فورد موستانگ GTD

فورد موستانگ GTD؛ معرفی وحشی ترین اسب آهنی آمریکایی ها

فورد موستانگ GTD، ورژن سفارشی‌سازی شده از آخرین نسخه این اسب وحشی آمریکایی است که به‌زودی در پیست مسابقه لمانز رونمایی می‌شود.

سرانجام پس از ۱۰ ماه، شرکت فورد مشخصات تکمیلی از ابرخودرو موستانگ GTD را به‌همراه عکس‌های بیشتر از آن منتشر کرد. این خودرو پرفورمنس بالا بر اساس نسل آخر موستانگ توسعه یافته و سایر رقبای خود را به چالش دعوت می‌کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این اسب سرکش مسابقه‌ای همراه ما باشید.

فورد موستانگ GTD؛ ترکیب قدرت و صلابت آمریکایی

فورد موستانگ GTD

شرکت فورد قصد دارد تا رونمایی اصلی از این خودرو را به مسابقه ۲۴ ساعته لمانز موکول کند و در جریان این مسابقات، قدرت و امکانات GTD را به رخ همگان بکشاند. GTD قدرتمندترین موستانگ تولید شده به‌صورت فابریک است و به مانند بقیه محصولات این سری از سوپرشارژر بهره می‌برد.

طبق گفته سازنده، پس از ثبت رکورد زیر ۷ هفت دقیقه در پیست نوربرگ‌رینگ، فورد یک پکیج پرفورمنس سفارشی را نیز برای این خودرو تولید و ارائه خواهد کرد. این نسخه که تصاویر آن را در مطلب مشاهده می‌کنید از پکیج باله‌های روی سپر جلو، اسپلیتر بزرگ‌تر جلو، فلپ‌های زیر بدنه و سیستم DRS (به مانند خودروهای فرمول یک) برای بال عقب بهره می‌برد. این ویژگی آیرودینامیکی فعال به کاهش درگ در مسیرهای مستقیم و حفظ داون‌فورس در پیچ‌ها کمک می‌کند. پکیج پرفورمنس همچنین با ارائه رینگ‌های ۲۰ اینچی از جنس آلیاژ منیزیم و حذف مقداری از مواد عایق صدا، وزن GTD را هم کاهش داده است. فعلاً اما فورد میزان این کاهش وزن اظهار نظر نکرده است.

نمای عقب فورد موستانگ GTD

برای موستانگ GTD شش رنگ بیرونی مختلف شامل خاکستری پلی‌متیک، قرمز مسابقه‌ای، مشکی سایه‌ای، سفید منجمد، آبی لایتنینگ و قرمز شعله‌ای در نظر گرفته شده است. این همان نمونه‌ای است که در لمانز به نمایش درخواهد آمد. این نمونه همچنین از تریم کربن سریز هم بهره می‌برد که شامل فیبر کربن در کاپوت، سقف و صندوق عقب به‌همراه رینگ‌های مگنتیت می‌شود.

مشخصات فنی FORD Mustang GTD

در بخش فنی، این هیولا از پیشرانه ۵.۲ لیتری هشت سیلندر V شکل سوپرشارژ با قدرت بیش از ۸۰۰ اسب بخار بهره می‌برد. مجموع این توان توسط گیربکس هشت سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو با اعمال محدودیت در سیستم انتقال قدرت، حدود 306 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

این خودرو همچنین از سیستم تعلیق پیشرفته با تکنولوژی Dynamic Suspension Spool Valve بهره‌مند شده است. این سیستم تعلیق عقب پیشرفته و دمپرهای تعلیق تطبیقی، ​​پاسخ دقیقی به شرایط ناهموار جاده ارائه می‌دهد و در حالت مسابقه ای ارتفاع خودرو را تا 40 میلی‌متر کاهش داده و آیرودینامیک و هندلینگ بهتری ارائه می‌کند.

کابین و امکانات سوپر کار موستانگ جی تی دی

نمای داشبورد فورد موستانگ GTD

تغییرات داخلی GTD نسبت به موستانگ‌های ارزان دیگر چندان چشمگیر نیست. هر چند که فورد چند عنصر خاص GTD را به کابین اضافه کرده است. روی داشبورد، کلاستر تمام دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی و نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۳.۲ اینچی با قابلیت شخصی‌سازی و الهام گرفته شده از بازی‌های ویدیویی ساخته شده با موتور بازی سازی «UNREAL» قرار گرفته است. علاوه بر این، طراحان فورد دو دکمه جدید را به کنسول میانی اضافه کرده‌اند که یکی برای بالا بردن محور جلو و دیگری میانبری برای صفحه Track Apps در نمایشگر سرگرمی کنسول وسط است. یکی دیگر از عناصر مهم، پدل شیفترهای تیتانیومی پشت فرمان است که از طریق پرینت سه‌بعدی ساخته شده است.

ارائه صندلی‌های ریکارو به‌صورت استاندارد و غربیلک فرمان جدید D شکل با کنترل‌های اضافی برای تنظیمات تعلیق و اگزوز و همین‌طور تریم فیبر کربنی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی موستانگ GTD هستند. در اقدامی جالب، پنجره‌ای از جنس پلی‌کربنات با طول ۶۰ سانتی‌متر و عرض ۲۵ سانتی‌متر در عقب خودرو تعبیه شده است که سیستم تعلیق پوشراد موستانگ را نشان می‌دهد.

این خودرو با قیمت بالای ۳۲۵ هزار دلار معادل 15 میلیارد تومان عرضه می‌شود و هم‌اکنون پذیرش سفارشات خرید در آمریکا و کانادا به پایان رسیده؛ اما خریداران در مکزیک و خاورمیانه همچنان فرصت خرید خواهند داشت.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
بی ام و سری ۲ جدید با پیشرانه ۴۷۳ اسب بخاری از راه رسید نیسان لیف ۲۰۲۵ معرفی شد + عکس و مشخصات فنی سدان برقی لینک اند کو Z10 با یکبار شارژ 800 کیلومتر را می‌پیماید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*