خودروهای وارداتی اتو اکسپو تهران

نگاهی به تمام خودروهای وارداتی که به نمایشگاه اتو اکسپو تهران آمدند

در این مطلب با نگاهی اجمالی به معرفی تمام خودروهای وارداتی حاضر در نمایشگاه اتو اکسپو (Auto Expo) تهران 1402 می‌پردازیم.

نمایشگاه خودرو تهران با نام اتو اکسپو از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۵ بهمن ماه سال جاری در شهر آفتاب پایتخت برگزار شده است. این رویداد به‌عنوان بزرگترین نمایشگاه خودرو در ایران شناخته می‌شود و اکثر شرکت خودروسازی یا واردکننده خودرو در این نمایشگاه حضور دارند. علاوه بر خودروهای تولید داخل و مونتاژی، ۳۶ خودروی وارداتی چینی یا غیر چینی نیز به این نمایشگاه آمده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی اجمالی تمامی خودروهای وارداتی جدید نمایشگاه اتو اکسپو تهران 1402 می‌پردازیم.

معرفی خودروهای وارداتی نمایشگاه اتو اکسپو تهران

در این مطلب با نگاهی اجمالی به معرفی تمام خودروهای وارداتی حاضر در نمایشگاه اتو اکسپو (Auto Expo) تهران 1402 می‌پردازیم.

پس از دوران ممنوعیت واردات خودرو در کشور و همچنین انحصار دو خودروساز بزرگ ایران، نمایشگاه اتو اکسپو امسال با رنگ و بوی تازه‌ای از بازدیدکنندگان استقبال کرده است. در این دوره شاهد حضور برندهای مطرح خودروسازی جهان هستیم. خودروهای حاضر در این رویداد با نام‌های سونت، سراتو، سلتوس، پگاس، K5، النترا، اکسنت، کرتا، XM3، QM6، وزل برقی و بنزینی، کرولا ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ سی سی، کیکس، سیلفی، ایکس تریل، ام جی ۵ و GT، بیجینگ سنوا، ونوسیا استار، بیگ وی، D60 پلاس برقی، هونگچی EQM5، H5، بستیون T77، فنگون E5، شاین مکس بنزینی و هیبرید، دانگ فنک E7، بستیون NAT، لونا GRE، جیلی جیامتری، آزکارا، جتا VS5 و VS7 حضور یافته‌اند. حال به معرفی شاخص‌ترین خودروهای وارداتی چینی و غیر چینی حاضر در نمایشگاه اتو اکسپو تهران 1402 و شرکت‌های وارد کننده این محصولات می‌پردازیم.

خودروهای وارداتی غیر چینی اتو اکسپو تهران

تفاوت ویژه نمایشگاه امسال با دوره های قبلی حضور برخی خودروهای مطرح غیر چینی بوده است که ادامه به تفکیک شرکت واردکننده آنها را نام می‌بریم.

غرفه کرمان موتور

گروه خودروسازی کرمان موتور با معرفی سه محصول کره‌ای از برند هیوندای با نام‌های اکسنت، النترا و کرتا در نمایشگاه اتو اکسپو تهران حضور یافته است. تمامی این خودروها با مدل سال ۲۰۲۳ در ایران عرضه خواهند شد.

خودروهای وارداتی نمایشگاه اتو اکسپو تهران

هیوندای اکسنت از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. گیربکس قرار گرفته شده روی این خودرو ۶ سرعته AT است که علاوه بر کاهش مصرف سوخت، شتاب‌گیری بهتر و استهلاک کمتری ارائه می‌دهد.

خودروهای وارداتی نمایشگاه اتو اکسپو تهران

هیوندای النترا نیز همانند اکسنت با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی عرضه خواهد شد، اما خروجی این خودرو بهتر شده است و این پیشرانه قادر به تولید قدرت ۱۲۸ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر خواهد بود. گیربکس قرار گرفته شده روی النترا ۲۰۲۳ نیز ۶ سرعته AT است که توان حاصله را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

نمایشگاه اتو اکسپو تهران

خودرو هیوندای کرتا نیز با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر عرضه می‌شود. گیربکس قرار گرفته شده روی این خودرو اتوماتیک CVT است که تمامی قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

غرفه کوشا خودرو

شرکت کوشا خودرو نیز با رونمایی از ۵ محصول کمپانی کیا موتورز به نمایشگاه اتو اکسپو تهران آمده است. خودروهای حاضر در غرفه کوشا خودرو عبارتند از کیا سونت، سراتو، سلتوس، وگاس و K5 که در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

خودروهای وارداتی نمایشگاه اتو اکسپو تهران

کیا سونت از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر بهره می‌برد. این نیرو توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو کیا سونت منتقل می‌شود.

خودروهای وارداتی نمایشگاه اتو اکسپو تهران

کیا سراتو وارداتی نیز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است که قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن‌متر است و گیربکس ۶ سرعته AT نیز تمامی قدرت به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

خودروهای وارداتی نمایشگاه اتو اکسپو تهران

کیا سلتوس که قبلا به برخی مشتریان تحویل داده شده نیز از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۳۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۷ نیوتن‌متر بهره می‌برد. گیربکس این خودرو نیز از نوع ۶ سرعته AT است که توان را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

خودروهای وارداتی نمایشگاه اتو اکسپو تهران

کیا پگاس در مدل سال ۲۰۲۳ نیز با یک پیشرانه ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی MPI با حداکثر توان ۹۴ اسب بخار و گشتاور ۱۳۲ نیوتن‌متر عرضه می‌شود. گیربکس قرار گرفته شده روی این خودرو نیز ۴ سرعته AT است.

خودروهای وارداتی نمایشگاه اتو اکسپو تهران

کیا K5 وارداتی یا همان اپتیما با یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتن‌متر عرضه خواهد شد. مجموع قدرت این خودرو توسط گیربکس ۶ سرعته AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

غرفه سروش دیزل

شرکت سروش دیزل به‌عنوان یکی از جدیدترین کمپانی‌های واردکننده خودرو تصمیم به واردات دو محصول از کمپانی رنو – سامسونگ با نام‌های QM6 و XM3 گرفته است. این دو خودرو در بازار جهانی به ترتیب با نام رنو کولئوس و رنو آرکانا شناخته می‌شوند. اتحاد دو کمپانی رنو و سامسونگ در ساخت این خودروها باعث تغییر لوگو و نام این دو محصول و عرضه با برند سامسونگ شده است.

خودروهای وارداتی نمایشگاه اتو اکسپو تهران

سامسونگ XM3 با پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۸ نیوتن‌متر عرضه می‌شود. گیربکس این خودرو نیز از نوع CVT است که مجموع توان را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

سامسونگ QM6 نیز با یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر عرضه می‌شود. گیربکس این خودرو نیز از نوع CVT ارتقا یافته است و توان مجموع را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

غرفه معین خودرو ایرانیان

معین خودرو ایرانیان هم تصمیم به عرضه دو برند خوش‌نام خودروسازی جهان یعنی تویوتا و هوندا گرفته است. ۴ خودروی عرضه شده توسط این شرکت، دو نسخه تویوتا کرولا و دو نسخه هوندا وزل است.

خودروهای وارداتی نمایشگاه اتو اکسپو تهران

تویوتا کرولا در نسخه اول با یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری با حداکثر توان ۱۱۹ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن‌متر به‌همراه یک گیربکس CVT عرضه خواهد شد.

نسخه دوم کرولا نیز با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر عرضه می‌شود. گیربکس قرار گرفته شده روی این نسخه نیز مشابه مدل قبلی CVT با ۱۰ دنده مصنوعی است.

خودروهای وارداتی نمایشگاه اتو اکسپو تهران

دو نسخه هوندا وزل نیز با پیشرانه بنزینی و تمام الکتریکی عرضه خواهند شد که نسخه بنزینی قادر به تولید قدرت ۱۲۴ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌متر است و نسخه برقی هوندا وزل نیز قادر به تولید قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر خواهد بود.

غرفه نامی خودرو

این شرکت تازه‌وارد نیز با ارائه سه محصول وارداتی جذاب کمپانی نیسان با نام‌های سیلفی، کیکس و ایکس‌تریل به نمایشگاه اتو اکسپو تهران آمده است.

نمایشگاه اتو اکسپو تهران

نیسان سیلفی با نسخه هیبرید عرضه خواهد شد که از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی با قدرت ۱۳۳ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر تشکیل شده است.

نمایشگاه اتو اکسپو تهران

نیسان کیکس نیز از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتن‌متر بهره می‌برد. قدرت این خودرو توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نمایشگاه اتو اکسپو تهران

نیسان ایکس تریل نیز به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده است که توانایی تولید قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۴ نیوتن متر را دارد. انتقال نیرو در این خودرو توسط گیربکس CVT ارتقا یافته صورت می‌پذیرد.

خودروهای وارداتی چینی اتو اکسپو تهران

کمپانی‌های چینی نیز امسال با ارائه محصولات جدید و البته باکیفیت‌تر، حرف‌های زیادی برای گفتن در نمایشگاه اتو اکسپو داشتند.

غرفه ماموت خودرو

شرکت ماموت خودرو در نمایشگاه اتو اکسپو دست پر حاضر شده است و با ارائه ۷ محصول وارداتی چینی حضوری گرم و پررنگ در این رویداد داشته است. وارداتی‌های این شرکت عبارتند از بایک سنوا، ونوسیا استار، وی آنلاین، D60 پلاس، جتا VS5 و جتا VS7 که به‌زودی شاهد عرضه آنها توسط ماموت خودرو خواهیم بود.

غرفه بی ام کارز

این شرکت با ارائه ۵ محصول چینی باکیفیت در نمایشگاه اتو اکسپو تهران حضور یافته است. محصولات عرضه شده توسط بی ام کارز، خودروهای هونگچی H5، هونگچی EQM5، فنگون E50، بستیون T77 و محصول جدید با نام نتا U است.

غرفه فردا موتورز

شرکت فردا موتورز نیز با ارائه سه محصول متفاوت در بازار رقابتی خودروهای وارداتی چینی به این نمایشگاه آمده است. خودروهای وارداتی ام جی ۵ و ام جی GT به‌همراه نسخه تمام الکتریکی از کراس اوور جیلی جئومتری محصولات عرضه شده این کمپانی هستند.

غرفه ایران خودرو

بزرگترین تولیدکننده خودرو در ایران با ۵ محصول وارداتی متفاوت در رویداد اتو اکسپو تهران به این نمایشگاه آمده است. سه خودرو از محصولات این شرکت با نام‌های فاو بستیون NAT، دانگ فنگ E70 و لونا GRE جزو خودروهای تمام برقی ایران خودرو خواهند بود که در ناوگان تاکسیرانی استفاده خواهند شد. خودرو شاین مکس نیز در دو نسخه بنزینی و هیبرید در این نمایشگاه حضور داشته است.

نمایشگاه اتو اکسپو تهران تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه و از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۷ عصر میزبان علاقه‌مندان حوزه خودرو بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*