دنیای دی سی جیمز گان

جیمز گان برای رقابت با مارول دنیای دی سی را نابود می‌کند!

یک دهه از آغاز رقابت جهان سینمایی مارول با دی سی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذرد و تقریبا همیشه مارول پیروز میدان بوده است. حالا دی سی می‌خواهد برای بازسازی دنیای سینمایی‌اش با کمک جیمز گان، آن را به صورت کامل نابود کند!

چند سال اخیر برای بسیاری از دی سی فن‌ها یک جهنم واقعی بود. وارنر بدون هیچ برنامه‌ریزی مشخصی، می‌خواست هر چه سریع‌تر به مارول برسد و به همین خاطر تلاش کرد در فیلم بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت، تقریبا تمام شخصیت‌های جاستیس لیگ و حتی ویلین‌های جهانش را معرفی کند. این فیلم به کام بسیاری از مخاطبان خوش نیامد و فقط نسخه اکستندد آن توانست از نظر سینمایی، اثر بهتری باشد.

پس از این فیلم که طرفداران را به دو دسته تقسیم کرد، دوران افول شدید دی سی شروع شد. جاستیس لیگ یک افتضاح واقعی بود؛ چیزی شبیه به شتر گاو پلنگ‌هایی که سایپا علاقه زیادی به ساختن آن‌ها دارد! اثری که اکثر آن را زک اسنایدر آن را ساخت؛ سپس به دلیل خودکشی دخترش بی‌خیال تکمیل آن شد، وارنر از موقعیت استفاده کرد و جاس ویدن (کارگردان اونجرز) را روی صندلی کارگردانی نشاند و در نهایت او سعی کرد با چندین میلیون دلار هزینه بیشتر، فیلم تاریک اسنایدر را به یک فیلم «مارولی» تبدیل کند. این فیلم، هیچ موفقیتی به دست نیاورد و این روزها فقط به خاطر CGI سبیل هنری کویل در یادها باقی مانده است.

جوخه خودکشی دیوید آیر هم چنگی به دل نزد و در دنیای سریال‌ها هم دی سی نتوانست به موفقیت‌های مارول برسد. البته در این بین نباید موفقیت فیلم‌هایی مانند شزم، آکوامن و نسخه اول واندروومن را از یاد ببریم اما به طور کلی، پروژه‌های دی سی، نمی‌توانستند سران وارنر را راضی کنند

جیمز گان وارد می‌شود

پس از افتضاح‌های دی سی، نوبت به ورود یکی از بهترین کارگردانان مارول به دی سی بود. جیمز گان که با محافظین کهکشان، یک نسخه جذاب‌تر از قهرمانان مارول را به ما نشان داده بود حالا می‌خواست یک جوخه انتحار جدید به هالیوود معرفی کند. او در ساخت جوخه انتحار جدید، بسیاری از شخصیت‌ها و خطوط داستانی قبلی را رها کرد و تقریبا شاهد یک سافت ریبوت بودیم.

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

ساختن فیلم‌هایی مثل جوخه انتحار ۲ و دادن قدرت کافی به کارگردان‌های خوش‌فکری مثل جیمز گان، همان چیزی بود که دی سی از ابتدا به آن نیاز داشت. وارنر در نهایت تصمیم گرفت بی‌خیال افرادی مانند جاس ویدن، والتر هامادا و جف جانز شود و یک کارگردان بلاک باسترساز باتجربه را به عنوان نفر اول دنیای سینمایی دی سی انتخاب کند. حالا می‌توان گفت در دنیای دی سی، هیچ‌کس قدرتمندتر از جیمز گان نیست و او می‌خواهد کاری را انجام دهد که حتی دارکساید هم از انجامش ناتوان بود؛‌ نابودی کامل دنیای دی سی!

با فیلم‌ها و شخصیت‌های فعلی دی سی خداحافظی کنید!

اخبار زیادی درباره فیلم‌ها و دنیای دی سی در حال انتشار است. یکی از مهم‌ترین این اخبار، توسط دیو باتیستا بازیگر سری فیلم‌های محافظان کهکشان و یکی از دوستان جیمز گان منتشر شده است. آن طور که او اعلام کرده، جیمز گان می‌خواهد دنیای سینمایی دی سی را به صورت کامل ریبوت کند و سراغ استفاده از بازیگران جوان‌تر و داستان‌هایی جذاب‌تر برود.

هر چند ممکن است نظر دیو باتیستا و برداشت او از صحبت‌هایش با واقعیت تفاوت داشته باشد اما اخباری که به تازگی توسط دی سی و وارنر منتشر شده‌اند نیز حرف‌های این بازیگر و ستاره سابق WWE را تایید می‌کنند. وارنر دیگر امید زیادی به جهان فعلی DC ندارد و حتی یکی از مورد انتظارترین فیلم‌هایش یعنی بلک آدام نیز در باکس نتوانست موفقیت بزرگی به دست آورد.

فیلم‌های بعدی دی سی

طبق اخباری که رسما تایید شده، وارنر از سال ۲۰۲۵ و با اکران فیلم سوپرمن: میراث، رسما فاز اول جهان جدید دی سی را آغاز می‌کند. این فاز از فیلم‌های دی سی Gods and Monsters نام دارد. بعد از این فیلم نیز نوبت به فیلم The Brave and The Bold می‌رسد که احتمالا بتمن و رابین در آن حضور خواهند داشت؛ البته احتمال حضور کاراکترهایی مانند گرین ارو نیز در این فیلم وجود دارد. بهتر است یادتان باشد بتمن فاز اول دنیای سینمایی دی سی، رابرت پتینسون نخواهد بود و او در سری فیلم‌های بتمن ریوز حضور خواهد داشت.

با اکران این دو فیلم، نوبت به Supergirl: Woman of Tomorrow خواهد رسید و سپس Swamp Thing و The Authority (تیمی از قهرمانان کمتر شناخته شده دنیای دی سی) راهی سینما خواهند شد. در این فاز دنیای سینمایی دی سی سریال‌های Booster Goldِِ، Paradise Lost ،Green Lantern ،Amanda Waller ،Creature Commandos نیز احتمالا از اچ بی او مکس پخش خواهند شد.

البته بهتر است بدانید این تمام فیلم‌ها و سریال‌های فاز اول دنیای دی سی یا همان DC Universe نیست و احتمالا فیلم‌ها و سریال‌های دیگری نیز به این فهرست اضافه شوند. دی سی همچنان فیلم‌های آکوامن ۲، شزم ۲ و بلو بیتل را در دست ساخت دارد و پیش از ریبوت دنیای دی سی، شاهد اکران آن‌ها خواهیم بود.

دیگر نکته قابل توجه این است که احتمالا فیلم فلش،‌ دنیای دی سی را ریبوت کند و پس از این فیلم، زمینه‌چینی‌ها برای آمدن بازیگرهای جدید برای شخصیت‌هایی مانند بتمن، سوپرمن یا واندروومن فراهم شود؛ متاسفانه این فیلم هم با توجه به حاشیه‌های عجیب ازرا میلر، شانس زیادی برای موفقیت ندارد.

دی سی یک جهان موازی سینمایی هم خواهد داشت!

در پایان بهتر است کمی هم راجع به دنیای سینمایی موازی دی سی صحبت کنیم تا نگرانی طرفداران فیلم‌هایی مانند بتمن ریوز یا جوکر فیلیپس نیز از بین برود. این فیلم‌ها از این به بعد عضوی از جهان سینمایی ElseWorlds دی سی خواهند بود. به بیانی ساده‌تر، در آینده فیلم‌های جدید این فرنچایزها در جهان‌هایی موازی اتفاق می‌افتند که ارتباطی با جهان اصلی یا همان دی سی یونیورس نخواهند داشت. این فیلم‌ها به نوعی What If دنیای دی سی خواهند بود.

با این که DC در تلاش است تا دنیای سینمایی عجیب و سردرگمش را کمی سر و شکل دهد اما حتی برنامه‌های جدید این شرکت برای نابودی جهان فعلی دی سی که ده سالی در جریان بود و صدها میلیون دلار برایش هزینه شد نیز نگران‌کننده به نظر می‌رسند. باید دید جیمز گان با نابودی جهان فعلی DC می‌تواند در رقابت با مارول موفق باشد یا باز هم شاهد شکست‌های وارنر و دیسی خواهیم بود.

نظر شما درباره آینده دنیای دی‌سی چیست؟‌ آیا دار و دسته بتمن، سوپرمن و رفقایش می‌توانند از مارول پیشی بگیرند؟ در بخش نظرات همراه ما باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*