چت gpt

پس از چین، حالا گوگل هم چت GPT را کپی می‌کند!

استقبال غافل‌گیرکننده از هوش مصنوعی چت GPT، گوگل را به تکاپو انداخته تا فورا توسعه نسخه‌ای مشابه با این چت بات را در دستور کار قرار دهد.

هوش مصنوعی شگفت‌انگیز چت GPT، این روزها در بسیاری از حوزه‌ها به‌کار گرفته می‌شود. از نگارش مقاله، دستورالعمل‌های جدید ابداع، حل معادلات ریاضی، کدنویسی و مهم‌تر از همه، به‌دست آوردن مستقیم اطلاعات در هر موضوعی، چت بات شرکت OpenAI به ابزاری مفید و البته ترسناک برای مشاغل مختلف تبدیل شده است.

با توانایی‌های خیره‌کننده این ابزار، گوگل به‌عنوان شرکتی که برای سال‌‌ها خدماتی مشابه را ارائه داده، از جایگاه خود در آینده نگران است. این غول فناوری هم‌اکنون در اقدامی ناگهانی، به توسعه نسخه اختصاصی و مشابه با چت GPT روی آورده است. به‌گزارش CNBC، گوگل اکنون در حال آزمایش نمونه‌هایی مانند ChatGPT برای رقابت با آن است.

چت gpt

گوگل چت GPT خود را می‌سازد

ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت، چندی پیش با اعلام زنگ خطر، تصمیم گرفت تا پروژه‌های گوگل در حوزه هوش مصنوعی را با سرعت و جدیت بیش‌تری دنبال کند. این شرکت قصد دارد طی سال جاری دست‌کم 20 محصول مبتنی بر AI را رونمایی کرده که برخی از آنها قادر به مبازره با ربات چت GPT خواهند بود.

یکی از نامزدهای احتمالی این نبرد، چت بات این شرکت به‌نام Apprentice Bard است که از فناوری مکالمه LaMDA گوگل بهره می‌برد. به‌نقل از منابع CNBC، گوگل از تیم LaMDA خواسته تا بر روی رقابت با ChatGPT به‌طور ویژه تمرکز کند.

سال گذشته، یکی از کارمندان این تیم پس از آنکه در اظهار نظری ربات چت LaMDA را «حساس» توصیف کرده بود، از گوگل اخراج شد که واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. بااین‌حال، در حال حاضر گوگل وقت چندانی برای محافظه‌کاری نداشته و قصد دارد سرعت توسعه پروژه‌های خود را افزایش دهد.

چت gpt

در این راستا، جف‌ دین، مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل در خلال جلسه‌ای برای بحث در مورد چت GPT به کارمندان خود گفت:

این شرکت حتی از یک استارتاپ کوچک نیز محافظه‌کارانه‌تر عمل می‌کند، این سیاست باید هر چه زودتر تغییر کند.

البته سیاست محافظه‌کارانه گوگل قابل درک است. در حال حاضر، در صفحه توضیحات چت GPT عنوان شده که این ابزار ممکن است اطلاعاتی ناقص یا نادرست را ارائه دهد و مسئولیت صحت‌سنجی آن‌ را به کاربران واگذار کرده است.

از سوی دیگر، از آنجاکه گوگل شرکتی بسیار بزرگ‌تر با جایگاهی حساس است، حتی یک خطا یا پاسخ نادرست می‌تواند علاوه بر لطمه به محبوبیت آن، منجر به رسوایی و شکایت‌های قانونی شود. در هر حال، باید منتظر ماند و دید که گوگل در آینده چگونه قصد دارد با چت بات حیرت‌انگیز OpenAI رقابت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*