ویژگی‌ های آپدیت One UI 6

جذاب‌ترین تغییرات و ویژگی‌های جدید در آپدیت One UI 6 سامسونگ

از تغییرات صفحه‌نمایش گرفته تا ویجت‌های جدید، در اینجا با تمام ویژگی‌ های آپدیت One UI 6 برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ آشنا شوید.

تلفن‌های هوشمند اندرویدی به دلیل سطح بالای کنترل کاربران بر سیستم عامل مشهور هستند. چه تغییر ظاهر و عملکرد تلفن شما باشد چه قرار دادن برنامه‌ها در مکان‌های خاص صفحه اصلی، رابط‌های کاربری امکانات بی‌پایانی را ارائه به کاربران می‌دهند.

رابط کاربری One UI 6 آخرین آپدیتی است که برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی طراحی شده و تغییرات زیادی را با اندروید 14 به ارمغان می‌آورد. این رابط کاربری جدید ویژگی‌های وان یو ای ۶ را دارد و لایه‌ای از اصلاح را به آن اضافه می‌کند. One UI یک واسط گرافیکی است که توسط سامسونگ الکترونیکس عرضه شده و راه تاچ ویز و سامسونگ اکسپرینس را ادامه می‌دهد.

ویژگی‌ های آپدیت One UI 6

هنگامی که به‌روزرسانی این رابط کاربری برای تلفن هوشمند یا تبلت گلکسی واجد شرایط شما منتشر می‌شود، هیچ عملکرد جدید پیشگامانه‌ای را متوجه نخواهید شد. چیزی که به‌جای آن به دست خواهید آورد، تجربه‌ای بهبود یافته است همراه با ترفندهای متفکرانه‌ای که تکمیل کننده تغییرات اندروید 14 خواهد بود.

سامسونگ به آخرین به‌روزرسانی بتای One UI 6 خود با رعایت کنترل کاربر، یک نکته بسیار کوچک اضافه کرده و کاربران اکنون می‌توانند انتخاب کنند که برنامه‌های خاصی را در کنار آپدیت اندروید به‌روزرسانی کنند یا خیر. سامسونگ پیش‌از این برنامه‌های سیستمی را به‌صورت انبوه به‌روزرسانی می‌کرد، اما اکنون کاربران می‌توانند برنامه‌های سیستمی که هنگام نصب نسخه جدید اندروید به‌روز می‌شوند را انتخاب کنند.

این تنها یک مورد از جذاب‌ترین ویژگی‌ های آپدیت One UI 6 بود. اگر می‌خواهید با دیگر تغییرات و قابلیت‌های این رابط کاربری آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

تغییرات ظاهری صفحه‌نمایش

ویژگی‌ های آپدیت One UI 6 - تغییرات صفحه نمایش

وقتی وارد صفحه اصلی One UI 6 می‌شوید، اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند فونت جدید استفاده شده و برچسب‌های آیکون ساده‌تر است. سامسونگ فونت پیش فرض جدیدی دارد که اکنون در سراسر سیستم استفاده می‌شود.

ویجت‌ها

با دریافت آپدیت جدید One UI 6، شما ویجت‌های جدیدی را مشاهده خواهید کرد. ویجت جدید Weather insights در این به‌روزرسانی دریافت می‌شود که اطلاعات بیشتری در مورد شرایط آب و هوایی محلی شما ارائه می‌دهد. علاوه بر ویجت جدید آب و هوا، برنامه Weather اکنون داده‌های غنی‌تری را در مورد آب و هوای محلی به کاربران ارائه می‌دهد.

ویجت دوربین جدیدی نیز در این رابط کاربری جدید تعبیه شده است که بیشتر به عنوان میانبر اختصاصی برای حالت‌های دوربین از پیش تعیین شده توسط کاربر عمل می‌کند. اگر ترکیب خاصی از تنظیمات دوربین را ترجیح می‌دهید، این ویجت برای شما بسیار مفید خواهد بود.

پنل تنظیمات سریع

ویژگی‌ های آپدیت One UI 6 - پنل تنظیمات

پنل تنظیمات سریع (QS) در به‌روزرسانی One UI 6 توجه زیادی را به خود جلب کرده است. تنظیمات Wi-Fi و بلوتوث اکنون ردیف خاص خود را در بالای پنل QS دریافت می‌کنند، در حالی که برخی از ویژگی‌های دیگر مانند حالت راحتی چشم و حالت تاریک، ردیف خاص خود را در پایین دارند.

در این فرآیند، One UI 6 برخی از استایل یک دست گذشته خود را از دست می‌دهد. شما می‌توانید روی نماد تنظیمات Wi-Fi و بلوتوث کلیک و به سرعت آن را روشن یا خاموش کنید، در حالی که با ضربه زدن روی متن، یک مینی منو باز می‌شود که به شما امکان می‌دهد اتصال خاصی را انتخاب کنید.

به‌علاوه جابجایی بین پانل‌های فشرده و توسعه یافته QS اکنون آسان‌تر شده است. قبلاً برای پنل جمع‌وجور به یک انگشت به پایین نیاز داشتید. اکنون می‌توانید دسترسی فوری تنظیمات سریع را فعال کنید که به شما امکان می‌دهد از سمت راست بکشید تا مستقیماً به نسخه توسعه‌یافته تنظیمات سریع دسترسی داشته باشید.

کشیدن انگشت از سمت چپ به پایین اعلان‌ها را نشان می‌دهد. این قابلیت پیش‌از این در کاستوم رام‌ها و سایر پوسته‌ها مانند MIUI مشاهده شده بود که محبوبیت زیادی بین کاربران داشت.

صفحه قفل

ویژگی‌ های آپدیت One UI 6

از دیگر تغییرات و ویژگی‌ های آپدیت One UI 6 می‌توان به سفارشی‌سازی‌های موجود در صفحه قفل اشاره کرد. اکنون شما می‌توانید اندازه صفحه را تغییر دهید و از بین فونت‌ها و استایل‌های بیشتری گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پنل اعلانات

در کنار تغییرات پنل QS، پنل اعلانات نیز تغییراتی را دریافت کرده است و اکنون اعلان‌های فردی را به عنوان کارت‌های جداگانه دریافت می‌کنید. این کار فضای بیشتری بین اعلان‌ها ایجاد می‌کند و به آن‌ها فردیت می‌بخشد، اما در عین حال فضای صفحه نمایش بیشتری را نیز اشغال می‌کند.

با جدیدترین ویژگی‌ های آپدیت One UI 6، اکنون می‌توانید اعلان‌ها را براساس زمان مرتب کنید و در صورت نیاز می‌توانید ترتیب اولویت اعلان‌ها تغییر دهید. علاوه‌براین، اعلان پخش کننده موسیقی نیز تغییر کرده است. آلبوم اکنون کل پس‌زمینه اعلان را پوشش می‌دهد و نوار پیشرفت یک دنباله تصویرساز را پشت سر می‌گذارد.

برنامه دوربین

ویژگی‌ های آپدیت One UI 6 - تغییرات دوربین

سامسونگ ترجیح می‌دهد تغییرات عمده‌ای در برنامه دوربین ایجاد نکند و تنها تغییری که آپدیت One UI 6 انجام می‌دهد این است که دسترسی به سوئیچ رزولوشن را در حالت عکس و ویدیو آسان‌تر می‌کند. تنظیمات واترمارک در برنامه دوربین اکنون گزینه‌های تاریخ و زمان را از هم جدا می‌کند تا بتوانید آنها را جداگانه انتخاب کنید.

شما همچنین می‌توانید بین تراز بالا و پایین یکی را انتخاب کنید. اسکن اسناد نیز تنظیمات مستقل خود را دارد که جدا از Scene Optimizer است. این کار اسکن اسناد را بدون نیاز به Scene Optimizer برای شناسایی و تشخیص صحنه آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

اکنون برنامه دوربین دارای سه تنظیمات بهینه‌سازی کیفیت برای عکس‌ها (تعادل کیفیت با زمان پردازش) و یک تنظیم خودکار FPS برای فیلم است. می‌توانید FPS خودکار را خاموش نگه دارید، از آن فقط برای ویدیوهای 30 فریم در ثانیه استفاده کنید، یا از آن برای فیلم‌های 30 فریم و 60 فریم در ثانیه بهره ببرید.

تغییرات گالری

ویژگی‌ های آپدیت One UI 6 - گالری

تغییرات و ویژگی‌ های آپدیت One UI 6 به گالری نمای جزئی‌تری می‌دهد که برای کاربران امکان اعمال جلوه‌ها و سایر ویرایش‌ها روی یک تصویر یا ویدیو را فراهم می‌کند. برای رفتن به نمای جزئیات، کافی است از پایین صفحه به سمت بالا بکشید.

برنامه گالری همچنین دارای بهبودهای چندوظیفه‌ای است که در One UI 5.1.1 برای تاشوها و تبلت‌ها اضافه شده، یعنی قابلیت کشیدن و رها کردن با دو دست. اکنون می‌توانید برای انتخاب عکس‌ها و ویدیوها با یک دست لمس کنید و نگه دارید، سپس با دست دیگر آن‌ها را به مقصد جدیدی رها کنید.

ویرایشگر عکس در برنامه گالری نیز شاهد دریافت چند تغییر بوده است و منوی ابزارهای جدید ویژگی‌های ویرایش را مجدداً تنظیم می‌کند. اکنون می‌توانید چندین لایه ویرایش را لغو و دوباره انجام دهید. ویرایش متن در حال حاضر شامل چندین سبک و پس‌زمینه مختلف است.

کشوی برنامه

اکنون کشوی برنامه به شما امکان می‌دهد عملکردهای فشار طولانی مخصوص برنامه را جستجو کنید. بنابراین می‌توانید مستقیماً وارد اقدامات خاصی در برنامه‌ها شوید. سامسونگ همچنين سبک ایموجی را در صفحه کلید سامسونگ به‌روز کرده است که مرتب‌تر از پیش به نظر می‌رسد.

تماس متنی Bixby

جذاب ترین ویژگی‌ های آپدیت One UI 6

دستیار هوشمند بیکسبی از جمله کاربردی‌ترین ابزار‌هایی محسوب می‌شود که توسط شرکت سامسونگ به بازار معرفی شده است. تماس متنی Bixby مشابه عملکرد Call Screening Google Pixel است، اما Bixby به عنوان پایه آن عمل می‌کند. با این به‌روزرسانی، Bixby به شما امکان می‌دهد زبان‌های منطقه‌ای بیشتری را برای این ویژگی دانلود کنید. علاوه‌براین، اکنون می‌توانید بین تماس متنی Bixby و عملکردهای معمولی در هنگام تماس جابجا شوید.

ویژگی Auto Blocker

یک ویژگی Auto Blocker جدید در قسمت تنظیمات > امنیت و حریم خصوصی وجود دارد. این ویژگی نصب برنامه‌ها را از فروشگاه‌های غیرمجاز مسدود کرده و همچنین بررسی‌های امنیتی برنامه‌ها را فعال می‌کند و کابل‌های USB را از ارسال دستورات به تلفن شما مسدود می‌کند. این ویژگی‌ها در زیر یک ضامن قرار دارند، در حالی که تنظیمات پیشرفته مانند محافظت از تصویر برنامه پیام‌رسانی و مسدود کردن به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار مبتنی بر USB، کلیدهای جداگانه خود را دارند.

ویژگی‌ های آپدیت One UI 6

از دیگر ویژگی‌ های آپدیت One UI 6 این است که شبیه به نحوه اتصال iOS 17 در حالت‌های فوکوس به صفحه قفل، این رابط کاربری نیز در حالت‌هایی با صفحه قفل متصل می‌شود. علاوه‌براین، اکنون اقدامات بیشتری برای انتخاب در هنگام تنظیم یک روتین وجود دارد.

در این به‌روزرسانی همچنین تغییر حالت هواپیما، تنظیمات Wi-Fi و بلوتوث را حفظ می‌کند. اندروید 13 QPR1 راه هوشمندتری برای تغییر حالت هواپیما معرفی کرد که در آن تلفن حالت‌های Wi-Fi و بلوتوث شما را به خاطر می‌سپارد، حتی اگر آنها را تغییر دهید. با این آپدیت جدید دفعه بعد که حالت هواپیما را تغییر دهید، تلفن تنظیمات شما را حفظ خواهد کرد.

سامسونگ در اینجا به نسخه پایه اندروید رسیده است و به شما امکان می‌دهد از تغییر حالت هواپیمای بهبودیافته استفاده کنید. شما در این آپدیت جدید همچنین شاهد تغییرات کامل با Changelog خواهید بود.

سیاهه تغییرات (changelog) اشاره به تاریخچه‌ای دارد که در یک پروژه همانند یک وب‌سایت اینترنتی یا یک پروژه نرم‌افزاری اعمال می‌شوند. این تغییرات عموماً به عنوان اصلاحات باگ‌ها و قابلیت‌های جدید در این سیاهه نوشته می‌شوند. این ویژگی محبوبیت زیادی دارد، اما شامل تمام تغییراتی می‌شود که برای برنامه‌های مستقل مانند اینترنت سامسونگ نیز در حال انجام است.

همچنین بخوانید:

لیست اولین سری گوشی های سامسونگ که آپدیت ONE UI 6 و اندروید 14 را دریافت می‌کنند

کدام گوشی‌های سامسونگ به روزرسانی One UI 6 و اندروید 14 را دریافت نمی‌کنند؟

در پاسخ به سوالات در مورد در دسترس بودن این رابط جدید باید گفت که سامسونگ رسماً جدول زمانی عرضه One UI 6 را منتشر نکرده است. با این حال، کاربران کشورهای منتخب با دستگاه‌های گلکسی خاص اکنون می‌توانند به نسخه بتا دسترسی داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*