فورد موستانگ نسل جدید

فورد موستانگ جدید، با ابهت‌تر از همیشه معرفی شد

نسل جدید فورد موستانگ از راه رسید. این خودرو آمریکایی علی‌رغم کاهش خروجی به‌دلیل قوانین اروپا، کماکان توان تولید قدرت 450 اسب بخار را دارد.

بنا به آخرین اخبار خودرو خارجی، شعبه بریتانیا فورد از نسل جدید و هفتم فورد موستانگ رونمایی کرد. در حالی که خیلی از خودروسازان در اروپا به دلیل قوانین محیط زیستی مجبور شده‌اند حجم و تعداد سیلندرهای موتورهایشان را کاهش بدهند، موستانگ کماکان به یک موتور 8 سیلندر حجیم قدرتمند مجهز است. در ادامه به جزئیات این خودرو عضلانی آمریکایی می‌پردازیم.

معرفی نسل جدید فورد موستانگ

فورد موستانگ نسل جدید

نسخه GT فورد موستانگ

فورد موستانگ جدید زیر کاپوت خود یک موتور 5 لیتری V8 تنفس طبیعی دارد؛ همان موتوری که با نام Coyote شناخته می‌شود. البته فورد در پیروی از قوانین سرسختانه اروپا مجبور به کاهش قدرت و گشتاور تولیدی آن شده. به‌طور دقیق قدرت این موتور 40 اسب بخار و گشتاور آن 28 نیوتن متر کاهش پیدا کرده است و حالا این موتور در نسخه پایه 440 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن گشتاور تولید می‌کند.

فورد موستانگ نسل جدید

نسخه پرچمدار موستانگ در اروپا با نام «دارک هورس» (Dark Horse) می‌تواند 448 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ این یعنی 52 اسب بخار از قدرت و 28 نیوتن متر از گشتاور آن کاسته شده است. همچنین باید اشاره کرد که این نسخه با گیربکس اتوماتیک 10 سرعته و گیربکس دستی 6 سرعته در دسترس قرار می‌گیرد. نسخه دنده‌ای توانایی شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت ظرف 5.2 ثانیه را دارد و حداکثر سرعت آن به 263 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخه اتوماتیک قادر است طی 4.4 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و ضمناً سقف سرعت 250 کیلومتر بر ساعتی دارد.

کابین نسل جدید خودرو Mustang

با وجود این، این کاهش خروجی نباید خیلی محسوس باشد و کماکان این موتور 8 سیلندر توان بالایی دارد. همچنین همان‌طور اشاره شد، در این دوره که خودروسازان مجبور به عرضه موتور با حجم کمتر شده‌اند، خوشبختانه فورد همچنان موستانگ را با یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر عرضه می‌کند. به هر حال، این یکی از وجوه اصلی خودروهای عضلانی است.

فورد موستانگ نسل جدید

نسخه Dark Horse فورد موستانگ

فورد موستانگ در بریتانیا در نسخه‌های جی‌تی و دارک هورس عرضه می‌شود. نسخه جی‌تی با قیمتی برابر با حدود 70 هزار و 900 دلار عرضه می‌شود، در حالی که قیمت نسخه دارک هورس به 83 هزار و 700 دلار خواهد رسید.

خودرو Mustang دارک هورس

نسخه‌ای دیگر از این خودرو عضلانی با نام GTD که بالاتر از همه این‌ها قرار می‌گیرد، اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال 2025 در ایالات متحده عرضه خواهد شد. این نسخه ویژه قیمت پایه تقریباً 300 هزار دلاری دارد، ولی گذشته از این، متقاضیان برای خرید آن ابتدا باید تاییدیه کمپانی فورد را دریافت کنند. زیر کاپوت موستانگ GTD یک موتور 5.2 لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته است که قابلیت تولید بیش از 800 اسب بخار قدرت را دارد.