گلف R مدل 2025، قدرتمندترین فولکس واگن گلف

فولکس واگن از قدرتمندترین نسخه گلف رونمایی کرد؛ گلف R ۲۰۲۵ اینجاست

کمپانی آلمانی فولکس واگن اخیرا قدرتمندترین نسخه گلف یعنی گلف R مدل 2025 را رونمایی کرده است. در معرفی اجمالی این خودرو با ما باشید.

کمپانی فولکس واگن، نسخه جدید گلف را در ماه ژانویه معرفی کرد؛ اما از آن روز تاکنون تنها نسخه‌های پوشیده شده‌ای از مدل‌های پرفورمنس این خودرو رویت شده‌اند. حال در شرایطی که از جزئیات دقیق طراحی و ظاهر خودرو اطلاعاتی نداریم، در جدیدترین اخبار خودرو مشخصات فنی فولکس واگن گلف آر 2025 مشخص شده و حاکی از این است که با قدرتمندترین خودرو گلف تاریخ مواجهیم.

قدرتمندترین نسخه فولکس واگن گلف رونمایی شد

نسخه جدید فولکس واگن گلف از یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ برخوردار است که قدرت 329 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن‌متر را ارائه می‌کند. این ارقام به ترتیب 14 اسب بخار و 20 نیوتن‌متر بالاتر از مدل قبلی فولکس واگن گلف R هستند. جالب است که حتی شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه یک نسخه قدرتمندتر از گلف با نام گلف آر کلاب اسپرت نیز شنیده می‌شود.

گلف R مدل 2025

شتاب صفر تا صد گلف آر 2024 به‌عنوان قدرتمندترین نسخه فولکس واگن گلف برابر با 4.8 ثانیه اعلام شده و این رقم در صورت انتخاب پکیج پرفورمنس تا 4.6 ثانیه نیز کاهش می‌یابد. در اینجا ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مدت زمان لازم برای رسیدن نسخه قبلی گلف به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برابر با 4.5 ثانیه بود.

حداکثر سرعت گلف R مدل 2025 نیز به 155 مایل بر ساعت برابر با 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده؛ اما سفارش بسته پرفورمنس، این رقم را به 167 مایل بر ساعت یا 268 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

همان‌طور که پیش از این نیز فولکس واگن اعلام کرده بود، دیگر خبری از گیربکس دستی برای گلف GTI و گلف R نیست و در نتیجه، تنها گزینه در دسترس در بخش گیربکس، یک جعبه دنده هفت سرعته DSG اتوماتیک است که نیروی پیشرانه را به سیستم چهار چرخ محرک خودرو با قابلیت توزیع گشتاور استاندارد می‌رساند.

گلف R 2025

یکی از ویژگی‌های جالب توجه نسخه جدید گلف R، برخورداری از حالتی به نام Drift Performance Profile یا حالت دریفت است. فعال کردن این ویژگی در خودرو سبب می‌شود تا تمام توان خودرو به چرخ‌های عقب برسد و در نتیجه، راننده نهایت لذت را از دریفت ببرد. از طرفی قابلیت توزیع گشتاور در زمان پیچیدن به‌نحوی عمل می‌کند تا تمام توان خودرو به چرخ بیرونی برسد و در نتیجه، مشکل کم‌فرمانی احساس نشود.

مدل جدید فولکس واگن گلف که ارتفاع آن حدود یک اینچ کمتر از نسخه قبل است، در جلو از سیستم تعلیق مک‌فرسون و در عقب از سیستم تعلیق چهار بازویی برخوردار است. خوب است بدانید سیستم تعلیق تطبیقی یا DCC که فرمان، تعلیق و پدال گاز را تنظیم می‌کند، در حال حاضر در آلمان به‌طور استاندارد عرضه می‌شود. این خودرو همچنین با رینگ‌های 18 و 19 اینچی با نشان R عرضه خواهد شد.

اندک مواردی از تغییرات بصری گلف R مدل 2025 نیز با وجود کاور آن قابل تشخیص است و از جمله مهم‌ترین این تغییرات باید به بازطراحی بامپرها و وجود چراغ‌های LED در نمای جلو اشاره کرد. در بخش عقب نیز مشخصا از چراغ‌های LED IQ.Light با طراحی سه‌بعدی استفاده شده است که به‌نظر می‌رسد الگوبرداری شده از خودروهای برقی فولکس واگن باشند.

گلف R مدل 2025

در بخش کابین، گلف آر 2025 از یک نمایشگر 12.9 اینچی و کلاستر دیجیتالی 10.2 اینچی برخوردار است. هر دو مورد نیز از گرافیک مخصوص R برخوردار هستند.

یک سنجش‌گر زمان دور مسابقه برای پیست و یک G-Meter نیز در کابین وجود دارد که برای سنجش شتاب صفر تا صد خودرو کاربرد دارند. نکته منفی این‌که در مدل جدید گلف همچنان همان کلیدهای لمسی پیشین به‌کار رفته‌اند. همچنین در حال حاضر اطلاعات دقیقی از قیمت و زمان عرضه این خودرو وجود ندارد.

ویدیو مرتبط
مطالب بیشتر در گجت نیوز:
تارا با موتور ۳ سیلندر + مشخصات فنی و قیمت احتمالی این لامبورگینی خاندان سلطنتی عرب، گران ترین خودرو فروخته شده در تاریخ اینترنت است آلپین A290 معرفی شد؛ رنو 5 در اوج تکامل مینی کوپر پنج‌در ۲۰۲۵ معرفی شد؛ کوچولوی دوست‌‌داشتنی انگلیسی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*