کی ام سی تی 9 - KMC T9 تمام برقی

نسخه برقی کی ام سی T9 رونمایی شد + مشخصات فنی، امکانات و تصاویر

نسخه برقی جک هانتر یا همان کی ام سی T9 به نمایشگاه خودرو پکن 2024 آمد. در ادامه مشخصات فنی، امکانات و قیمت KMC T9 الکتریکی را مشاهده کنید.

کرمان موتور بعد از تجربه موفق کی ام سی T8، بالاخره طی نمایشگاه خودرو تهران 1402 کی ام سی T9 یا در اصل جک هانتر را با طراحی به‌روزتر، پیشرانه قدرتمندتر و گیربکس اتوماتیک به نمایش گذاشت. اولین شرایط فروش کی ام سی T9 هم بهمن ماه گذشته مشخص شد و این پیکاپ چینی جدید بازار ایران با قیمت 1 میلیارد و 950 میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار گرفت. حالا نسخه تمام برقی جک هانتر یا کی ام سی T9 به نمایشگاه خودرو پکن راه پیدا کرده است که این سوال را به وجود می‌آورد؛ آیا باید منتظر عرضه T9 برقی توسط کرمان موتور در ایران باشیم یا خیر؟

دسترسی به بخش‌های مطلب:

معرفی کی ام سی T9 برقی

نسخه اولیه کی ام سی تی 9 برقی

نسخه اولیه کی ام سی T9 برقی

جک هانتر از سال 2020 در خط تولید جک قرار دارد و حتی سال گذشته نسخه فیس لیفت آن روانه بازار شد؛ همان نسخه‌ای که کرمان موتور در ایران عرضه کرده است. از مدتی پیش هم مشخص شده بود که نسخه تمام برقی این پیکاپ سایز متوسط در دست توسعه قرار دارد و حتی نمونه اولیه آن به نمایش گذاشته شد.  آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که جک علاوه بر محصولاتی مثل جک RF8، نسخه برقی هانتر را در نمایشگاه خودرو پکن در معرض دید عموم گذاشت.

طراحی نمای بیرونی و ابعاد KMC T9 الکتریکی

همان‌طور که انتظار می‌رود، کی ام سی تی 9 الکتریکی تفاوت فاحشی با نسخه بنزینی ندارد. فقط به‌دلیل استفاده از پیشرانه الکتریکی، جلوپنجره این پیکاپ بسته شده و لوگو JAC از بالای جلوپنجره به پایین آمده است. حتی پنل‌هایی که از گلگیر تا دور چراغ‌ها و بالای جلوپنجره استفاده شده بودند سر جای خود باقی مانده‌اند و شاید حتی جلوه جذاب‌تری در نسخه برقی داشته باشند.

کی ام سی تی 9 - KMC T9 تمام برقی

همچنین در حالی که T9 بنزینی در اتاق بار رول کیج و ریل کناری داشت، دیگر اثری از آن‌ها در نسخه تمام برقی نیست. در عوض ریل‌هایی کرومی روی دو طرف قسمت بار جا گرفته‌اند و تریمی مشکی دور شیشه عقب به چشم می‌خورد. رینگ‌های 18 اینچی پوشش‌دار در نظر گرفته شده برای این خودرو هم با کاهش درگ، روی افزایش شعاع حرکتی تاثیرگذارند.

کی ام سی تی 9 - KMC T9 تمام برقی

طول، عرض و ارتفاع این پیکاپ به ترتیب 5620 میلی‌متر، 1965 میلی‌متر و 1920 میلی‌متر اعلام شده است و طول قسمت بار آن به 1810 میلی‌متر می‌رسد.

طراحی و امکانات کابین نسخه برقی جک هانتر

در فضای داخلی کی ام سی T9 برقی هم تغییر چشمگیری نسبت به نسخه بنزینی دیده نمی‌شود و عملاً طراحی و چینش آن دست‌نخورده مانده است. صرفاً حالا در کنسول مرکزی یک دایره چرخان به‌جای دسته دنده قبلی قرار دارد.

کابین کی ام سی تی 9 - KMC T9 تمام برقی

کماکان نمایشگر 10.5 اینچی عمودی، صفحه آمپر دیجیتال 7 اینچی، صفحه شارژ بی‌سیم، تنظیم برقی صندلی‌های راننده و شاگرد و تهویه خودکار برخی از امکانات رفاهی این خودرو هستند. از جمله سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده باید به ترمز ABS + EBD، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کروز کنترل، ترمز اضطراری و اتوهلد اشاره کرد.

مشخصات فنی کی ام سی T9 تمام برقی

جک هانتر تی 9 الکتریکی قوای محرکه خود را از دو موتور الکتریکی، یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب می‌گیرد. موتور جلو حدود 94 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و موتور عقب توانایی تولید قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 342 نیوتن متر را دارد. نیرو محرکه حاصل از این پیشرانه دو موتور به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

KMC T9 تمام الکتریکی

یک باتری لیتیوم آهن فسفات 88.02 کیلووات ساعتی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. ارزیابی‌های صورت گرفته بنا به استانداردهای CLTC حاکی از این است که با یک بار شارژ کامل این باتری می‌توان مسافت 500 کیلومتر را طی کرد. چنین رقمی جای توجه دارد، ولی در همان حال باید کلاس، وزن و کاربری‌های احتمالی این خودرو را در قضاوت درباره شعاع حرکتی آن لحاظ کرد.

قیمت جک هانتر EV

این پیکاپ که تازه برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش گذاشته شده است به‌زودی به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که قیمت آن در محدوده 25 هزار دلار قرار خواهد داشت و در صورت ورود به بازار ایران با توجه به تعرفه کم محصولات وارداتی تمام برقی، انتظار می‌رود حدود 2 میلیارد تومان قیمت داشته باشد.

از دست ندهید:
تیگو ۸ پرو جدید معرفی شد + مشخصات فنی، قیمت و ویدیو جک RF8 به نمایش گذاشته شد؛ مینی ون کرمان موتور برای رقابت با هایما 7X و سوبا M4 هونگچی EHS7، شاسی بلند لوکس جدید چینی‌ها با قوای محرکه تمام برقی است سوپرکار بی وای دی اسپید ۹ معرفی شد؛ ساخته چینی‌ها برای رقابت با شاهکارهای اروپایی