سدان برقی مزدا EZ-6 رسماً معرفی شد؛ جانشین تمام الکتریکی مزدا 6

مزدا با همکاری چانگان از سدان برقی EZ-6 در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی کرد. این خودرو الکتریکی قرار است نقش جانشین مزدا 6 را ایفا کند.

نمایشگاه خودرو پکن 2024 میزبان محصولات دیدنی مختلفی است؛ از هونگچی EHS7 و هونگچی EH7 کانورتیبل تا مرسدس بنز جی کلاس برقی. گذشته از این‌ها ولی ژاپنی‌دوست‌ها نباید سدان تمام برقی EZ-6 را از دست بدهند. آخرین اخبار خودرو حاکی از این است که شرکت مشترک چانگان و مزدا طی این نمایشگاه از EZ-6 پرده‌برداری کردند.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

معرفی مزدا EZ-6

مزدا EZ-6 در نمایشگاه خودرو پکن

به نظر می‌رسد این سدان که در واقع بر پایه سدان چانگان دیپال SL03 توسعه پیدا کرده است، جایگزین مزدا 6 خواهد شد. این خودرو مزدا قرار است در نسخه‌های تمام برقی و هیبرید روانه بازار شود.

طراحی نمای بیرونی مزدا ای زد 6

مزدا EZ-6 اگرچه المان‌هایی را از طراحی نمای بیرونی دیپال SL03 قرض گرفته، کماکان به سبک طراحی مزدا وفادار است. زبان طراحی مزدا به وضوح در چهره این خودرو شامل چراغ‌ها و جلوپنجره آن توجه را به خود جلب می‌کند.

شیشه‌های بدون فریم، دستگیره‌های مخفی بیرون‌پر، چراغ‌های عقب به هم پیوسته و ترکیب سقف پانورامیک و شیشه عقب برخی دیگر از المان‌هایی‌اند که در طراحی نمای بیرونی این سدان مزدا به چشم می‌آیند.

طراحی و امکانات کابین ای زد 6 الکتریکی

فضای داخلی مزدا ای زد 6 مثل خیلی از خودروهای برقی دیگر به سبک مینیمال طراحی شده است و در آن کمتر دکمه فیزیکی مرسوم می‌توان پیدا کرد؛ این یعنی بخش عمده سیستم‌ها را باید با لمس نمایشگر یا فرمان صوتی کنترل کرد. پشت فرمان صفحه آمپر دیجیتال ال‌سی‌دی داخل محفظه‌ای قرار دارد و در مرکز داشبورد بالای دریچه‌ها یک نمایشگر بزرگ 14.6 اینچی به‌صورت مجزا یا به‌اصطلاح «شناور» تعبیه شده است. این نمایشگر توان پردازشی خود را از چیپ اسنپدراگون 8155 کوالکام می‌گیرد.

در کابین این خودرو تمام الکتریکی همچنان امکاناتی مثل دو جالیوانی، صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، سیستم صوتی شرکت سونی و صندلی جاذبه صفر در دسترس قرار دارند.

مشخصات فنی سدان برقی مزدا EZ-6

انتظار می‌رود مزدا EZ-6 هم با پیشرانه‌های مشابه دیپال SL03 عرضه شود. در نتیجه نسخه هیبرید آن باید به یک موتور بنزینی 1.5 لیتری و یک موتور الکتریکی با قدرت 235 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر در عقب مجهز باشد. البته ممکن است در عوض موتور بنزینی به کار رفته در این سدان ساخته مزدا باشد. مزدا EZ-6 تمام برقی هم احتمالاً با موتور 215 یا 255 اسب بخاری در محور عقب ارائه می‌شود. البته نباید از این احتمال چشم‌پوشی کرد که این خودروساز ژاپنی موتورهایی قوی‌تر را در این خودرو به کار ببرد.

از دست ندهید:
نسخه برقی کی ام سی T9 رونمایی شد + مشخصات فنی، امکانات و تصاویر تیگو ۸ پرو جدید معرفی شد + مشخصات فنی، قیمت و ویدیو تویوتا از دو خودرو برقی جدید در نمایشگاه اتومبیل پکن رونمایی کرد خودرو استلاتو S9؛ شاهکار هواوی در نمایشگاه چین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*