چری جتور ال 7 PHEV

جتور L7 پلاگین هیبریدی؛ عضو جدید بهمن موتور در ایران؟

جتور ال 7 پلاگین هیبریدی – Jetour L7 PHEV یک خودرو کراس اور چینی  است که برای ورود به بازار ایران شدیداً اشتیاق دارد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت جتور L7 C-DM آشنا می‌شویم.

برند جتور در کشور ما با محصولاتی مثل فیدلیتی پرایم فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی XB1 شناخته می‌شود و در اصل یکی از زیر مجموعه‌های چری به حساب می‌آید. این برند در نمایشگاه خودرو چین از جدیدترین محصول کراس اور پلاگین هیبرید خود با نام جتور ال 7 هیبرید رونمایی کرده که در  آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ آن می‌رویم.

مشخصات فنی جتور L7 پلاگین هیبریدی

چری جتور ال 7 PHEV

زیر کاپوت جتور L7 C-DM یک پیشرانه هیبرید ۴ سیلندر توربوشارژ 1.5 لیتری و با تکنولوژی TGDI قرار دارد که در بهترین روز خود می‌تواند ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را با گیربکس اتوماتیک DHT به چرخ‌های جلویی منتقل کند. حداکثر سرعت جتور L7 پلاگین هیبریدی روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و به لطف باتری‌های لیتیومی ۱۸ کیلووات ساعتی خود می‌تواند در حالت ترکیبی و با کمک باک بنزین پر تا ۱۱۰۰ کیلومتر را بدون توقف طی کند و شتاب صفر تا صد نزدیک به 9 ثانیه را تحویل دهد.

خودرو پلاگین هیبریدی جتور L7

از مهمترین آپشن‌ها و امکانات رفاهی جتور ال 7 هیبرید می‌توان به دستیار رانندگی خودکار سطح ۲ اشاره کرد که امکاناتی نظیر رادار باقی ماندن بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد و تصادف از جلو دستیار باقی ماندن و حرکت در شیب اشاره کرد. همچنین امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی جتور L7 پلاگین هیبریدی شامل مواردی مثل سقف پانارومیک، صندلی‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا،  انواع سیستم‌های ترمز و رادارها پیش اخطار اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

مشخصات فنی چری جتور ال 7 هیبرید

جتور L7 پلاگین هیبریدی قرار است در دو نسخه ۵ و ۷ سرنشینه راهی بازار شود. اندازه و ابعاد در نسخه ۵ نفره شامل ۴۷۶۰ میلی‌متر طول ۱۹۰۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۲۰ میلی‌متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورها هم به ۲۷۲۰ میلی‌متر می‌رسد. جتور L7 پلاگین هیبریدی در نسخه هفت سرنشینه کمی بزرگتر است و طول آن تا ۴۷۸۵ و فاصله محوری آن تا ۲۷۴۵ میلیمتر افزایش پیدا می‌کند و فضای بیشتری را در اختیار کابین قرار می‌دهد.

خودرو پلاگین هیبریدی جتور L7

از جذاب‌ترین المان‌ها و فاکتورهای ظاهری در طراحی جتور ال 7 هیبرید می‌توان به چراغ‌های ال ای دی یکپارچه، سپر سیل شده، رینگ‌های ۱۷ اینچی آیرودینامیکی، چراغ خطرهای متصل به هم با اسپویلر سقفی و دیفیوزر اسپرت اشاره کرد.

طراحی کابین و داشبورد

خودرو پلاگین هیبریدی جتور L7

کابین و داشبورد جتور L7 پلاگین هیبریدی حس آشنایی را به ما ایرانی‌ها منتقل می‌کند در این قسمت شاهد مولتی مدیا و کلاستر دیجیتالی هستیم که ابعاد آنها به ۱۲.۳ اینچ می‌رسد و در کنار همدیگر یک مانیتور دوال اسکرین ۲۴ و ۶ اینچی را خلق می‌کنند. علاوه بر نمایشگر دیجیتال مربوط به تنظیم سیستم تهویه مطبوع و فرمان یکات با غربیلک مولتی فانکشن، تریم داخلی دو رنگ متشکل از رنگ‌های آبی و سفید زیبایی خاصی را به اتاق و کابین جتور L7 C-DM بخشیده‌اند.

قیمت جتور L7 پلاگین هیبریدی و شانس واردات به ایران

خودرو پلاگین هیبریدی جتور L7

در حال حاضر هیچ عددی برای قیمت جتور ال 7 هیبرید اعلام نشده است اما حدس می‌زنیم که این خودرو در بازه قیمت ۲۲ هزار دلار راهی بازار شود. در صورت واردات جتور L7 PHEV به ایران برند بهمن موتور و نام بی ام کارت زو گزینه‌های اصلی خواهند بود. اگر این اتفاق رخ دهد احتمالاً قیمت جتور L7 هیبریدی در ایران در باره 1 میلیارد و 800 میلیون تومان قرار خواهد گرفت. همچنین بد نیست اشاره کنیم که محصولاتی مانند لاماری ایما HEV و تیگو ۷ پرو PHEV از اصلی‌ترین رقبای خودرو وارداتی جتور L7 هیبرید C-DM در ایران خواهند بود.