخش بالایی سمت راست نمایشگر، به جای دیدن نوتیفیکشن‌ها، مستقیما به بخش تنظیمات سریع بروید. این امکان در گوشی برندهای دیگر مثل شیائومی وجود داشت و حالا سامسونگی‌ها هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

برنامه دوربین در One UI 6.0 متحول خواهد شد

اطلاعات منتشر شده از نسخه بتای رابط کاربری سامسونگ در گلکسی اس ۲۳ نشان می‌دهند برنامه دوربین این غول کره‌ای دنیای تکنلوژی ویژگی‌های مهمی را به دست خواهد آورد. برای مثال حالا دیگر مجبور نیستید برای داشتن نسبت تصویر مورد نظرتان، از رزولوشن تصویر چشم پوشی کنید و می‌توانید با حداکثر توان دوربین گوشی در هر نسبت تصویری عکس و فیلم بگیرید. البته این احتمال وجود دارد که ویژگی که اعلام کردیم، فقط در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ اعمال شود و محدودیت‌ها برای دیگر گوشی‌ها پابرجا باشد.

دوربین در One UI 6

سامسونگ در نسل جدید رابط کاربری دیوایس‌های گلکسی،‌ برنامه دوربین را پیشرفته‌تر از همیشه توسعه داده است.

در کنار این موضوع، در نسخه بعدی وان یو آی سامسونگ آیکون‌ها، فیلترها و ظاهر کلی برنامه دوربین دچار تغییراتی خواهد شد. این تغییرات به بهبود تجربه کاربری کمک خواهند کرد.

ویجت دوربین به وان یو آی ۶ می‌آید

سامسونگ از زمان انتشار نسخه چهار رابط کاربری خودش، عملکرد بسیار خوبی در ویجت‌ها داشت و نیازهای اکثر کاربران را برآورده می‌کرد. نسخه پنج هم در این زمینه درخشان بود و آن طور که از ویژگی‌های نسخه بتای One UI 6 دیدیم، این نسخه هم موفقیت دو نسل قبل را تکرار خواهد کرد. ویجت دوربین در نسخه جدید وان یو آی سامسونگ با توجه به دستور کاربر، آخرین تصویر ثبت شده را می‌تواند نمایش دهند. همچنین با استفاده از ویجت‌های دوربین می‌توانید به بخش‌های مختلف دوربین با یک کلیک دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید چند ویجت متفاوت را برای کاربری‌های مختلف تنظیم کنید.

ویجت دوربین وان یو آی ۶

ویجت دوربین وان یو آی ۶ به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به باز کردن اپ دوربین، به بخش‌های مورد نظرشان دسترسی داشته باشند.

شما می‌توانید با یک کلیک به بخش سلفی یا دوربین اصلی بروید یا حالت‌هایی مانند پرتره، اسلوموشن و … را انتخاب کنید. البته مشکل بزرگ این ویجت‌ها در حال حاضر عدم امکان انتخاب لنز است. برای مثال اگر این لنزها به کاربر اجازه می‌دادند مستقیما لنز زوم ۱۰ برابری اس ۲۳ اولترا را انتخاب کند، ویجت‌های دوربین One UI 6 بسیار کاربردی‌تر می‌شدند.

ویژگی کرومکست در One UI 6 به بلوغ می‌رسد

در ماه جولای مشخص شد که با استفاده از یکی از منوهای مخفی بخش Smart View، کاربران می‌توانستند از ویژگی کروم کست استفاده کنند؛ ویژگی که عدم حضورش در گوشی‌های سامسونگ مدت‌ها احساس می‌شد. به اشتراک‌گذاری نمایشگر در نسخه‌های قبلی وان یو آی پر از باگ بود اما در One UI 6، این رویه تغییر خواهد کرد.

کرومکست در گوشی های سامسونگ

پیش از این هم راه‌هایی برای استفاه از قابلیت کروم کست در گوشی های سامسونگ بود اما با آپدیت One UI 6، این روند ساده‌تر از همیشه خواهد شد.

در وان یو آی ۶، بخش کروم کست به صورت رسمی در یکی از زیرمنوی های Smart View Labs در دسترس خواهد بود. نه تنها این ویژگی‌ها حالا به صورت ساده‌تری در دسترس کاربران است بلکه بسیاری از باگ‌های اعصاب‌خردکن این ویژگی حالا از بین رفته‌اند و کاربران می‌توانند بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنند.

آپدیت بزرگ سامسونگی‌ها از راه رسید!

بسیاری از کاربران منتظر آپدیت One UI 6 هستند و سامسونگ به زودی این بروزرسانی را برای گوشی‌ها و تبلت‌های زیادی منتشر خواهد کرد. زمان انتشار آپدیت One UI 6 اعلام شده و گوشی‌های پرچمدار شرکت سامسونگ در صف دریافت به‌روزرسانی بزرگ رابط کاربری و سیستم عامل اندروید هستند.

رابط کاربری One UI 6.0 سامسونگ به‌صورت رسمی منتشر شد. این نسخه از رابط کاربری سامسونگ به‌عنوان جدیدترین آپدیت گوشی‌های سامسونگ، چه قابلیت‌ها و امکاناتی دارد؟

سامسونگ ساعاتی پیش در کنفرانسی میزبان توسعه‌دهندگان خودش بود و در آن به بررسی تمام جوانب توسعه اپلیکیشن‌های موبایل پرداخت. اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های این رویداد، رونمایی از رابط کاربری One UI 6.0 بود که قرار است به گوشی‌های سامسونگ ارسال شود. اگر اخبار فناوری را دنبال می‌کنید، احتمالا می‌دانید که غول کره‌ای طی ماهیان اخیر تاکنون ۲ نسخه آزمایشی از این پوسته سفارشی اندرویدی را در اختیار برخی کاربرانش قرار داده بود. حالا وان یو آی ۶ به‌صورت رسمی رونمایی شده است.

تغییرات رابط کاربری One UI 6.0 سامسونگ

رابط کاربری One UI 6.0 سامسونگ

طبق روال همیشه، با هر نسخه‌ای از پوسته سفارشی One UI که منتشر می‌شود، تغییراتی هم همراه خواهد بود. این در مورد One UI 6 هم صدق می‌کند. یکی از بدیهی‌ترین تغییرات این نسخه به پنل تنظیمات سریع یا Quick Panel آن باز می‌گردد. این پنل، در واقع همان صفحه‌ای است که وقتی انگشتتان را از بالا به پایین نمایشگر گوشی می‌کشید با آیکون تنظیمات مختلف مثل صدا، حالت هواپیما، دیتا، وای فای و غیره به‌نمایش درمی‌آید.

رابط کاربری One UI 6.0 سامسونگ

این پنل تنظیمات سریع در آپدیت جدید رابط کاربری سامسونگ به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است. بخش گزینه‌های ارتباطی مثل وای فای و بلوتوث در بالا قرار گرفته، یک بخش بزرگ از آیکون تنظیمات دیگر در مرکز و یک بخش دیگر حاوی تنظیم روشنایی، Smart View و چند گزینه دیگر در انتهای این پنل قرار گرفته‌اند.

آپدیت وان یو ای ۶ سامسونگ

اما این تنها تغییر بزرگ رابط کاربری جدید گوشی های سامسونگ نیست. سامسونگ فونت جدیدی را به‌نام “One UI Sans” برای گوشی‌هایش طراحی کرده که می‌تواند خواندن متن روی صفحه نمایش گوشی را راحت‌تر و دلپذیرتر کند. گزینه‌های جدیدی برای ویرایش تصاویر به این پوسته اضافه شده که سامسونگ برای توسعه آن‌ها از هوش مصنوعی کمک گرفته است.

علاوه بر این، قابلیت جدید دیگری به‌نام “Samsung Studio” نیز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که با آن می‌توانند ویدیوهای خود را به‌صورت چند لایه ویرایش کرده، به آن‌ها متن و استیکر اضافه کرده یا برایشان موسیقی پس زمینه بگذارند. سامسونگ استودیو در اصل یک اپلیکیشن ویرایشگر ویدیویی حرفه‌ای است.

اپلیکیشن Samsung Studio

به جز این موارد، تغییرات دیگری نیز در سیستم عامل گوشی‌های سامسونگ رخ داده است.

سایر امکانات آپدیت One UI 6 سامسونگ

از دیگر امکانات رابط کاربری One UI 6.0 سامسونگ که به‌زودی در اختیار میلیون‌ها کاربر گوشی‌های این شرکت قرار می‌گیرد، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی جدید اموجی‌ها
  • پیش‌نمایش عکس و ویدیو در پنل اشتراک‌گذاری (Share)
  • گزینه‌های بیشتر برای اشتراک‌گذاری
  • بهبود مالتی‌تسکینگ از طریق یک پنجره آبشاری که بعد از ترک صفحه “Recents” نیز همچنان باز می‌ماند
  • جایگیری آزادانه ساعت در صفحه قفل
  • ساده‌سازی برچسب آیکون اپلیکیشن‌ها برای صفحه اصلی گوشی
  • ویجت جدید آب و هوا با امکان نمایش اطلاعات بیشتر
  • طیف گسترده‌ای از پیشرفت‌های بخش دوربین شامل یک ویجت جدید، فضاهای جدیدتر برای واترمارک، دسترسی سریع به تنظیمات رزولوشن، پیاده‌سازی آسان افکت و غیره
  • بهبود اپلیکیشن‌های تقویم، یادآور و مرورگر سامسونگ اینترنت
  • حالت هواپیما هوشمندتر
  • مسدودکننده خودکار برای جلوگیری از نصب اپلیکیشن‌های مشکوک، بررسی بدافزارها و غیره

سامسونگ حرفی از زمان انتشار One UI 6 نزده است، اما گوشی‌های سری گلکسی S23 که پرچمداران فعلی این شرکت هستند، احتمالا نخستین دریافت‌کنندگان آن خواهند بود. در هر صورت این بروزرسانی تا انتهای سال منتشر می‌شود.

قابلیت‌های هوش مصنوعی وان یو آی ۶

این روزها هوش مصنوعی مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و استفاده از این فناوری، می‌تواند به رشد محصولات مختلف کمک کند. سامسونگ هم با توجه به این موضوع به فکر استفاده از در هوش مصنوعی در وان یو آی ۶ افتاده است.

بهتر است بدانید ویژگی‌های هوش مصنوعی رابط کاربری One UI 6 بیشتر در زمینه دوربین است. سامسونگ همین حالا هم در دنیای دوربین‌ها، یکی از قدرتمند‌ترین‌ها محسوب می‌شود اما با اضافه شدن ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی در آپدیت رابط کاربری‌اش، می‌تواند به سادگی به پادشاه بدون رقیب دنیای دوربین گوشی‌های هوشمند تبدیل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*