قفل مغناطیسی HEXLOX قطعات دوچرخه را از شر دزدها حفظ می‌کند

قفل مغناطیسی HEXLOX قطعات دوچرخه را از شر سارقان حفظ می‌کند

دوچرخه یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین وسایل نقلیه در اکثر نقاط جهان است ( متاسفانه در کشور ما این‌گونه نیست) و اگر از من بپرسید می‌گویم که لذت‌بخش‌ترین نوع آمد و شد هم با دوچرخه صورت می‌گیرد. اما یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود نتوانیم از دوچرخه در تمام محیط‌های مورد نظرمان استفاده کنیم، امنیت و نگهداری آن است. شما ممکن است بتوانید با یک قفل زنجیری، بدنه را از دست دزدها نجات بدهید اما قطعات دیگر چه؟ در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

راه حلی که اکثر دوچرخه سواران برای حفاظت از دوچرخه‌شان دارند این است که قسمتی از بدنه را به یک میله، درخت و یا تیر برق قفل می‌کنند. این کار ممکن است بدنه را حفظ کند اما قطعات دیگر از جمله چرخ‌ها (بخصوص در مدل‌های جدید که چرخ‌ها براحتی از بدنه جدا می‌شوند)، صندلی و حتی رکاب‌ها هنوز در معرض خطر قرار دارند؛ البته اگر امیدوار باشیم که سارقان نتوانند قفل را باز کنند و کل دوچرخه را با هم به سرقت نبرند!

توسعه‌ دهندگان استارت آپ HEXLOX دقیقا برای همین مشکل راه حلی را ارائه کرده اند. HEXLOX نام قطعات مغناطیسی مخصوصی است که با اتصال آنها بر روی پیچ‌ها، باز کردن پیچ‌ها غیر ممکن می‌شود. این قفل‌های آهن‌ربایی با تمام پیچ‌های شش ضلعی از جنس استیل سازگاری دارند و بر روی آنها محکم می‌شوند. عمل وصل کردن و باز کردن آنها هم توسط یک کلید مخصوص مغناطیسی انجام می‌شود که تنها در اختیار صاحب دوچرخه است و هیچ کلید دیگری نمی‌تواند آنها را باز کند یا ببندد.

بنابراین شما می‌توانید با چند قفل مغناطیسی HEXLOX که مجموعا به همراه کلیدشان چند سانتی متر از جیب‌تان را اشغال می‌کنند، قطعاتی که احتمال می‌دهید آنها را سرقت کنند را محکم کنید و خیال‌تان راحت باشد که دیگر نه اره‌های آهن‌بر و نه شاه‌کلیدهای پیچیده هم نمی‌توانند بازشان کنند.

در تصویر متحرک زیر می‌توانید عملکرد این پیچ‌ها را مشاهده کنید و ببینید که چگونه عملیات باز کردن و یا بستن آنها توسط کلید مخصوص تنها در عرض چند ثانیه و براحتی انجام می‌شود:

hexlox bicycle lock

توسعه دهندگان این پروژه در سایت کیک استارتر سقف ۲۰ هزار یورو را برای آن درنظر گرفته بودند که تاکنون حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ یورو بر روی آن سرمایه‌گذاری شده است. با این حجم از پشتیبانی از سوی سرمایه گذاران، اعضای استارت‌آپ به اهدافشان رسیده اند و قرار است قفل‌های HEXLOX بزودی برای حمایت کنندگان ارسال شود. اگر شما نیز می‌خواهید یک جفت از این قفل‌ها را دریافت کنید، باید حداقل ۱۹ یورو به این پروژه کمک کنید و برای دریافت قفل‌های بیشتر، کلید دارای کدگذاری اختصاصی و موارد دیگر نیاز است که سطح سرمایه گذاری خود را بالاتر ببرید.

منبع: gizmodo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*