کیا سراتو مدل 2023

کیا سراتو مدل 2023 توسط کوشا خودرو به ایران می‌آید؛ بیلبوردهای تبلیغاتی اکران شد

شواهد حاکی از این است که هم اکنون بیلبوردهای تبلیغاتی کیا سراتو مدل 2023 در سطح شهر تهران نصب شده است. واردات خودروهای کیا قطعی است؟

این‌طور به نظر می‌رسد که واردات خودرو وارد فاز جدیدتری شده، چرا که هم‌اکنون تبلیغات محیطی یکی از واردکنندگان خودرو آغاز شده و بیلبوردهای آن در سطح شهر تهران نصب شده است. واردکنندگان هم‌اکنون در حال گذر از مرحله خدمات پس از فروش هستند و امتحانات لازم برای واردات را پاس می‌کنند.

بیلبوردهای تبلیغاتی کیا سراتو مدل 2023 در تهران

هر چه روزها می‌گذرد بیشتر به آغاز واردات خودروهای خارجی نزدیک می‌شویم و در حال حاضر یک گام دیگر به این پروسه طولانی نزدیک‌تر شده‌ایم. به گفته مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت، عبدالله توکلی لاهیجانی، اکنون نزدیک به 23 شرکت واردکننده وارد فرآیند ارزیابی خدمات پس از فروش و سایر الزامات لازم برای واردات شده‌اند که در ادامه این فرآیند ضروری است مجوزهای لازم محیط زیستی را کسب کنند. لاهیجانی خاطرنشان کرد:

با توجه به آن که فرایند واردات به مدت طولانی در کشورمان متوقف بوده است، ازسرگیری این فرایند نیاز به مذاکرات بین بنگاه‌های خصوصی و طرف‌های خارجی داشت که به خوبی پیش رفته است. اکنون همه زیرساخت‌های مرتبط با اجرای آیین‌نامه واردات خودرو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مهیا شده و شرکت‌های واردکننده نیز عملیات اجرایی واردات را آغاز کرده‌اند.

به اعتقاد مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت، هر چه به از سرگیری واردات خودرو نزدیک‌تر می‌شویم، بازار خودرو به سمت و سوی رقابتی شدن پیش می‌رود. سیدرضا فاطمی امین پیش‌تر اعلام کرده بود که هماهنگی‌های لازم برای واردات انجام شده و شرکت‌های متقاضی واردات درگیر کارهای اجرایی شده‌اند.

کیا سراتو مدل 2023

به گفته‌ی وی، این که هم‌اکنون تأخیری در امر واردات اتفاق افتاده، به علت مذاکراتی است که واردکنندگان باید با شرکت‌های خارجی انجام دهند و سپس قرارداد منعقد کنند. به گفته فاطمی امین هیچ مانعی از سمت وزارت صمت وجود ندارد، اما آیا این گفته صحت دارد؟ وزارت صمت قبل از این اعلام کرده بود:

خودروسازان فرانسوی به دلیل این که سابقه خوبی به لحاظ تعهداتشان در ایران ندارند و همچنین دولت فرانسه در حوادث اخیر کشور موضع‌گیری‌های نادرستی گرفته است، در حال حاضر برنامه‌ای برای اجازه دادن به واردات خودروهای فرانسوی وجود ندارد.

همچنین بخوانید:

کیا سراتو ۲۰۲۳ در راه ایران + عکس و مشخصات فنی

علاوه بر این منوچهر منطقی اعلام کرده بود که قرار است 90 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود و اولویت با خودروهای زیر 10 هزار دلار و سپس زیر 20 هزار دلار خواهد بود. به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، از شرکت‌های واردکننده دو مدرک مهم درخواست شده که یکی از آنها ارائه خدمات پس از فروش و پاس کردن استانداردهای 85 گانه است.

همچنین تأکید شده بود که واردات خودرو صرفا از محصولات چینی نخواهد بود و خودروهای کره‌ای و ژاپنی نیز وارد بازار خواهند شد. منطقی در ادامه افزود:

قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی در بورس و بر مبنای عرضه و تقاضا انجام خواهد شد که فرآیند کنترلی بهتری روی قیمت آن خواهد بود. اگرچه در موضوع واردات بر خودروهای اقتصادی تاکید شده، اما قیمت این خودروها لزوما اقتصادی نخواهد بود، زیرا در بورس عرضه می‌شوند.

کیا سراتو مدل 2023

کیا سراتو 2023 مهمان بازار ایران

از آخرین باری که خودروهای کیا سراتو وارد بازار شد نزدیک به 5 سال می‌گذرد و این در حالی است که سراتو دقیقا همان زمان نسخه جدیدش به بازار آمد. چهارمین نسل کیا سراتو از سال 2017 وارد بازارهای جهانی شد و متاسفانه به علت ممنوعیت واردات خودرو نتوانست وارد کشورمان شود.

هم‌اکنون کوشا خودرو به عنوان نماینده رسمی واردات خودرو از کیاموتورز، قصد دارد نسل جدید این سدان جذاب را وارد کشور کند. سراتو در دو مدل با پیشرانه‌های 1.6 لیتری تنفس طبیعی یا 2 لیتری عرضه شده و سوال مهمی که با واردات این خودرو مطرح می‌‌شود این است که نسل جدید سراتو چه تازه‌هایی برای بازار ما به ارمغان می‌آورد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*