هوش مصنوعی آپدیت One UI 6

آپدیت One UI 6 با قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ، هنر عکاسی را به سطح جدیدی می‌رساند

آپدیت One UI 6 با قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ توانسته هنر عکاسی را به سطح جدیدی برساند. در ادامه با این قابلیت‌ها آشنا می‌شویم.

عکاسی به‌عنوان یک هنر شناخته می‌شود و برای رسیدن به اوج هر هنری نیز باید مهارت‌های خاص آن را فرا گرفت. نور، رنگ و احساسات در هنر عکاسی درون یک قاب ترکیب می‌شوند و معنایی را به‌وجود می‌آورند یا خاطره‌ای را به ثبت می‌رسانند. در واقع هنر عکاسی باعث بیان خلاقیت، روایت داستان بدون نیاز به کلمات و ثبت لحظه‌های به‌یادماندنی می‌شود.

کاربران امروزه می‌توانند از طریق گوشی های هوشمند با دوربین‌های قدرتمند آنها به عکاسی بپردازند؛ دوربین‌های این گوشی ها به‌میزان چشمگیری پیشرفت کرده‌اند و طی سال‌های گذشته نیز فیلم‌های سینمایی متعددی با گوشی های هوشمند ساخته شده‌اند؛ برای مثال ریدلی اسکات سال قبل یک فیلم کوتاه به نام Behold را با دوربین گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ ضبط کرد.

سامسونگ از سال 2010 با عرضه نخستین گلکسی سری اس تا به امروز توانسته عکاسی با گوشی را به‌طور چشمگیری متحول سازد. در همین راستا سامسونگ اکنون در آپدیت وان یو آی ۶ برای دوربین گلکسی های خود قابلیت‌های جدیدی را در نظر گرفته است. در ادامه با قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ که توانسته هنر عکاسی را به سطح جدیدی برساند، آشنا می‌شویم.

قابلیت‌های هوش مصنوعی در آپدیت One UI 6

آپدیت One UI 6 با فرایندهای یادگیری از طریق هوش مصنوعی، اکنون می‌تواند تعداد مراحل ضروری برای انجام کارهای روزمره و پرتکرار را کاهش دهد. همچنین با ارتقای کیفیت، این اطمینان را به‌وجود می‌آورد که تصویر ثبت شده قابل نگهداری خواهد بود.

1.‌ اپلیکیشن Enhance-X یکی از این قابلیت‌ها محسوب می‌شود که با یک کلیک می‌تواند ویرایش‌های زیر را روی عکس‌ها و ویدیوها اعمال کند.

کاربران با قابلیت Sky Guide می‌توانند دانش نجومی خود را افزایش دهند. در واقع هنگام ثبت تصویر از شب پرستاره، این قابلیت از طریق هوش مصنوعی قادر به تجزیه و تحلیل تصاویر با هوش مصنوعی خواهد بود و به کاربر می‌گوید از کدام سحابی، کهکشان، ستاره‌ها و صورت فلکی عکاسی کرده است.

آپدیت One UI 6

قابلیت Clean Lens نیز لکه‌های اثر انگشت روی لنز دوربین را پاک می‌کند تا کاربران تصویر مناسبی را ثبت کنند.

ویژگی Slow-mo نیز قادر است فریم‌های اضافی را ایجاد کند تا از ویدیوهای معمولی تصاویری آهسته یا همان اسلوموشن ساخته شود.

کاربران با قابلیت Long Exposure قادر به ثبت ویدیوهای کوتاه (60 ثانیه و کمتر) خواهند بود. این قابلیت صحنه‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و روی آنها یک افکت نوردهی طولانی اعمال می‌کند تا تصاویری با نورهای کشیده و زیبا خلق شوند. همانند عکس‌هایی از جاده‌ای شلوغ که در آن خودروها شبیه مسیرهای نوری زیبا به‌نظر می‌رسند.

آپدیت One UI 6

قابلیت Single Take نیز ویدیوها را از طریق هوش مصنوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده تا تصاویر و عکس‌های زیبایی برای اشتراک در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شوند.

2. قابلیت بعدی آپدیت One UI 6، ویژگی AI Image Clipping است. کاربران با این قابلیت می‌توانند یک شی را از عکس جدا کرده و سریعا آن را به‌عنوان یک استیکر ذخیره کنند. همچنین امکان استفاده از این استیکر در عکس‌ها و ویدیوهای دیگر نیز وجود دارد. برای این کار کاربر با ضربه زدن روی شی و نگه داشتن آن باید از منوی باز شده گزینه کپی یا اشتراک‌گذاری را انتخاب کند.

3. ویژگی Document Scan یکی دیگر از قابلیت‌های آپدیت One UI 6 محسوب می‌شود که در استفاده روزمره تاثیر زیادی دارد. با این قابلیت می‌توان محتوا و اسناد را حتی هنگامی که تنظیمات Scene Optimizer غیرفعال است، اسکن کرد.

آپدیت One UI 6

هنگام عکس گرفتن از یک سند، هوش مصنوعی به‌آسانی آن را تشخیص داده و به‌شکل خودکار صفحه ویرایش اسکن را باز می‌کند. همچنین این قابلیت به‌شکل خودکار انگشت کاربر را در قاب تشخیص داده و آنها را حذف می‌کند. ضمن این‌که قابلیت Enhance-X در این بخش به‌کمک کاربر خواهد آمد و گیره‌های اسناد را از تصویر حذف می‌کند تا اسناد اسکن شده به‌شکل کامل ذخیره شوند.

تنظیمات جدید برای افزایش شخصی‌سازی

آپدیت One UI 6 تنظیمات دیگری را نیز در خصوص عکاسی به‌همراه دارد که به‌کمک آنها می‌توان دوربین گوشی را بیشتر از قبل شخصی‌سازی کرد و از حداکثر راحتی در زمان عکاسی برخوردار شد. در ادامه با تنظیمات جدید این بخش آشنا می‌شویم.

دسترسی به بالاترین رزولوشون در سریع‌ترین زمان: کاربران در حالت Photo یا Pro از منوی تنظیمات سریع بالای صفحه به گزینه جدیدی به نام Resolution دسترسی دارند که با انتخاب آن می‌توان وضوح تصویر را سریعا تغییر داد و بر اساس موقعیت و ضرورت به ثبت تصاویر با حجم و کیفیت دلخواه پرداخت.

رابط کاربری جدید سامسونگ

ارائه ویجت‌های شخصی : آپدیت One UI 6 امکانی را فراهم کرده تا دیگر به جستجو و یافتن تنظیمات مناسب در زمان ثبت لحظات ناگهانی و ایده‌آل نیازی نداشته باشید. کاربران اکنون قادرند با این آپدیت، حالت‌های عکاسی خود را در قالب ویجت‌های دوربین در صفحه اصلی ذخیره کنند؛ از این رو اکنون با ضربه زدن یک دکمه می‌توانید یک پرتره یا یک سلفی شبانه واضح را ثبت کنید.

به‌سادگی تصاویری با حداکثر زیبایی ثبت کنید

آپدیت One UI 6 به ویژگی‌های پیشرفته دیگری نیز مجهز شده است. این ویژگی‌ها باعث آسان‌تر شدن ثبت، بررسی و ذخیره تصاویر خواهند شد و امکان ویرایش سریع آنها را به‌همراه خواهند داشت.

ابزارهای ادیت: این رابط کاربری جدید سامسونگ به یک منوی جدید و ارتقا پیدا کرده از ابزارها مجهز شده است. به‌کمک این ابزارها می‌توان به‌آسانی ابزارها را پیدا کرد و به ابزارهای ویرایشی پرکاربرد نیز به‌آسانی دسترسی داشت. همچنین ابزارهای Straighten و Perspective با منوی ویرایش Transform ترکیب شدند تا به‌آسانی بتوان تراز عمودی و افقی عکس‌ها را در یک صفحه اصلاح کرد.

رابط کاربری جدید سامسونگ

دکمه‌های کاربردی: طراحان، دکمه‌های فلش «Undo» و «Redo» را نیز در نظر گرفتند تا کاربران دیگر بابت ایجاد تغییرات دائمی دغدغه‌ای نداشته باشند و به‌آسانی تغییرات اندازه، زاویه، فیلترها و تنظیمات ویرایشی عکس را اعمال کنند.

به‌طور کلی سامسونگ با قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود در رابط کاربری One UI 6 توانسته عکاسی در گوشی های گلکسی را به سطح جدیدی برساند. همچنین ابزارهای ویرایش و ذخیره سریع‌تر و ساده‌تر این رابط کاربری باعث می‌شوند تا کار عکاسی با گوشی بسیار آسان شود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*