سراتو جدید وارداتی به ایران

کیا سراتو ۲۰۲۳ کوشا خودرو؛ امکانات دنا با قیمت فضایی + عکس و ویدیو

کیا سراتو ۲۰۲۳ کوشا خودرو برخلاف تمام انتظارات، شاید شما را ناامید کند. اما شرکت وارد کننده مقصر است یا قانون جدید واردات خودرو؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم و به سراغ زیر و بم Kia Cerato 2023 خواهیم رفت.

سال 1397 بود که واردات خودروهای خارجی به ایران ممنوع شد. اما با ورود اولین محموله از خودروهای کیا به بندر لنگه، تقریبا موجی از امیدواری به بازار خودرو رسید؛ امیدی که با دیدن کیا Cerato 2023 کوشا خودرو، خیلی زود به ناامیدی تبدیل شد! اما چرا نا امیدی؟ آیا شرکت وارد کننده خودروهای کیا مقصر این قضیه است یا مسئولانی که سقف واردات خودرو را به 20 هزار دلار محدود کرده‌اند؟ در ادامه با مشخصات فنی، قیمت، تصاویر واقعی از کابین و بدنه‌، امکانات و آپشن‌های کیا سراتو ۲۰۲۳ کوشا خودرو همراه می‌شویم و در نهایت به سوالات بالا پاسخ می‌دهیم.

فهرست عناوین:

معرفی کیا سراتو ۲۰۲۳ مدل ۱.۶ لیتری کوشا خودرو

مزایا

  • طراحی مدرن و به روز!
  • پیشرانه تنفس طبیعی و سازگار با بنزین ایران با مصرف 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر

معایب

  • استفاده از پلاستیک خشک در کابین
  • آپشن های فوق العاده کم (در برابر رقیب‌های ارزان‌تر چینی)
  • سیستم تهویه هوای دستی و عدم حضور دوربین دنده عقب
  • قیمت بالا در بازار ایران (احتمالا بین 2.5 تا 3 میلیارد تومان)

در مطلب قبلی به طور کامل در مورد انتظارات مردم از کیا سراتو ۲۰۲۳ نوشتیم، اما متاسفانه واقعیت با چیزی که توقع داشتیم، زمین تا آسمان تفاوت دارد. نه از آپشن‌های متنوع خبری است و نه حتی سانروفی دیده می‌شود و باید گفت که کیا سراتو مدل 2023 وارداتی کوشا خودرو، حداقل از نظر آپشن و کیفیت متریال کابین، تفاوتی با دنا پلاس ایران خودرو ندارد!

مشخصات فنی و آپشن ها و امکانات کیا سراتو ۲۰۲۳ مدل ۱.۶ لیتری کوشا خودرو

سراتو جدید وارداتی به ایران

اوایل مهر ماه بود که بیلبوردهای تبلیغاتی سراتو به خیابان‌های تهران رسید و واردات آن قطعی شد. خودرو کیا سراتو مدل 2023 در بازارهای جهانی با دو پیشرانه 4 سیلندر 1.6 و 2 لیتری به عرضه شده است که فعلا فقط پای مدل 1.6 لیتری آن به ایران باز شده. در زیر کاپوت کیا سراتو 2023 کوشا خودرو، یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم 1.6 لیتر (1600 سی سی MPI از نوع DOHC DCVVT) را داریم که می‌تواند 128 اسب بخار قدرت (در دور موتور 6300RPM) و 155 نیوتن متر گشتاور (در دور موتور 4500RPM) را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته، با چرخ‌های جلویی درگیر کند. همچنین بد نیست بدانید که کراس اور کیا سلتوس از نظر توان و حجم موتور، تقریبا تنه به تنه سراتو حرکت می‌کند اما کراس اور کیا سونت و سدان کیا پگاس، کمی ضعیف‌تر هستند.

کیا سراتو ۲۰۲۳ کوشا خودرو

 

همچنین حالت رانندگی اسپرت هم برای این گیربکس در نظر گرفته شده که کار تعویض دنده را در دور موتور بالاتری انجام می‌دهد. حداکثر سرعت و شتاب صفر تا صد کیا سراتو مدل 2023 هم برابر با 190 کیلومتر بر ساعت و 11 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

در ادامه به لیست (کوتاه و ناکافی) آپشن ها و امکانات کیا سراتو ۲۰۲۳ می‌رسیم:

  • سیستم پایداری و کنترل پایداری الکترونیکی ESP و ESC
  • آینه های بغل برقی
  • سیستم پایش باد لاستیک‌ها
  • رینگ 14 اینچی فولادی (نسخه حاضر در شوروم کوشا خودرو، به قالپاق مجهز بود!)
  • ایمبولایزر
  • ایزوفیکس
  • کروز کنترل
  • چراغ های LED
  • سیستم تهویه هوای دستی
  • دکمه های کنترل صوتی بر روی فرمان
  • سیستم ورود بدون کلید همراه با استارت قدیمی
  • پورت شارژ USB و درگاه برق 12 ولت DC
  • 2 کیسه هوا
  • سیستم EDR (ثبت وقایع)
  • سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع نیروی ترمز EBD به همراه ترمز اضطراری BAS
  • ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای
  • سیستم مدیریت پایداری خودرو VSM
  • سیستم دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی HAC
  • سنسور پارک (فقط برای سپر عقب)

کیا سراتو ۲۰۲۳ کوشا خودرو

متاسفانه کیا سراتو مدل 2023 وارداتی کوشا خودرو در حال حاضر فاقد دوربین 360 درجه یا رادار نقطه کور و سیستم هشدار خروج از خطوط است و حتی دوربین دنده عقب هم به چشم نمی‌آید! برای درک بهتر این موضوع کافی است تا لیست آپشن‌های چری آریزو 6 پرو را در کنار این لیست بالا قرار دهید.

ابعاد و وزن و طراحی ظاهری کیا سراتو جدید در ایران

سراتو جدید وارداتی به ایران

چراغ‌های جلوی کیا سراتو ۲۰۲۳ مدل ۱.۶ لیتری کوشا خودرو هرچند که میزبان سیستم LED است اما از هدلایت‌های LED و سه گانه، هیچ نشانه‌ای نیست. همچنین مه‌ شکن‌های سپر هم در نسخه وارداتی حذف شده‌اند و حتی روی آینه‌های بغل، هیچ نشانه‌ای از چراغ‌ راهنما دیده نمی‌شود.

کیا سراتو ۲۰۲۳ کوشا خودرو

اگر کمی دقت کنید، قالپاق‌ها را هم می‌توانید ببینید؛ البته کوشا خودرو قول داده تا این قالپاق‌ها با رینگ‌های 14 اینچی تعویض شود. ستون‌ها هم هرچند از طراحی دو رنگ بهره می‌برند اما سانروف وجود ندارد!

سراتو جدید وارداتی به ایران

کیا سراتو 2023 کوشا خودرو در نمای عقبی خود از سیستم چراغ‌های به هم پیوسته استفاده می‌کند اما آنتن کوسه‌ای و دوربین عقب، در این قسمت وجود ندارد! شاید کوشا خودرو قصد دارد تا دوربین دنده عقب را به عنوان آپشن جداگانه به فروش برساند!

کیا سراتو ۲۰۲۳ کوشا خودرو

در انتهای این بخش به ابعاد کیا سراتو مدل 2023 می‌رسیم که شامل 4640 میلی متر طول، 1800 میلی متر عرض و 1440 میلی متر ارتفاع می‌شود. همچنین فاصله محوری و وزن کیا سراتو 2023 هم برابر با 2700 میلی متر و 1300 کیلوگرم است و ظرفیت باک و صندوق عقب هم به ترتیب به 50 و 427 لیتر می‌رسد.

کابین و طراحی داخلی کیا Cerato جدید وارداتی در ایران

سراتو جدید وارداتی به ایران

پلاستیک و پلاستیک و پارچه! این سه کلمه دقیقا همان چیزی است که در بدو ورود به اتاق کیا سراتو مدل 2023 وارداتی به ایران، به یاد آن‌ها خواهید افتاد. روکش‌های درب، تمام داشبورد و کنسول وسطی، از پلاستیک خشک ساخته شده است و جنس صندلی‌ها هم چیزی جز پارچه نیست.

کیا سراتو ۲۰۲۳ کوشا خودرو

فرمان D کات و اسپرت را هم فعلا فراموش کنید؛ البته بر روی فرمان کیا سراتو مدل ۲۰۲۳ می‌توانید کلید‌های کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی را پیدا کنید. کمی پایینتر و در سمت چپ، درست رو به روی زانو، کلید خاموش و روشن کردن ESP قرار دارد و در زیر آن، «دکمه تنظیم فشار باد تایرها» را خواهید دید. البته کلید‌های تنظیم نور چراغ‌ها و اتوهلد و دستیار پارک خودکار هم در نسخه‌‌های فول آپشن، در این قسمت قرار دارند که کیا سراتو 2023 وارداتی کوشا خودرو از داشتن آن‌ها محروم است.

کیا سراتو ۲۰۲۳ کوشا خودرو

در پشت فرمان کیا سراتو 2023 هم شاهد یک صفحه آمپر آنالوگ با نمایشگر دیجیتال 3 اینچی هستیم و ابعاد نمایشگر کامپیوتر سفری هم تعریفی ندارد. فاجعه زمانی کامل می‌شود که به داشبورد کیا سراتو 2023 نگاه می‌کنید و به جای سیستم تهویه هوای دو کاناله، سیستم تهویه مطبوع دستی را می‌بینید! صندلی‌های کیا سراتو مدل 2023 در نسخه وارداتی به ایران هم کاملا دستی هستند و از گرم‌کن و سردکن صندلی هم هیچ خبری نیست.

سراتو جدید وارداتی به ایران

زمانی که در اتاق کیا سراتو مدل ۲۰۲۳ به سقف نگاه می‌کنید، شاید سانروف را نبینید اما خدا را شکر، هنوز لامپ سقفی و جا عینکی را داریم. کمربندهای ایمنی در کیا سراتو 2023 هم به صورت پیش کشنده هستند و در ردیف دوم هم می‌توانید دو دریچه‌ برای سیستم تهویه هوا و یک درگاه شارژ USB معمولی را پیدا کنید. کنسول وسط و دو جالیوانی را هم فراموش نکنید!

قیمت کیا سراتو ۲۰۲۳ مدل ۱.۶ لیتری کوشا خودرو در ایران

سراتو جدید وارداتی به ایران

در زمان نگارش این مطلب، 2140 دستگاه از خودروهای جدید کیا در بورس کالا پذیرش شده‌اند که 500 دستگاه به کیا سراتو 2023 وارداتی به ایران مربوط می‌شوند. قیمت کیا سراتو ۲۰۲۳ مدل ۱.۶ لیتری در بازارهای جهانی، تقریبا بین 18 تا 20 هزار دلار است که با توجه به وضعیت بازار خودرو کشور و نسخه‌های کارکرده مدل 2017، احتمالا قیمت کیا سراتو ۲۰۲۳ کوشا خودرو در ایران، تقریبا 2.5 تا 3 میلیارد تومان باشد. البته خریدار این خودرو باید چندین میلیون دیگر هم خرج کند تا آپشن‌هایی مثل دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، صندلی برقی و نمایشگر مولتی مدیا را داشته باشد.

نتیجه گیری نهایی ؛ شرکت وارد کننده مقصر است یا قانون سقف واردات خودرو

کیا سراتو ۲۰۲۳ کوشا خودرو

کیا سراتو 2023 جزو محبو‌ب‌ترین خودروهای سدان کره‌ای در ایران به حساب می‌آید که در سال‌های نه چندان دور، مسئولیت مونتاژ آن بر عهده کرمان خودرو بود. حالا کیا سراتو ۲۰۲۳ وارداتی کوشا خودرو اینجاست تا تجربه‌ گذشته را دوباره تکرار کند. اما به لطف آپشن‌های فوق العاده کم (در برابر رقیبان چینی) و قیمت بالای آن در بازار خودرو ایران، احتمالا کار سختی را در پیش داشته باشد.

سراتو جدید وارداتی به ایران

کیا سراتو 2023 مخلوطی از کابین بی کیفیت با پلاستیک خشک و صندلی‌های پارچه‌ای است که حتی دوربین دنده عقب هم ندارد! البته بخشی از این موضوع، تقصیر «قانون سقف واردات خودرو» است که اجازه واردات خودروهای بالای 20 هزار دلار را نمی‌دهد. بنابراین یا باید به سراغ خودروهای چینی بروید که احتمالا با مشکلات معروف آن‌ها آشنا هستید، یا باید همین خودروهای با کیفیت کره‌ای را، هرچند بدون آپشن، قبول کنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*