ثبت نام خودروی برقی

ثبت نام فروش 5500 دستگاه خودروی برقی در سامانه یکپارچه

سازمان توسعه تجارت از عرضه و ثب نام اولین سری خودروی برقی وارداتی در سامانه یکپارچه فروش ویژه این محصولات خبر داد.

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت از عرضه 5500 خودروی الکتریکی در سامانه ویژه خودروهای برقی وارداتی در طی روز‌های آینده خبر داد. اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید، طبق وعده وزارت صمت مبنی بر واردات و تولید خودروهای برقی برای کاهش مصرف سوخت فسیلی و آلودگی هوا، اکنون فرآیند ثبت نام خودروهای برقی وارداتی سریع‌تر از نمونه‌های داخلی در حال انجام است.

رئیس سازمان توسعه تجارت در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو 2024، در خصوص روند ثبت‌نام متقاضیان خودروهای برقی در سامانه فروش ویژه این محصولات بیان کرد بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود. تاکنون حدود 30 هزار نفر درخواست خرید خودرو الکتریکی داده‌اند و نیمی از این افراد، نوع خودرو سواری خود را انتخاب کرده‌اند.

واردات خودروهای برقی

ضیغمی در ادامه توضیح داد که در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرک و مناطق آزاد حضور دارند. هم‌اکنون بیش از 12 تا 13 هزار خودرو پشت درهای ورود به کشور قرار دارند. این خودروها تنها منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه سخنان خود به سهمیه جانبازان برای واردات خودرو اشاره کرد و گفت واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

واردات خودروهای برقی

ضیغمی فرآیند ترخیص خودروهای دپو شده را سریع دانست؛ به‌گونه‌ای که اعلام کرد اولین سری از این خودروها که در حدود 5500 دستگاه است به‌زودی تحویل متقاضیان خواهد شد.

همچنین بخوانید:
تاکسی های برقی ام وی ام وارد خیابان‌های تهران خواهند شد فولکس واگن ID.4 در ایران معرفی شد؛ کراس اوور وارداتی ماموت خودرو شرایط فروش نقدی نبکا ET5، کراس اوور برقی جدید بازار ایران در سال 1403 هوندا E-NS1 توسط معین خودرو به کشور وارد شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*