ایرانسل

امضای تفاهم‌نامه همکاری ایرانسل و دانشگاه علم و صنعت ایران

مدیرعامل ایرانسل در مراسم امضای تفاهم‌نامه این اپراتور با دانشگاه علم و صنعت ایران گفت گسترش ارتباط با دانشگاه یکی از مهم‌ترین الزامات اپراتور دیجیتال محسوب می‌شود.

روز شنبه 12 آذر 1401 مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ایرانسل و دانشگاه علم و صنعت ایران با هدف تعامل، همکاری و هم‌افزایی در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی در تالار امام خمینی (ره) این دانشگاه برگزار شد. در این مراسم دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد اپراتور ایرانسل و دکتر منصور انبیاء، رئیس و جمعی از معاونان، اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران نیز حضور داشتند.

جزئیات تفاهم‌نامه همکاری ایرانسل و دانشگاه علم و صنعت ایران

این تفاهم‌نامه روی چهار موضوع «پشتیبانی از پروژه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری»، «برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از سایت ارتباطی 5G ایرانسل در دانشگاه»، «راه‌اندازی آزمایشگاه پژوهشی سامانه‌های خودران هوشمند» و «راه‌اندازی آزمایشگاه پژوهشی هوش مصنوعی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات» تمرکز دارد.

ایرانسل

دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل در این مراسم به سابقه حضور یا تحصیل بسیاری از مدیران ارشد کشور در دانشگاه علم و صنعت اشاره کرد و گفت این دانشگاه یک دانشگاه مدیرپرور محسوب می‌شود. از این رو به عنوان یک فرد دانشگاهی به خوبی علم و صنعت را می‌شناسم و از توانمندی‌های آن مطلع هستم.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه به سابقه تاسیس ایرانسل و رقابتی که بعد از تاسیس آن در حوزه ارتباطات ایجاد شد و نتیجه آن رفع انحصار در این صنعت بوده اشاره کرد و گفت سیاست اصلی ایرانسل پیشرو بودن در ارائه فناوری‌های نوین نظیر نسل پنجم تلفن همراه یا 5G است.

وی افزود اپراتور ایرانسل تا به امروز 276 سایت تجاری نسل 5 را در تهران و در شهرهای مختلف کشور بهره‌برداری کرده است. از این رو اجرای این تفاهم‌نامه و راه‌اندازی سایت ارتباطی نسل پنجم ایرانسل در دانشگاه علم و صنعت باعث تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و اجرای بهتر و بیشتر پروژه‌های پژوهشی خواهد شد.

ایرانسل

عباسی‌آرند در ادامه به ظرفیت‌های ممتاز در فضای دانشگاهی اشاره کرد و گفت دانشگاه‌ها باید بیش از پیش با مسائل کلان کشور درگیر شوند و راهکارهایی را برای حل مسائل ارائه کنند. در همین راستا ایرانسل آماده است تا از گروه‌های دانشجویی برای بازدید از زیرساخت‌ها و فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود میزبانی کند تا بتوان فرصت‌های جدید همکاری را شناسایی کرد. همچنین ایرانسل برای حمایت از پروژه‌های کارشناسای ارشد و دکتری دانشگاه‌ها در حوزه‌های مورد نیاز نیز آمادگی دارد.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه به تاسیس مجموعه ایرانسل لبز در سال 1398 به عنوان بازوی تحقیق و توسعه این اپراتور برای ارتباط با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و تولید مودم‌های بومی اینترنت همراه و ثابت را یکی از اولین دستاوردهای این مجموعه دانست.

ایرانسل

عباسی‌آرند در ادامه به تغییر استراتژی ایرانسل بعد از گذر از اپراتور دیجیتال اشاره کرد و گفت برای این که از اپراتور خدمات‌دهنده ارتباطی به اپراتور فناوری محور حرکت کنیم باید با دانشگاه‌ها ارتباط داشته باشیم که همین موضوع یکی از مهم‌ترین الزامات این تغییر استراتژی محسوب می‌شود.

ایرانسل

منصور انبیاء، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در این مراسم از دکتر عباسی‌آرند و مجموعه ایرانسل تشکر کرد و گفت رویداد امروز برای دانشگاه، ایرانسل و کشور بسیار حائز اهمیت بوده و از این بابت خدا را شاکرم و امیدوارم که امضای این تفاهم‌نامه باعث خیر و برکت برای مردم و کشور شود.

وی افزود این تفاهم‌نامه‌ها مهم‌ترین راه ارتقای وضعیت کشور در حوزه‌های صنعتی و اقتصادی محسوب می‌شود و دانشجویان نیز با مشاهده موفقیت‌ها و افتخارات این اپراتور باید انگیزه و امید خود را افزایش دهند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد:

وقتی سخنان دکتر عباسی را گوش می‌کردم، از این که شخصی این‌قدر دقیق به ظرفیت‌های دانشگاه آگاهی دارد، به وجد آمدم. چنین تسلطی، از همه صنایع و بخش‌های مختلف کشور انتظار می‌رود و مدیرعامل ایرانسل با توجه به این که یک فرد دانشگاهی هستند، برای گسترش ارتباطی صنعت و دانشگاه آستین بالا زده و قدم مهمی برداشته‌اند.

از مهم‌ترین درخواست‌ها و مسائل مطرح شده در این تفاهم‌نامه می‌توان به مشارکت ایرانسل در نمایشگاه کار این دانشگاه و تربیت مهندس برای نقش‌آفرینی در توسعه کشور، مطالعات و پژوهش در حوزه تولید و بومی‌سازی سخت‌افزارها ، کمک به حل دغدغه‌های سازمان‌های نظارتی و افکار عمومی در حوزه تشعشعات رادیویی با انجام پروژه‌های پژوهشی، همکاری پژوهشی در حوزه‌های بازاریابی و مدیریت تجربه مشتری، همکاری در حوزه مطالعات 6G، تقویت حضور در مجامع بین‌المللی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با استفاده از ظرفیت‌های دو طرف و همچنین همکاری علمی در حوزه کاربست‌های نسل پنج، هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*