وانت سایپا 251

وانت سایپا 251 ؛ شتر، گاو پلنگی دیگر در راه است + عکس

وانت سایپا 251 به‌عنوان جایگزین وانت سایپا 151 در راه است. در ادامه با مشخصات و امکانات وانت سایپا سپهر آشنا خواهیم شد.

گروه خودروسازی سایپا اخیرا در همایش سراسری نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش چند محصول جدید خود را معرفی کرد که وانت سایپا 251 یکی از همین محصولات به‌شمار می‌رود. این خودرو که البته با نام سپهر نیز شناخته می‌شود قرار است به‌عنوان جایگزین وانت 151 به بازار عرضه شود. همچنین شرکت زامیاد وظیفه تولید این خودرو را بر عهده گرفته و قصد دارد آن را با نام وانت سپهر و با لوگوی خود در سال 1403 روانه بازار کند.

مشخصات وانت سایپا 251

وانت سایپا 251

وانت سپهر یا وانت سایپا 251 که نسخه وانت پلتفرم X200 است در قالب یک خودرو دوگانه‌سوز روانه بازار خواهد شد. این خودرو از موتور M15 بهره می‌برد که می‌تواند در حالت بنزینی قدرتی برابر با 82.5 اسب بخار و گشتاور 127 نیوتن‌متر را تولید کند. در حالت گازسوز نیز این پیشرانه قدرتی برابر با 72 اسب بخار و گشتاور 112 نیوتن‌متر را به‌همراه دارد. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

وانت سایپا 251

وانت سپهر از امکانات رفاهی و ایمنی نظیر دو کیسه هوای ایمنی، ترمزهای ABS، EBD و BA، باز و بسته شدن برقی آینه‌های بغل همراه با تنظیم برقی زوایا، دستگیره‌های آسان بازشو، رینگ‌های آلومینیومی، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب، مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع الکتریکی، چراغ‌های روز (دی‌لایت)، بالابرهای برقی شیشه‌های بغل و روف ریل بهره می‌برد.